Inlägg från: linaenn |Visa alla inlägg
  • linaenn

Bugaboo-tråd nr 21

lolo21 skrev 2010-10-11 13:08:06 följande:
    Jag hade strl medium hela förra vintern och den passade toppen. men ta du en large - så kan barnet ha den längre ju :)
    Hur gammalt är ditt barn? Hur lång?
    Jag var och testade 7 AM Igloon i Camen idag och storlek large såg kanske lite stor ut nere i fotändan men den stack i alla fall inte ut utanför ramen. Den satt ju hur som helst som gjutet tycker jag.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • linaenn
    Asereht skrev 2010-10-12 16:02:53 följande:
    linaenn, får jag bara säga att du har utmärkt smak gällande namn och födelsedata. Din son heter som min yngste och är född på min födelsedag. Min A föddes de 8:e.
    hehe, tack tack!
  • linaenn
    CeciliaB skrev 2010-10-14 12:58:54 följande:

Hej alla experter! =)

Jag undrar hur de funkar med vinterhjulen? Behövs dom? Hur svårt är de att köra i snö med de andra? hur mycket mer svårkörd blir vagnen utan svängbara framhjul?

Tack på förhand!

Jag håller med jean1! Vi fick barn i februari och började med vinterhjulen på och vande oss vid det, inga problem, nu kan jag visserligen tycka att det känns lite tradigt att köra med dem (har använt dem ett par gånger när vi gått ute i motionsspår i skogen) eftersom vi kört swivelhjulen sedan i maj, men man vänjer nog om sig igen. Ska tillägga att vi bor i Umeå och här skulle det absolut inte funka utan vinterhjul.
  • linaenn
    jean1 skrev 2010-10-19 17:32:58 följande:

Är det någon här som har en Alvi eller Segr åkpåse i sin Bugga Cam, sittdelen?

Hur gamla är era barn isåfall? Skulle vara kul att veta hur länge en sån åkpåse räcker.

Bild är ett plus om ngn har !

Hittade den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48783201.html där det finns bild på Alvin i Cam. Plus att samma bilder finns längre bak i den här tråden. :)
  • linaenn
    StinaSM85 skrev 2010-10-21 14:49:10 följande:
    Finns det någon butik på nätet som säljer enbart liggdelslocken?
    Jag skulle kolla på Tradera, där brukar det komma ut helt nya lock på auktion ganska ofta.
  • linaenn
    Rosy skrev 2010-10-31 17:12:21 följande:
    EN fråga till: I instruktionsboken står det att "nu kan eventuell extra stolklädsel sättas på plats"

Vad är syftet med denna extra klädsel egentligen, har ni andra på den?
    jag tycker den är bra att ha om bebisen t ex kräks i vagnen, då är det bara att ta av sittdelstyget och tvätta så slipper man tvätta hela sittdelen. fast har man åkpåse som nu på hösten/vintern så kvittar det ju.
  • linaenn
    Jossanjo skrev 2010-11-18 22:18:04 följande:
    Jag fick massor med negativa kommentarer innan lillan var ute, dn såg konstig ut, liten på ett negativt sätt, svårstyrd, konstigt med små hjul fram osv osv.
    Nu får jag höra massa komplimanger av olika föräldrar i stället, hur smidig den är, vad liten den på ett positivt sätt, kompakt och tar lite plats när man fäller ihop den, vad smart att jag kan fästa min maxi cosi på chassit. Vilka snygga åkpåsar jag har (Paul Frank CB och Röda Paul Franken) osv osv.
    Jag bor i Visby och inte många, i princip inga har Bugga här.

Så jag är glad att jag stod på mig, skulle flytta en kompis Emmaljunga häromdagen när vi var på cafe, min gud, gick ju inte attt styra ens. Tacka vet jag buggan.
    Jag kan inte annat än hålla med i allt du skriver, var precis likadant för mig. Nu får jag många komplimanger om hur smidig och snygg vagnen är istället för allt negativt som folk sa om den när vi berättade vilken vagn vi valt till pyret i magen. Folk som egentligen inte hade någon aning om hur vagnen är i verkligheten.
  • linaenn
    Liafia skrev 2010-11-25 07:54:55 följande:
    En fråga till er inbitna.
    Har en Paul Frank påse till vår Cameleon men börjar tycka att den är väl tunn nu när temperaturen sjunker.
    Vad har ni andra för åkpåse i era vagnar?  Vill ju att lilltjejen ska ha det varmt och gott men inte sitta knöligt eller svettas ihjäl. Hon har ju så klart overall och stövlar eller tossor i påsen men den känns ändå lite tunn eller??
    Vi har en Alvi-åkpåse som vi börjat använda lite smått nu när det börjar bli kallare. Den funkar utmärkt och är varm! Vi är ute varje dag och går promenader med hundarna + att vi bor uppe i norr där det kan vara kallt under längre perioder så jag ville ha det så smidigt som möjligt och inte behöva böka med någon filt varje gång man ska ut. Men det är ju en smaksak! Det funkar säkert jättebra att komplettera med filtar i Buggans åkpåse också om det behövs...
  • linaenn

Och jag tycker att parasoll är skitfult och tar hellre något som jag kan fästa fast i sufletten. Smaken är som baken...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21