Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Sara E skrev 2011-02-08 13:19:14 följande:
    Var ner till barnvagnscentralen idag och klämde och kände, och nu är jag ännu mer sugen.
    Var ett kanonpris på den! 8900:- för både sitt/ligg och allt som hör till.
    Det negativa var att det var bara på den färgen, som var röd bas och svart toppset.
    Och jag vet inte om jag är så sugen på de färgerna. Tror ju precis att jag bestämmt mig för en Mörkgrå bas med Orange toppset.

Sambon har fortfarande inte gått med på mina ideer. Men jag jobbar fortfarande på

Nu ska jag till jobbet. Kan behöva något annat att tänka på
    kalaspris ju! Och enligt mig är rött the shit...grått är inte alls min färg.....
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 12:15:21 följande:
    Så här ser den ut i vår bil jämfört med en Brio Happy

Men jag fällde den bara om vi hade massor av packning med, annars ställde jag in den såhär:

En Cameleon går faktiskt in helt ofälld i en V70 om man sätter styret på det lägsta och bara lösgör det så att det inte står rakt upp.
    Alltså jag bara älskar att du har dokumentrat i principe allt som finns i hela världen !!!Hjärta
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-09 12:43:57 följande:
    Jag har aldrig fällt min frog. Vi lyfter in den i bagaget som den är, men så har vi ju en jättelik bil också. *s* Men så är vi ju 7 pers och en medelstor hund också.

När min första grabb föddes så hade vi en Tetuonia Primus den fällde vi med liggdelen på och stuvade in ovanpå vår stora hundbur i bak, vi hade två stora hundar då. Det gick precis.

När andra grabben kom så hade vi en dubbel uj, den gick in precis i bagaget på vår Toyota Corolla sedan. Eftersom uj:n blev platt fick man packa ovanpå den sen. Vad olika det kan vara.
    vad har ni för bil? Vi hade ju en 7sitsig (och vi är 3 ) men hade man alla 7 säten i så var det värdelös bagageutrymme..... tycker det är så med många storbilar....
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-09 19:11:24 följande:
    Det är just det, vanliga minibussar har sittplatser för upp till 7 men då har man noll bagageutrymme. Vi hade minibuss när vi var fyra pers och två stora hundar. Det funkade då men nu behöver vi både sittplatser och packutrymme om vi ska kunna ut och resa lite vilket vi gör då och då med bil. Nu kör vi Chevrolet Suburban, gammal och ful men går som en klocka. Vi funderar på att byta upp oss dock. Modellen är stor och rymlig även med två baksäten. Då får vi plats med både hund, vagn och packning till 7 pers utan problem.
    åååå en drömbil då kan jag tänka.... drar mkt soppa?
  • Tant Pruselius
    Snoppan skrev 2011-02-10 00:40:33 följande:
    Är 930:- det billigaste man kommer undan med om man ska köpa vinterdäcken (förutom begagnat dårå ;)
    kolla kidzshoppen!
  • Tant Pruselius
    Robzgurl skrev 2011-02-11 09:01:12 följande:
    Har två barn, en 5 åring o en treåring. 

Jag har haft en Bugaboo Bee till min 3 åring som jag skaffad när han var 3-4 månader. Jag har älskat den!

Det har ju inte gått att köra i terräng direkt men faktiskt på tre år är det inte många gånger jag tänkt på det. vi rför oss mest på betongen ;-P.

Men som denna vintern, (bor i skåne) där vi också haft mycket snö hade det ju knappt gått... Sen hur mkt går man egentligen ut när det är såå mkt snö... 

Jag planerar tredje barnet och är sugen på en Bee +, istället för min Bee som jag nyss sålt medan jag fick pengar för den så att säga. 

Den sägs ju kunna anv'ndas från födsel..

MEN!!! Är det verkligen så skönt för bebisen att ligga fastspänd sådär direkt??  Ok, de rullar juinte runder direkt. Men med min största hade jag en STOR kombivagn med svängbara framhjul, Herqules. Och DET gör jag aldrig om haha. Tvåan fick ligga i den när han kom sen bytte ju jag til Been.

Vad säger ni? Bugaboo Cameleon, känns, ut on in i bilen.. ta av ovandelen. känns klöddigt. Plus att liggdelenbara används så kort tid...

Vad säger ni som provat båda??'

Bugaboo Cameleon eller Bugaboo Bee+??? 
    cam! Bee/Bee+ är enligt mig en (lyx) sulky....
    Jag tycker buggans liggdelar känns rymliga om man jämför med teutonia, uj och liknande ....
  • Tant Pruselius
    Sara E skrev 2011-02-11 10:53:28 följande:

Grattis till mig!
    Nyss skickat iväg en beställning på en Cam i delar på kidzshop.
    Åh vad glad jag är!
    Blev en Grå/Blå! Nu längtar jag verkligen och hoppas att den kommer nästa vecka! Tog inget regnskydd. Se om det går o få tag i begagnat ist.

Ingen som visste något om ståbräda? Om det finns nån annan än bugaboos egna som passar?

ligger ett regnskydd ute på T
  • Tant Pruselius

har ju den äldre brädan med stol/pall, ska bli intressant och se hur den är .... och om lillfia tycker det funkar att sitta på den *hoppas*

• Tant Pruselius

Min bräda ligger i källarn och väntar på syskonet.... Ska plocka uppden i mitten/början av mars... Så om någon annan har tillgång till den äldre brädan så kanske dem kan mäta? Annars hojta till så får jag "dra" fram den....

• Tant Pruselius
    Honey1982 skrev 2011-02-14 08:13:32 följande:
    Sommarsufletterna - är de bra eller ska man satsa på en ljusare "vanlig" variant? Har svart toppset nu och är rädd för att det bleks i soligare och varmare väder. 
    Är lite sugen på en sommarsuflett i off-white (vill egentligen ha en rosa, men då går inte sambon utanför dörren med vagnen säger han).
    tänk att killar tror att snoppen försvinner av rosa ?!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21