Inlägg från: linaenn |Visa alla inlägg
  • linaenn

Bugaboo-tråd nr 21

Rödtott skrev 2010-12-29 08:31:19 följande:
    Tack för tipsen! Jag gillar egentligen inte heller att åka rulltrappa med vagn, men eftersom att hissarna används som toaletter så känns det ofta som ett sjysst alternativ. Helst vill jag att man är 2, en på var sida om vagnen. Bra tips om hur man ska hålla styret. 

Hur tycker ni att vagnen funkar på skogspromenader? (alltså på ordentliga motionsslingor i skogen) Gör ni som på instruktionsfilmen att ni vänder på styret och kör med de stora hjulen fram? 
    jag promenerar en del med min Cameleon i motionsslingor under vår/sommar/höst och det har inte varit några problem alls att ha de små hjulen fram. det beror väl förstås på hur grusigt det är, men där jag går är det inte mycket grus utan mer "stampad" jord typ blandat med bara lite grus och då blir det ju lite slätare underlag. är det mycket grus så tar jag på terränghjulen fram istället. det är sällan jag vänder så jag har de små hjulen bak, tycker vagnen blir mer svårstyrd då, men det är säkert bara en vanesak!

och jag håller med dig angående rulltrappor, ska jag åka rulltrappa med vagnen så vill jag ha någon mer med mig som kan åka framför och hålla i. annars tar jag hissen. är livrädd för att tappa vagnen och bebisen! 
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • linaenn
    ÄrtaMärta skrev 2010-12-29 13:28:19 följande:
    Men tycker du inte att vagnen blir svårstyrd med teränghjulen på?
    Nu när det är snö och iaf jag har snöhjulen på så tycker jag den är skit svår att köra när man kommer till affären eller så.
    Har sett många buggor ute på stan med just vinterhjulen på och var och varannan ser smått irriterade ut när de kommer in i butiken när man måste smålyfta vagnen för att den ska svänga, man kan liksom inte pressa ner styret som man gör med en annan typ av vagn.
    Nej terränghjulen är ingen höjdare när man är i butiker, då har jag dom aldrig på. Det jag menade var när jag bara går promenad ute längs t ex grusvägar eller i snö. Jag har hundar så är ute endel på bara rena promenader. Ska man in på ICA bara snabbt på väg hem från promenaden så är det väl ingen fara att behöva lyfta vagnen lite för att styra, men på stan i butiker skulle då jag bara bli irriterad.
  • linaenn

Ni brukar nämna butiken Bonti, och den finns på två ställen i Stockholm om jag uppfattat det rätt. Är det nån av dem som är större eller "bättre" när det gäller utbud, inte bara av Bugga-prylar utan även annat? Jag åker till Stockholm över helgen nämligen och tänkte ta mig en titt där.

• linaenn
    Asereht skrev 2011-01-29 18:10:49 följande:
    Nu har jag blivit smittad, jag vill också ha en bee! Varför är det ingen som säljer en äldre bee till ett bra pris för nu då jag böjrat kika efter en? *surar*
    Haha, jag sa till sambon idag att jag är lite sugen på en Bee+ till lillkillen som extravagn vid sidan om Camen. Har inte alls varit förtjust i den förut men nu plötsligt... Så jag har nog också fått smittan! ;) 
  • linaenn

En fråga, bromsen på min Cameleon tar inte ordentligt på höger sida. Man ser att den gröna lilla delen liksom inte tar ordentligt i kuggarna på hjulet. Är det något man kan justera själv eller är det reklamation av chassit som gäller?

• linaenn
    Billabong skrev 2011-01-31 00:43:54 följande:
    Minns inte att det var ngt grönt på bromsvajern... Men för att svara på din fråga: Bromsvajern spänner du enkelt själv. Det gjorde vi minst en gång i halvåret. Instruktioner finns i instruktionsboken.
    Tack för ditt svar! Då ska vi testa det först och se om det hjälper. 
    (Det gröna jag tänker på är själva "klossen" i däcket som bromsvajern liksom kilar fast i däckets kuggar så att vagnen bromsas. Om du förstår vad jag menar? Den är grön/svart.) 
  • linaenn
    jean1 skrev 2011-02-07 16:27:29 följande:
    Är det någon som vet när de nya färgerna släpps och kanske även vilka färger det blir?

Och av de "gamla", vilken ska man satsa på om man vill göra vagnen vårfräsch i sommar, jag har beslutsångest :). Har grå bas och är sugen på rosa eller offwhite...
    Det ryktas att de nya färgerna är pastellfärger så det kanske kommer en ny nyans av rosa? Jag tycker iaf att Tyra ska få en rosa topp!
  • linaenn
    rosenkind skrev 2011-02-11 14:13:20 följande:
    Puffar eftersom jag själv är nyfiken

Upplever ni att svart toppset blir för varmt på sommaren/bleks snabbt?

Är off-white för ljust för bebis som ska sova och blir det snabbt smutsigt?
    Tycker inte att offwhite varit för ljust för min son iaf, vi använde den toppen hela sommaren och han sov gott i vagnen ute på promenader. Men det är väl individuellt från barn till barn vad de är van vid kanske? Tycker inte heller den blev särskilt smutsig, men det är klart, beror ju på hur man använder vagnen. Det går ju att tvätta också, och man kanske undviker att mata blåbärspuré eller annat kladdigt till barnet om man är ute på vift på stan när man har offwhite topp...
  • linaenn

Jag såg precis på facebook och skulle in och skvallra här men ni var snabbare än mig. Lila var superfin, och grön! 

• linaenn
    Liten Mjau: Såg ståbrädan i bildtråden, visst är det en bugaboobräda av äldre modell? Såg ju ut att funka bra även till liggdelen sålänge man har handtaget på det högsta så att syskonet får mer plats att stå.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21