Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Tack för instruk ang att fälla been, blev ju platt nu :0) Kan oxå meddela att gamla basen till bee (mjukdel sits) även passar till bee + !! med en pytte justering på själva sitsdelen (tur jag har en gammal svart bee suflett att klippa sönder o fixa o trixa med) jag vart så deppig då jag fick reda på att mjukdel endast säljs med hårddel nuförtiden, önskan om att få en svart sits grusades då för mig (1700 för att få svart bas är för mkt plus att jag inte vill ha en extra hårddel skräpandeS) Wiiiie skitglad :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Men att reklamationerna minskat beror väl till stor del även på att, handen på hjärtat - folk slutat dra sina chassin i trappor.

• straw2008
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-23 23:05:12 följande:
    Nu är jag inne på det där med bilbarnstol igen.. Tungan ute Hehe..
    Vill ju antingen ha Akta eller Maxi. Men en Maxi cosi kostar ju typ  4000:- med en bas ?!
    Medans Aktar tar ca 2000:- med bas ! Stämmer detta eller har jag bara varit inne på fel hemsidor ? Förvånad
    Basen är sjukt onödig....
  • straw2008

Med basen så kan man ju inte vara flexibel med vart man sätter skyddet.  Inte heller kan man fylla bilen med folk på lunchen o åka till kista food court o käka utan att ta bort basen.

Kostar MKT pengar på den lilla tiden man har den.

Vi har maxi cosi o den sätter man SJUKT lätt på samma sätt som man själv sätter på sig bilbältet.

Vårt babyskydd satt alltid fast i bilen, vi tog aldrig ur det utan la helllre över barnet i barnvagnen eller bar det efter bilturen.

Skulle ta en bas om de var gratis men aldrig i livet betala för det.

Kanske skillnad om man har tre stolar därbak? Då skulle jag nog inte komma åt bältena, fast skulle ändå då välja att ha en bilstol fram o två bak varav den minsta i mitten (babyskyddet då)

• straw2008
    Bellbox skrev 2011-01-24 11:00:45 följande:
    Jo man kan sätta skyddet enbart i vilken bil som helst; man måste inte ha basen för att sätta fast det (i alla fall inte Logico S; den har uttag för att placeras med vanligt bilbälte också)
    Sen OM det är ens egna bil & man ska köra kollegor plcokar man bara bort basen med ett enkelt handgrepp 6 den tar då inte mkt plats i bagaget
    Vi satte fast barnet/barnen INNOMHUS sen bar man smidigt ut dem till bilen och klickade fast i basen eller spände fast! Sjukt smidigt
    Jo klart man KAN sätta stolen på andra platser, men basen har man väl för att man VILL ha stolen på den platsen ?

Äh vi hade ingen användning för bas, men hade vi fått den gratis så kanske ?

Vi bor litet o vill helst inte ta med bilbarnstolarna upp i lägh, men sov babyn o så länge den väger under 6kg så kan man väl bära den i stolen.

Som sagt hade jag fått den gratis så kanske!

Adaptrarna DE älskade vi dock, så man kan fästa skyddet på chassit BÄSTA tillbehöret!
  • straw2008

Skulle oxå köpa en beg BEE !!!

Tycker inte alls att bee blir skadade under flygresor, skydda den med någon slags plast eller en gammal tynn bäddmadrass så är det lugnt.

• straw2008
    Ängelii skrev 2011-01-24 16:39:25 följande:

Jag har en bugaboo cam som är använd från juli 2010. Men svirvelhjulen fram har börjat rosta (?), den är förvarad inne och blir avtorkad när vi varit ute i slask. Är det någon mer som haft dessa problem? Märker även att bakhjulens "mutter" (den man fäster i hjul och vagn, som håller allt p åplats) har börjat rosta... Så ledsen över detta.

Är det någon som har en bra adress till någon på Bugaboo som man kan kontakta???

Man kan ta bort det med lite tvålull, eller vad heter det där grå som är såm bomuss fast i stål ?

STÅLULL ?? STÅLTVÅL ?? Vad heter skiten ?

SVINTO??!!
  • straw2008

Jag hade ingen aning om att man kunde sätta knät på. Jag har dragit med handkraft då jag satt på sittdelen, vidrigt.

• straw2008
    thj skrev 2011-01-26 07:03:20 följande:
    snart mina vänner snart kommer det fina bilder gissar på att de ska komma att kunnas förbokas i mitten av februari
    Fröken Småland skrev 2011-01-25 23:30:53 följande:
    Nä, de är hemliga

kramelikram
    Måste man förboka topset o sufletter för att få något ? Alltså ni får inte bara in en drös som alla andra butiker får? (nk har jag pratat med de skulle få massor o sa absolut inget om att man ska förboka??)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21