Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan skrev 2011-02-20 08:51:33 följande:
    Iiiiiiiiiiii jag har fått ny lägenhet!!! Flyttar om 20 dagar och nu slipper jag oroa mig för vilken syskonvagn jag ska ha, jag kan ta vilken jag vill!!!!! Wihooooo!
    OT men ändå så skoj
    grattis!!!!! underbart! blir det åsnan nu då??
  • Tant Pruselius

Joddan - va skönt att allt löste sig till det bästa och att det blir en vagn du vill ha inte måste ta ! Kul med lillasysters namn, det finns med på topplistan här med eller rättare sagt K vill att om vi får en tjej så ska det bli en Lily

• Tant Pruselius
    bohusbebis skrev 2011-02-20 22:01:33 följande:
    vi har åxå en lily, efter farmor Lilly och mormor Lisbeth (lily är eng. smeknamn för elisabeth
    det är fint!
    Joddan skrev 2011-02-20 23:04:24 följande:
    Lily är nog ganska poppis nu? Gillar egentligen inte poppisnamn, men jag och maken kunde inte välja mellan Lila (som jag vill) och Molly (som han vill). Så då får de bli Lily
    fiffigt sammanslaget där

Här är det pappan som vill ha "natur tema" Vi har ju en Tuva - så han vill Lily...och jag ville Lily till T så jag är nog inte omedgörlig.... vi får se...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-22 09:10:13 följande:
    Är det någon mer än jag som har fått trubbel med bildtråden? Varje gång jag går in i den så poppar det upp en ruta om att jag skall ange lösenord till Heaven09:s blogg... *klurar på vad det kan bero på*

Sen funderar jag lite grann på om vi skulle kunna göra bildtråden till en medlemstråd istället? Allt för att vårda den som ett värdefullt arkiv för inspiration och till viss del fakta. Alla som vill lägga in en bild eller titta på bilderna är givetvis välkomna, vi skulle kunna ha många administratörer som godkänner folk löpande. Men jag tänker mig att om man måste ansöka om medlemsskap så kanske man också läser villkoren; nämligen att inte tjattra i tråden, som arkiv blir den så förstörd tycker jag.

Någon som håller med? Och som vill starta en medlemstråd?
    *håller med*
  • Tant Pruselius
    modestyclara skrev 2011-02-25 20:23:23 följande:
    när min yngsta föddes var syskonen 2,5 år resp. 4 år. Jag hade aldrig klarat mig utan syskonvagn. Men det beror ju mycket på att vi ofta gick långa sträckor som tog åtminstone 1 timme i vuxentempo och det vill iaf inte jag gå i barntempo...
    inte ?! Hur gamal är lilla R nu? Tiden liksom rusar ju iväg ....
    men nu har trio uj flyttat ut?
  • Tant Pruselius
    Anemia skrev 2011-02-28 19:23:07 följande:
    Jag hoppar på den här tråden som nybliven Bugga-ägare!
    Köpte en mkt fin begagnad Gecko igår och är så nöjd! Efter genomtvätt av alla delar och lite putsning på chassi ser den som ny ut!
    Däremot funderar jag lite på hjulen...
    Jag stod nämligen väldigt länge och pillade ut hår (människohår från huvudet!) från hjulen, jag vet inte hur 17 det har hamnat där... någon som har stött på det tidigare?? Vet inte om Geckon har bott hos en frisör som inte städar men lite mysko är det ju...
    Nu är det borta, hjulen är smörjda och hujj vad det går!!
    vad smörjde du hjulen med?

Jag ska plocka upp min bugga från förrådet och fixa den inför bebbes ankomst... ska bla byta till liggdel osv... vad
    ska jag smörja och med vad, tänka på? ge mig nu all proffshjälp ni har !!!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-28 19:55:03 följande:
    Siliconspray is the mutts nuts när det gäller barnvagnar. Smörj allt som rör sig med det. Men var försiktig med vart håller till när du sprayar, golvet blir sviiiiinhalt av silicon.
    lite mer spec - vad ska jag smörja med sillikon , för jag kan inte tänka - hjiulen? handtaget, (som man kan röra/ställa upp och ner )... vart köper jag det - på bensinmack? och vart höll du hus? ute? kaaaaallt.... eller i badkaret? men då slår man väll ihjäl sig nästa gång man duschar...
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-28 19:56:17 följande:
    Allt som rör sig, lät kanske lite lustigt Alla leder på chassit, hjulen osv. Jag brukar spraya lite här och där, där det kan "rinna in".
    okej..... jag kommer att återkomma i denna fråga så håll dig ajour i veckan, inge jobb
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-02-28 20:06:41 följande:
    Sjukskriver mig resten av veckan för att kunna vänta på frågor från dig min sköna.
    Hjärta det är kärlek det... it is mutts nuts ;-D
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21