Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Ring och kolla fall barnbutiken på gamla brogatan har stödbåge, det ligger ju närmare centralen än NK !

• Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-01 09:28:35 följande:
    Ligger barnbutiken där nu?
    yes, nyöppnad ! Trodde det var den som flyttade från Heron...
  • Tant Pruselius
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-01 13:46:25 följande:
    Den skulle ha flyttat. Men bestämde sig sedan art ha kvar den i heron när dom hittade en mindre och billigare lokal !
    var in där i dag (på heron) och jisses vad dålig den var, tror dem håller på att stänga ner den? fick verkligen den känslan i alla fall....

Och den på brogatan var helt annorlunda, pigg glad och allert personal med mkt god servicekänsla...
  • Tant Pruselius

Jaha.. så pass ändå ?! Kändes som en livslängd på Max 2vwckor till... Imorgon ska jag ta tag i och fixa vagnen inför kommande bebbe... Vart kunde jag hitta silikonspray? Vad kan jag tänkas behöva mer?! Tips?! Är det svårt/trixigt att byta från sitt till liggdel?

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-03-01 21:04:54 följande:
    Silikonspray hittar du vart som hellst, på en mack, claes Ohlson, biltema... osv.
    Det är inte svårt att byta från sittdel till liggdel, inte på frogen i allafall, och de är väl lika?
    Good luck! Sen vill vi se bild på vagnen
    det ska du! såg du sovkorgen i snacktråden`?
  • Tant Pruselius

Nu står jag här och ska plocka i sär vagnen för regngöring... hur h-vette får man bort suffletten? och sittedelen är inte alls lätt att få bort från ramen...
    hur mkt kan man ta i utan att nått går sönder......
    och hur tvättar jag nu då 30grader inge sköljmedel???
    Och ramen och bygeln med diskmedel och svamp? duscha chassit ?!....

nybörjare !

• Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-03-02 09:46:01 följande:
    Ska se hur mkt jag kan svara på. Sufletten får du bort genom att vika ut suflettspännerna, du tar tag i dem uppifrån och viker ut från vagnen så att säga. Sittdelen sitter rätt hårt vid remmen som går över plupparna. Prova att ställa ramen på högkant och tryck ihop den och dra uppåt i bandet (det krävs kraft). Jag har tvättat i både 30 och 40 grader. En gång råkade sambon slänga i sköljmedel när vi tvättade tyget till been och det gick bra det med. Men kör på 30 utan. Diskmedel och svamp är bra till resten, skölj noga!
    tack!!!

Det står i beskrivningen 30 men på själva tyget 40...kör nog ändå på 30 för det är det jag hört mest tror jag
    Asereht skrev 2011-03-02 09:50:07 följande:
    Sprättare för sömmar är superbra att få bort hår och skit med.
    skriver upp på inhandlingslistan...tillsammans med sillikonspray... rekomenderas att spraya på utomhus?Lindajo sa att det blir halkbana av det hela spännande

Fler tips eller vad jag bör göra nu när den är nermonterad...

funderar dock på att skippa tvätta sittdelsklädseln nu, dels är den inte skitig och ska ju liogga nerpackad i förrådet i ett halvår så då vill man ju ändå tvätta den igen....
    Bra med denim för det blir bara snyggare med åren tycker jag...

*fortsätter gno*
  • Tant Pruselius
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-02 10:44:24 följande:
    har ni startat en ny bugaboo snackistråd?
    Tant Pruselius skrev 2011-03-02 10:31:33 följande:
    skriver upp på inhandlingslistan...tillsammans med sillikonspray... rekomenderas att spraya på utomhus?Lindajo sa att det blir halkbana av det hela spännande
     när jag gör rent vagnen så lägger jag ut alla delar på en handduk så att det får torka ordentligt. då brukar jag spraya alla delar medans dom endå ligger där. för jag har ingen lust att dra ut alla delar i denna skit när man väl har fått dom rena
    nej.. en det är K*B*N trådens snackis... Inte stänger vi dig ute från bugga snack *klappar på*

ååå bra tips.... måste bara fixa hem sprayen då vill ju sätta ihop den snart....
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-03-02 10:55:55 följande:
    När kommer bebben? *nyfiken*
    min?!..okej vår
    Det är inom en radie av max 5 veckor... jag har chansningar runt den 19/3
  • Tant Pruselius

dem svarta (seles)remmarna som sitter fast i ramen, ska dem användas på någe vis i liggdelen? eller hänger dem fritt ner under?(hur snyggt är det?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21