Inlägg från: linaenn |Visa alla inlägg
  • linaenn

Bugaboo-tråd nr 21

Lindadjo skrev 2011-07-24 19:32:30 följande:
    Vänd varukorgen ut och in... och vik plattan åt andra hållet så att säga. Då är det bara att plocka ut den från överviken. Plattan är ju flexibel så den kommer inte gå av. Var bara rädd så du inte sliter upp några sömmar i tyget istället.
    tack, vilket bra tips! det ska testas.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • linaenn
    FruK skrev 2011-07-24 19:26:53 följande:
    Vad är bäst att smörja vagnen med? Har ett nytt chassi från april i år men det gnisslar såå mycket Död
    Silikonspray är helt överlägset.
  • linaenn
    Lindadjo skrev 2011-07-24 19:32:30 följande:
    Vänd varukorgen ut och in... och vik plattan åt andra hållet så att säga. Då är det bara att plocka ut den från överviken. Plattan är ju flexibel så den kommer inte gå av. Var bara rädd så du inte sliter upp några sömmar i tyget istället.
    Det gick ju hur bra som helst, på bara några sekunder. Toppen! Nu ska basen och varukorgen tvättas.
  • linaenn
    imaj skrev 2011-07-24 21:07:23 följande:
    Sätt i plattan när varukorgen fortfarande är fuktig, det går lättare då.
    Mallan820 skrev 2011-07-24 20:39:54 följande:
    Heej!

Jag har precis beställt en bugaboo camelon som kommer i september. Jag undrar nu till er som har haft en sådan under vintertid, hur fungerar den?
    Vi bor i stockholms området.
    Japp, nu står Buggan här helt nytvättad och ihopmonterad igen. Jag satte på basen på ramen med skum och sitsplatta + plattan i varukorgen på en gång medans de fortfarande är fuktiga. Gick hur smidigt som helst och nu ser den ut som ny igen.
    Becka 77 skrev 2011-07-24 20:22:04 följande:
    Lite Jif på en fuktad trasa är kanon till de vita delarna!
     Ja, jag tog en fuktad trasa med lite diskmedel på bara och fick bort det mesta faktiskt!
  • linaenn
    thisissarah skrev 2011-07-31 16:43:50 följande:
    Tycker att bromsen på camen tar så dåligt, går det att spänna den själv?
    ja du kan spänna den själv, det står i instruktionsboken hur du gör. superenkelt! 
  • linaenn
    thj skrev 2011-08-06 18:52:34 följande:
    Vänner var rädda om varandra och tala om för de nära och kära att ni älskar dem!

Mitt liv har slagits samma,Min Underbara Pappa har lämnat oss.
    Jag trodde jag visste vad smärta,sorg,lycka,glädje och saknad var -men det gjorde jag inte!
    Men nu gör jag det!

Krama om varandra en extra gång varje dag!
    Stor kram! Beklagar sorgen!
  • linaenn
    LitenAnka skrev 2011-08-06 21:56:33 följande:
    I Veckan så ska vi beställa en bugaboo från kidzshopen i resevdelar och tänkte strunta i bumperbaren, är den nödvändig? Vi har inte tänkt att bära sittdelen mer än att kanske ändra färdriktning.
    Säger som flera andra, när vi hade liggdelen så använde vi sällan bumpern. Men nu när vi har sittdel så gillar sonen att slänga upp fötterna på den eller sitta och hålla händerna på den eller hänga lite över den. 
  • linaenn

Hur gör ni med vagnen på förskolan, lämnar ni Buggan där eller har ni en särskild dagisvagn stående på förskolan? Vi håller på att skola in vår son just nu och han vägrar än så länge sova inne med de andra barnen så han får sova i sin vagn istället. Men jag är inte så sugen på att lämna Buggan på förskolan på dagarna... Hur gör ni andra?

• linaenn
    fröken G skrev 2011-08-15 00:11:22 följande:
    Har följt tråden länge och ni tjejor är lika galna i bugaboo som mig! Ni tillsammans kan ju en heel del med :)

Så till min fråga.. Jag har haft min cam sen jan -10, den köptes ny från köpbarnvagn. Nu har chassits handtag börjat krångla, fästena verkar ha problem med att ha kvar handtaget i samma läge. Det glider på ena sidan i taget. Tänkte kontakta bugaboo eftersom vi är inne på andra garantiåret. MEN! Jag fyllde aldrig i garantikortet som följde med och har letat mig fördärvad efter det, hittar det ingenstans! Kan man få ett nytt och kan man kontakta dom utan detta? Tjejer, hjälp mig!
    Du kan fylla i det via Bugaboos hemsida.
  • linaenn

Bra tips att kolla klipp på nätet om hur man packar ner vagnen i väskan. Vi har nyss köpt en transportväska, åker över till USA i juni. :)

• linaenn

Någon som vet ungefär hur mkt billigare suffletter till Cameleon är i USA?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21