Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2011-03-02 11:39:57 följande:
    då säger jag 16/3 så prickar du in Noas födelsedag! blir lätt för mig att hålla koll på
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 10:52:31 följande:
    nej.. en det är K*B*N trådens snackis... Inte stänger vi dig ute från bugga snack *klappar på*

ååå bra tips.... måste bara fixa hem sprayen då vill ju sätta ihop den snart....
    *andas ut* men alltså siliconspray hittar jag här på vår mini butik. jag är rätt övertygad om att ni har en hel del affärer som säljer siliconspray. ICA konsum osv... Nu vet jag ju inte exakt vart i H du bor.. men bensinstationen har den ju garanterat. och... öööh... ja
    haha
    jag ska ner till centrum vid middagstid, då ska jag finna det
     vad ska jag spraya nu då?

H-vette vad med hår det fanns i de där hjulen, vet i gudarna om allt är väck.. men rullar betydligt bättre nu kan jag tänka mig...
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-03-02 12:06:52 följande:
    Aha! Då är det snart alltså. Då är du ungefär lika gravid som jag skulle varit vid den här tiden förra året (hade BF 10/3 men fick havandeskapsförgiftning och V tvingades ut 38+0).
    oj, men allt gick bra?! hur vissade sig hf? jag har haft lite ont i skallen nu i några dagar...*nojar*
  • Tant Pruselius

dem fyra svarta "tassarna" under liggdelen är bara för när man ställer ner den? eller ska dem fästas på någe vis?
    Och mittalplupparna som fästes nere på den nedredelen på ramen i sittdelen, vad gör man/hur gör man med dem vid liggdelen? finns ju ingen sådan motsvarighet till rem på liggdelen utan bara kardborreband.....ska dem bara blottas? snyggt? och fortfarande... remmen som sitter fast i ramen, ska den göra nått åt liggdelen?

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-03-02 12:56:28 följande:
    Prus: selen som sitter på ramen kan du peta ned i fickorna på liggdelens utsida.
    jaha....jag trodde dem var en snyggdetalj och till för typ nappar
    på bottenplattan (i liggdelen) finns det ju som två ögglor, ser ut som om man skulle kunna fästa just dem remmarna där... meeeen finns inget uthål i liggdelen, vad är dem ögglorna till för?
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-03-02 12:08:06 följande:
    Kan man tvätta "nätet" som är i madrassen. Alltså den delen av madrassen som ska göra den luftig. I tvättmaskin alltså (finns ingen lapp på).
    står så i min bruksanvisning att man kan tvätta den i 60grader tillochmed....
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-02 12:25:52 följande:
    äh lägg av det är bara för att du har så mycket bugaboo grejer i skallen att det hoppar ut genom öronen hihi
    HF ser man väl via blodprov va? *senil*
    Oroa dig inte.

du ska spraya alla rörliga leder, och hjulen. även uppe in i ramen. men försök att undvika att sprya på textiler och på skummgummit.  

uppe inne i ramen? Kan du komma hit och hjälpa mig tror du?! hjulen glider av bara faaan sen då
    nu har jag ju ingen spray hemma och vill vill vill sätta ihop den... kan jag spraya nästa gång jag gör rent den??!! eller lite senare bara

Ska jag montera den med terränghjulen eller swirre? hur hade ni gjort... stod i tidningen att kylan skulle komma igen....
  • Tant Pruselius

AnPa - oho My, lever den ungen (ironi, bäst att förtydliga) Nu tycker jag att sufflan sitter säckigt och sedan vart ska jag kunna fästa de två svarta snoddarna på luggdelslocket i? Nu hittade jag att det fanns ett höger och ett vänster sufflettfäste ... Löst

• Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-02 14:23:42 följande:
    Öglorna i liggdelen är till om man vill fästa en sele eller en mjuklift i den
    aha.... bra att du finns <3!
    Du det sknades en svart kork på luftventilen till det ena terränghjulet, tror du det behövs en? vart kan man köpa dem?
  • Tant Pruselius

Nu bebisen, nu kan du snart komma !

Och absolut, visst ser man på chassit att den vart med ett tag men det passar mig perfekt då jag annars vid första minsta repa skulle behöva läggas in i vit krama mig själv tröja på ett slutet hem
    Och nya/bättre beg framhjul står på "önskelistan"....
  • Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2011-03-02 15:05:49 följande:
    o, vilken fin. vill åxå ha en cam med bebis i....

Thj - jag behöver hjälp!!! eller någon annan, jag behöver fästen till den gamla buggabrädan....
    den man kan ha stol på...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21