Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

livet från ljusa sidan skrev 2010-08-02 10:41:41 följande:
    Någon som har viktgränserna till cameleon och gamla bee möjligtvis i huvudet?? Allstå vad barnet får väga :)
    tror jag läste 17 kg på nya Bee+
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-08-02 13:54:03 följande:
    Det är 17 kg på gamla Bee också Glad
    Glad Det var nya Bee jag läste in mig på så jag vågade inte gå i god för gamlingar
  • bohusbebis

Ställde frågan i nån av bugga-trådarna för några dar sen. VAD innehåller service-kit:et ??

• bohusbebis
    FridaLee skrev 2010-08-03 10:26:53 följande:
    Bättre att köpa universal fett på en stor tub och siliconspray för man ska smörja en vagn regelbundet som på hjul , fjädring och plast delar på chassit för att få bort smuts och så.
    Har en stor burk Litium-fett från Biltema så då klarar man sig ju rätt långt utan märkesvara... Pump lär jag ju inte behöva till Bee:n... Silikonspray?? Var sprayar man med den? Var köpa?
  • bohusbebis
    Senap skrev 2010-08-03 17:53:14 följande:
    Sambon har under sin föräldraledighet kört in sidan på hjulet i dörrkanten till porten så navet är skadat och har börjat rosta. Demon
    Ska jag dumpa honom? Skrikandes
    Får din man lov att använda DIN vagn !!! Det var stort av dig. Min man höll på att knäcka handtagsfästena första gången han rörde vår vackra Bee så nu har vi besöksförbud på 300 meter på honom. Från vagnen alltså Flört
  • bohusbebis
    modestyclara skrev 2010-08-15 20:47:01 följande:
    åh jag vet inte...känns svårt att släppa frog med alla tillbehör Hjärta får fundera någon månad till tror jag...
    Det borde finnas nåt utrymme i lagen att alla ska få ha sina urvuxna barnvagnar i ett museum eller nåt... Inom räckhåll... Glasmontrar funkar nog fint. Med nyckel-lås så man kan få klappa lite på dem emellanåt.
  • bohusbebis
    Majomajo skrev 2010-08-17 11:11:49 följande:
    Vår son fyller 2 i vinter och får då ett syskon (inte i present alltså ) Vi har en Cameleon som vi är jättenöjda med. Han sover i den varje dag och ska nu börja dagis där han ska sova ute i vagn. Lillasyskonet ska få Buggan, så vi behöver en ny vagn till 2-åringen. Vi vill ha en smidig vagn, så vi har kollat lite på Mountain Buggy Swift. Funderar också på Bee+. Tror ni den funkar? Ska som sagt användas till att sova i och så mest vid citypromenader tills han inte vill åka vagn längre.
    Vi har både en Bee+ (som "fin och resevagn") och en slit-å-släng Mountain Buggy, som Swift men fast framhjul. Den största skillnaden är att den senare är mer rejäl, har luftdäck som tar sig fram bättre i lite mer krävande underlag (även snö skulle jag tro) - och är "tyngre" men framför allt LÄNGRE. Så om man ska packa in vagnar i bil så är Bee:n väldigt mycket bättre.
    Ni har inte funderat på en Phil&Teds syskonvagn?
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-08-19 00:22:18 följande:

Vi åker 2 veckor till Zakynthos på tisdag och ska ta med vår Bee. Kruxet är bara att jag inte har någon lust att lägga ner 1000:- eller mer på en transportväska (pengarna kommer garanterat att gå åt iaf). Vi har även en Cameleon (-10), men köpte Bee'n begagnad (-09) då vi ville ha en smidig resevagn som man kanske inte behöver vara lika rädd om som camen.

Saken är bara att jag ÄLSKAR bee'n och vill absolut inte att den ska gå sönder.

Hur packeterar jag den för att den inte ska gå söner? Rynkar på näsan

Bugaboo borde hyra ut sina transportväskor....

Jag kan åka med och hålla hårt om den Skrattande
    Annars packa in den hemma med fleecefiltar/handdukar omkring - och plastsäck å silvertejp runt (å ta med en rulle). Så får ni också med er några handdukar extra som kan vara bra å ha.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21