Inlägg från: linaenn |Visa alla inlägg
  • linaenn

Bugaboo-tråd nr 21

Duntoffla: Jag röstar också för sand/rosa, det blir fräscht nu i vår. Och så kan du köra helrött i sommar!

Jag är också sugen på vårpimpning av buggan. Har haft helbrunt med orange åkpåse hela vintern och häromdagen slängde jag på den gröna PF Skurvysufletten bara för att få något nytt men det känns mer höstigt än vårigt tycker jag. Jag har utöver brunt och Skurvy bara offwhite topp och den tänkte jag spara till sommaren, så vad ska jag satsa på nu? Är sugen på nya äppelgröna sufletten eller klarblått.... Några andra förslag? Kanske får specialbeställa en egensygg suffla nånstans med eget vårigt tyg... Har dessvärre bara orange bugga åkpåse och svart alviåkpåse så det måste ju passa ihop med det med, jag är inte så mkt för smällkarameller... Och då är det svårt förstås med andra färger, behöver en till åkpåse med andra ord.
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • linaenn
    AnPa skrev 2011-04-12 08:11:07 följande:
    linaenn: oj åkpåsen har vi inte använt på några veckor, kanske beror på var man bor iofs. Brun bas med offwhite är skitsnyggt tycker jag! Men som någon skrev tidigare i tråden (sjukhusmamman?) så är brun bas och rosa top fint! Annars tycker jag att brun bas är rätt svårmatchad, orange och gult är fint till men jag tycker inte att kalla färger passar så bra till (som blå och grön).
    ja, vi bor uppe i umeå och kör åkpåse fortfarande. är inte så jättevarmt ännu även om vi börjat ha plusgrader sedan ett par veckor tillbaks. jag gillar ju egentligen inte blått så jättemycket men just den klarblåa tycker jag är fin men har inte testat matcha den mot brunt i verkligheten. sen gillar ju jag gult-brunt-orange-retroskalan jättemycket. kanske skulle satsa på en hemmasydd suffla i passande färgskala... vilka dilemman.
  • linaenn
    thisissarah skrev 2011-04-12 09:56:48 följande:
    Nån annan som upplever att de rörliga hjulen knarrar och gnisslar? Har smörjt men det har inte hjälpt.
    Silikonspray har funkat kanon för oss, hjulen knarrade efter ett par månaders användning men efter en omgång med silikonspray så har vi inte hört ett ljud från dem på över ett år!
  • linaenn
    AnPa skrev 2011-04-12 13:00:11 följande:
    Jag tycker inte att offwhite sufletten är något problem att ha på varken sommar eller vinter. Fast det kanske beror på hur man har gjort med sitt barn innan. Vår lille föddes i feb och fick från födseln sova överallt och var därför van vid att inte bli instängd i ett mörkt rum för att sova. Sen har jag aldrig ställt vår vagn rakt i solen när Bebben har sovit, pga värmen och solblekningsrisken. Vid promenad och sömn så lyser ju självklart solen på men det har aldrig varit ett problem, speciellt inte om man har parasoll (vilket är nödvändigt!).
    tänkte precis skriva EXAKT samma som dig (förutom om parasollen för det är jag inte så förtjust i ;) )
  • linaenn
    Duntoffla skrev 2011-04-12 14:22:01 följande:
    Lea sover oftast ute i sin vagn så ljus är hon van vid. 
    Då tycker jag absolut du ska köra på offwhite. Den är så snygg!!
  • linaenn

åh, jag vill också se donkeyn live. ser snygg ut! synd bara att den inte finns i lika många färgkombinationer som cam och bee. och att den förmodligen kommer vara för dyr för att jag ska kunna motivera att köpa den om det blir dags för syskon här framöver...

var det till hösten den kommer till sverige?

• linaenn

blir era sufletter också skrynkliga när ni har dem "ihopfällda"? tycker min blir det snabbt, och eftersom sonen numera vill kunna titta ut åt sidorna (och protesterar vilt om han inte ser) så har vi den oftast ihopfälld så han kan se när han är vaken. när han somnat och man fäller ut den igen så är den skrynklig. några tips på hur man enkelt får den slät? känns bökigt att hålla på och stryka, om man ens får det?

• linaenn
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-22 16:22:09 följande:
    fäll ut sufletten helt sen när barnet inte är i vagnen så kommer den att släta ut sig!
    ja det kanske är enklast, vi glömmer det ofta så får nog bli bättre på det från och med nu..
  • linaenn

jag har äntligen blivit med kamera igen, bägge mina gick sönder ungefär samtidigt, så nu ska jag nån dag under påsk ta och fota camen och lägga in i bildtråden. har brunt + pf skurvy just nu och en superhärlig elodiefilt. idag hade vi 16 plusgrader, så skönt! så nu har åkpåsen åkt av helt och hållet. härliga vår!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21