Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Ingen som sett nån rea eller bra pris på sittdynor? gärna web-butik...

• bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-07-20 11:33:50 följande:
    Ingen som sett nån rea eller bra pris på sittdynor? gärna web-butik...
    Eller kanske nån som har en originaldyna som har lust att rita av den nån regnig dag och skicka till mig?
    PM:a mig gärna isåfall...
  • bohusbebis
    Minxy skrev 2010-07-20 20:59:31 följande:
    ..och jag också
    Jag nöjer mig med att få veta ungefär vilken längd + bredd folk brukar köra när dom syr sina dynor.
    Jag har ritat av Bee+ sittdelen men inte klippt ut å testat ännu... Det finns ju en standard-bugaboo-dyna som passar alla, undrar om det blir ungefär lika... Återkommer.... När det regnar nån dag...
  • bohusbebis

Testar att fråga här åxå, nån som hittat bumberbar/båge/bygel till Bugaboo Bee+? Kanske UJ/mountain buggy eller Baby Jogger eller likn? Det finns ju ingen "original" men fästena på vår Swiftbåge funkar, den är dock för kort. Ska vara ca cc41,5 cm mellan centrum av fästena, omkretsen på chassiröret är ca 8 cm och diametern ca 3 cm (3,5 om man sätter den på plastdelen).
    Inte nån som har ex.vis UJ och kan mäta alt testa om ni har en Bee?

• bohusbebis
    passau skrev 2010-07-27 14:19:27 följande:

PT tar 25kg i huvudsitsen och 15kg i syskon = funkar väldigt länge om man vill göra kvällsutflykter när barnen egentligen inte åker vagn... men kan tänkas somna...
    Sonen är drygt 5 år och dottern 2 år, eg behövs ingen syskonvagn men när vi just gör kvällsutflykter/långresor eller krävande promenader är det väldigt praktiskt att båda barnen kan få sitta/sova därför har vi kvar Phil&Ted:en (sport). Samtidigt som vi kände behov av en smidigare resevagn till bara dottern och det blev en Bee+. JAG är helnöjd. Dottern sitter fortfarande helst i Phil&Ted:en... Så Bee:n är kanske lite "överflödig" eftersom det blivit syskonvagnen som fått hänga med när vi rest nu på sistone... Men, hon åker kanske vagn ett tag till och DÅ blir det Bee:n som får gälla...
  • bohusbebis
    Vår lilla godis skrev 2010-07-27 21:32:03 följande:
    Tack för era svar!

Passau och Bohusbebis: Roligt att ni är nöjda med P&T. Det är den jag är mest intresserad av, men sambon gillar Babyjogger bättre. Det blir nog en Sport om vi väljer P&T, eftersom man kan ha den längst. Jag har läst att många stör sig på att det inte går att fälla syskonsitsen i liggläge, är det något som ni har haft problem med?
    Kika in i Phil&Teds-tråden så får du mer "kött" på benen. Vi har dock aldrig upplevt att det varit något problem med vilolägena, de gånger båda barnen sovit så sitter de bättre än i bilbarnstolarna iaf. Men det är ju då viloläge, inte liggläge för båda. Fast hur man upplever det beror säkert åxå på hur stora barnen är och lite hur man är van/vill ha det.
  • bohusbebis
    lilyanna skrev 2010-07-29 14:14:37 följande:
    Alltså, jag kommer ju att behöva ståbräda...har haft ståbräda till min förra vagn och det går inte ha vanlig skötväska då...funderar själv på att skaffa en skip hop pronto eller saddlebag som inte tar någon större plats...kanske kan det vara något för dig med?
    Nu vet jag inte riktigt hur era vagnar ser ut, men vi har en liten Bee+ och jag hittade en liten väska från EasyWalker i svart/grått som jag satte mellan "bakbenen" ganska långt ner. Ett dragkedjefack, ett där det får plats nån blöja+våtservetter med plastknäppning och 2 drickahållare på sidan. Sitter kanonbra, syns inte, tar ingen plats och vi kan ha ståbräda (visserligen BuggyBoard). 
  • bohusbebis

Apropå onödiga prylar som man kan behöva, vad är Bugaboo:s servicekit? Vad innehåller det? Nån som har? Har man nån användning av det? Nåt speciellt man kan behöva för att pyssla om sin älskling... (som kanske inte finns i kit:et)?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21