• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • han
    Sjukhus Mamman skrev 2010-05-31 11:58:48 följande:
    den ska sitta på ramen, dom gamla parasollen kom bara med de fästet och kan inte bytas. kan man ta bort fästet på ditt?bonti och NK har fästen hemma. säkert kidzshop.se oxå! ja de e samma fästen som till mugghållaren
    tack för snabb svar :)
    ramen? ramen på liggdelen? fick inte plats där, för litet... nu fick jag på den på foamdelen av handtaget, ska den verkligen sitta där? blir det inte märken efter ett tag? vart sätter ni andra era parasoller?

ju fästen gick ju att ta bort.
  • Jesli

Vi har köpt ett parasoll till vår Bugaboo
    Men, hur ska det sitta?
    Vi har en Cameleon
    Själva parasollet går att ta loss från fästet
    Men, inte om jag sätter fast fästet på vagnens handtag
    Då går ju inte den lilla flärpen att vicka (som håller fast parasollet i själva fästet)
    Ska det vara så?
    Går det bara lossa när det inte sitter fast på vagnen?
    Går vagnen fälla ihop med parasollet på, på vagnens handtag?

Oj, vad många frågor

• sok

ännu en fråga ang färger som passar:
    passar det att ha rosa sittdelstyg med gul sommarsuflett eller blir det too much....???

• Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-05-30 13:01:02 följande:
    Hej har ett problem jag skulle behöva en ny sele till min frog alltså allt ihopa inklusive de som sitter på ramen. Är det något man kan köpa någonstans? Tacksam om någon kan hjälpa mig.
    Nope, det går inte att köpa de selband och spännen som sitter på klädseln. Inte någonstans i hela världen såvitt jag vet vilket är lite synd men det är naturligtvis en säkerhetsfråga om någon klåpare skulle vara i farten

Däremot så finns det att köpa de band som sitter på själva ramen. Jag har själv ett par såna, de sätts fast med kardborre och jag tror de sitter bra men jag har själv inte fått användning för mina. Går antagligen att beställa hos vilken ÅF som helst men det är väl som med alla andra reservdelar ganska lång leveranstid.
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-05-30 13:01:02 följande:
    Hej har ett problem jag skulle behöva en ny sele till min frog alltså allt ihopa inklusive de som sitter på ramen. Är det något man kan köpa någonstans? Tacksam om någon kan hjälpa mig.
    Nope, det går inte att köpa de selband och spännen som sitter på klädseln. Inte någonstans i hela världen såvitt jag vet vilket är lite synd men det är naturligtvis en säkerhetsfråga om någon klåpare skulle vara i farten

Däremot så finns det att köpa de band som sitter på själva ramen. Jag har själv ett par såna, de sätts fast med kardborre och jag tror de sitter bra men jag har själv inte fått användning för mina. Går antagligen att beställa hos vilken ÅF som helst men det är väl som med alla andra reservdelar ganska lång leveranstid.
  • Mymemlan

sok,
    det blir nog jättesnyggt med gul sommarsuflett med rosa sittdelstyg :) Och din gråa bas gör ju att allt passar :)

• Steph

Ok, en ny fråga.
    Jag är på inköps biten till kommande bebi.
    Hur stort behov har man av en parasoll till vagnen i sommar??
    Mins med min dotter att jag HATADE parasollen. Den vejjade åt alla håll ioch kanter tyckte jag. Är buggans parasoll bättre???

behöver jag lägga pengarna på parasollen eller man klarar sig utan??

steph

http://yoursoulmates.blogg.se/

• Kwela

Vet att det har stått i ngn tråd och inlägg om att ngn årsmodell har haft problem. Kan ngn snälla upplysa mig? Sedan så ber jag även om tips på saker att vara uppmärksam på när man köper en 2nd hand. (cameleon)Tack snälla!

• Lille Mammsen

Tjenixen!! Är ju aldrig här i tråden numera Men hoppas på svar ifrån er här   Någon som vet butik/butiker som har BEE framhjul hemma o pris (skall vara till 1st Bee av årsmodell 2009)

INBOXA gärna svaren då jag troligen annars missar dom i denna tråd!  MVH

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21