• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 15:48:13 följande:
    Nope, det går inte att köpa de selband och spännen som sitter på klädseln. Inte någonstans i hela världen såvitt jag vet vilket är lite synd men det är naturligtvis en säkerhetsfråga om någon klåpare skulle vara i farten Däremot så finns det att köpa de band som sitter på själva ramen. Jag har själv ett par såna, de sätts fast med kardborre och jag tror de sitter bra men jag har själv inte fått användning för mina. Går antagligen att beställa hos vilken ÅF som helst men det är väl som med alla andra reservdelar ganska lång leveranstid.
    Jaha attans då. Det är så att jag har en rödfrog klädsel fick av min vännina men med den så matchar inte mina spänngrejer som sitter runt ramen i den som sitter på själva klädseln så ja vette fan varför de är så. Det är liksom olika. På den som sitter i röda klädseln så är det en mittgrej i sjäälva spänngrejer men på min svarta klädsel är det inte någon mitt grej. Ååå ja å förklaa.. Blir tokig nu när ja fått en ny klädsel ska ja inte kunna använda den då? =(
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • J a n n a h

Hej!

Har en cameleon jag bara älskar, men funderar på ett barn till... Har hört att bugaboo kommer ge ut en syskonvagn. Någon som vet??
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-05-31 19:54:37 följande:
    Jaha attans då. Det är så att jag har en rödfrog klädsel fick av min vännina men med den så matchar inte mina spänngrejer som sitter runt ramen i den som sitter på själva klädseln så ja vette fan varför de är så. Det är liksom olika. På den som sitter i röda klädseln så är det en mittgrej i sjäälva spänngrejer men på min svarta klädsel är det inte någon mitt grej. Ååå ja å förklaa.. Blir tokig nu när ja fått en ny klädsel ska ja inte kunna använda den då? =(
    Jag skulle absolut tro att det funkar med reservdelsremmarna med kardborreband. Bifogar bild, kanske du kan bedöma utifrån den om de liknar de du har på din svarta klädsel för då passar de sannolikt inte till den röda. Du kan ju inboxa mig om du *host* vill diskutera saken vidare

• sok
    Mymemlan skrev 2010-05-31 16:46:04 följande:
    sok, det blir nog jättesnyggt med gul sommarsuflett med rosa sittdelstyg :) Och din gråa bas gör ju att allt passar :)
    tror du det?
    alltså JAG skulle nog tycka det var snyggt men sen vet jag ju inte vad andra tycker, om det blir too much liksom (ja för somliga blir det ju det, man har ju olika smak som tur är också) .
    tänkte för jag ska försöka få tag i ett rosa parasoll också...
    och det sa ju ngn här (fröken småland tror jag) att gul sufflett + rosa rarasoll passar iaf.
    Kwela skrev 2010-05-31 18:46:42 följande:
    Vet att det har stått i ngn tråd och inlägg om att ngn årsmodell har haft problem. Kan ngn snälla upplysa mig? Sedan så ber jag även om tips på saker att vara uppmärksam på när man köper en 2nd hand. (cameleon)Tack snälla!
    se till att chassit är BRA skick för det är ju det som är det dyra att byta/köpa nytt om det skulle vara ngt fel.

kan ju meddela att vi ju haft problem med vårt chassi, när man fällt ihop vagnen så har det varit svårt att få handtaget på vänste sida på plats igen! nu sist gick det inte alls, till slut började min käre sambo skruva i chassit för "det är ändå helt trasigt" (och jag kunde tydligen bara drömma om att få köpa ett nytt) men då såg han att det saknades en spiralfjäder inuti handtaget!!! så han åkte o köpte en sån för 3 kronor och nu funkar chassit perfekt!!!!! jag är sååå glad. plus att jag fick rosa topsetet idag !!!!
  • solouniko
    sok skrev 2010-05-31 22:36:44 följande:
    tror du det? alltså JAG skulle nog tycka det var snyggt men sen vet jag ju inte vad andra tycker, om det blir too much liksom (ja för somliga blir det ju det, man har ju olika smak som tur är också) .tänkte för jag ska försöka få tag i ett rosa parasoll också...och det sa ju ngn här (fröken småland tror jag) att gul sufflett + rosa rarasoll passar iaf. se till att chassit är BRA skick för det är ju det som är det dyra att byta/köpa nytt om det skulle vara ngt fel.kan ju meddela att vi ju haft problem med vårt chassi, när man fällt ihop vagnen så har det varit svårt att få handtaget på vänste sida på plats igen! nu sist gick det inte alls, till slut började min käre sambo skruva i chassit för "det är ändå helt trasigt" (och jag kunde tydligen bara drömma om att få köpa ett nytt) men då såg han att det saknades en spiralfjäder inuti handtaget!!! så han åkte o köpte en sån för 3 kronor och nu funkar chassit perfekt!!!!! jag är sååå glad. plus att jag fick rosa topsetet idag !!!!
    Jag har haft gult och rosa tillsammans med min bruna bas, superfint ihop Nu blev det dock helbrunt med orange sommarsuflett och brunt parasoll, också snyggt! Men jag måste nog ha ett i rosa också
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • sok
    solouniko skrev 2010-05-31 22:50:48 följande:
    Jag har haft gult och rosa tillsammans med min bruna bas, superfint ihop Nu blev det dock helbrunt med orange sommarsuflett och brunt parasoll, också snyggt! Men jag måste nog ha ett i rosa också
    okej!!!
    jag ska prova imorgon! har inte hunnit testa det rosa ännu, fullt upp idag!
  • ami
    Joddan skrev 2010-05-30 22:15:48 följande:
    Åkpåse??? Du vet väl att det är juni i nästa vecka va? 
    Ska användas till att mulla in en pytte bebis i en syskonvagn, för snål för att köpa en lift {#lang_emotions_cool} Ska ju ändå ha en åkpåse till hösten, så därav åkpåse i juni :) . Har en 7 am, men den är ju något varm.. även helt öppen.

Ingen som vet vart jag kan få tag på en RÖD i nya modellen?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 20:25:21 följande:
    Jag skulle absolut tro att det funkar med reservdelsremmarna med kardborreband. Bifogar bild, kanske du kan bedöma utifrån den om de liknar de du har på din svarta klädsel för då passar de sannolikt inte till den röda. Du kan ju inboxa mig om du *host* vill diskutera saken vidare
  • MiniM3

Någon som vet var man kan köpa nya transportväskan? På internet :)

• zelda04

Hej.
    Jag undrar om det är någon som vet om man kan packa ner sin bugga i transportväskan utan att plocka isär den? Jag har en cameleon med liggdel och ska ut och flyga.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21