Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Det var finnair förresten. För några år sen blev en annan vagn helt skev efter flygn med thai-air, de hade avtal m vissa barnbutiker så då fick vi lämna in den där. Båda vagnarna var förpackade i transportväskor, köpta begagnade utan kvitto...

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-06 11:07:18 följande:
    vad fint ni har sytt Mamma på vift vart hittade du klöver tyget?? *löv*

Bohusbebis, anledningen till att du inte får till de e säkert för att man måste ha stålbygeln som sitter i suffletten. annars blir de inte bra! jag har själv hållt på med min ett bra tag nu, men den ligger på is då jag måste ta mig till en järnhandel och köpa nåt liknande den som sitter i orginal sufletten. jag har ju ingen lust att sprätta upp orginalet direkt
    Hmmm stålbygel....? såklart! Men hur 17 hittar man sån som passar?
  • bohusbebis

Hur snorkig får man vara, eller är jag för fräck?
    Svarade på en annons där säljaren sålde en vagn för 4.500 kr med tillbehör 5.000 kr. La ett bud på 600 på bara tillbehören (lite mer än halva fullpriset på varorna) + frakt. Fick ett synnerligen aggresivt svar att det verkligen inte var rimligt och att tillbehören bara såldes med vagnen.... Men varför annonser med två olika priser då? Och mitt bud var ju bara ett förslag, normalt är det ju ett startskott till budgivning liksom.... Nåja, behöver inte tillbehören - egentligen så det gjorde mig ju inget. Egentligen. Blev bara lite stött av tonen...

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-07 10:01:50 följande:
    aaah smart de har jag t.om hemma ska bara hitta en järnhandel haha
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 09:58:03 följande:
    Nej, det var jag som mindes fel...

Men på tal om mässan; är det fler som det pirrar till i magen på när det ordet nämns?
    Är det förresten ståltråd i suffletten? Inte nån slags plast? Den känns liksom lite böjlig... Har ingen större lust att sprätta upp nån köpesufflett för att kolla dock...
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-09-07 10:45:59 följande:
    Jag gissar att det är stål, precis som de andra två bågarna och som den insydda i UJ t ex.
    De andra två på Bee:n är väl plast om jag minns rätt... Om du menar de som är "flyttbara" när man byter suffletten... Inte för att det spelar nån större roll...
    På Phil&Ted:en tänkte jag sätta i ett sånt där blomstöd (till buskar tror jag) i extravagnen där det saknades, men det behövdes aldrig så jag har ju den kvar att experimentera med. Nånstans.... Så om blomsteraffären ligger närmare Sjukhusmamman än järnaffären så kan du kanske kolla där åxå...
  • bohusbebis
    Senap skrev 2010-09-07 14:33:31 följande:
    En Baobao. Kinesisk kopia. *varningsflagg*
    Ja den var lurig, suffletten ser ut som en bugga.-logga på...
  • bohusbebis
    Senap skrev 2010-09-07 15:38:02 följande:
    Bugaboos topklädsel passar så de byter ut den.
    Fyyyyyyyy!
  • bohusbebis

Frågade i Bee-tråden, men det kanske är fler vakna här...

Gamla Bee-åkpåsen passade tydligen inte ALLS i nya Bee+? Vafför inte de då? Nån som vet?

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 09:18:19 följande:
    Storleksmässigt passar den men den har inte samma fästanordningar så den ligger bara och flyger runt som vilken påse som helst. Vi Buggafolk är ju lite bortskämda med att åkpåsen faktiskt sitter där den skall sitta även när barnet rör sig
    Fästanordningar Obestämd??? Man kan inte klura ut nån egen patentlösning då eller? Hur stora är åkpåsarna eg? Får min lilla 2-åring plats?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21