Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Gillar däcken tror jag... Inte sååå dum tror jag... Får bearbeta maken så det blir syskon... Vill ha ny vagn!!

• bohusbebis

MEN NÄÄÄÄÄÄ va va det där för fjantig tvättkorg på "singel"varianten?
    Och den ser rätt klumpig ut som dubbel... Nä, maken får ledigt. Blir inga syskon här inte...
    Not my cup of tea.

• bohusbebis
    straw2008 skrev 2010-09-15 10:30:16 följande:
    Men man kan ju bara ändra från liten till större liggkorg, inte till singelvagn alls....

Jag har då aldrig saknat funktionen av 2 olika liggdelar.....

Ok om man hade kunnat göra till endast singelvagn men nääää
    Det kan väl ändå inte vara tanken att den smala liggdelen är just - en SMAL liggdel? Va ska man ha den till? Designer-vovven möjligen då...
  • bohusbebis
    Joddan skrev 2010-09-15 12:31:20 följande:
    It is also the first stroller to be designed specifically to meet parents’ needs for flexible and multiple storage space, courtesy of an expandable side shopping basket and underseat basket.
    NÄ, nån sån ful sidoshoppingkorg har jag då verkligen inte saknat. Kunde de inte gjort nån med lite finess isåfall. Lite mer riesenthal eller nåt om det ska gå i stil... Eller nåt SNYGGT!!!
  • bohusbebis
    Aprilia skrev 2010-09-15 21:51:11 följande:
    Är det någon som vet hur man får bort adaptarna till ståbrädan från chassit? Har fått ett nytt chassi och måste returnera det gamla men jag har problem med att få bort dem....
    Har precis monterat ståbrädan på vår vagn och tyckte att det stod nåt om en skruvmejsel när man ska demontera... Ska kolla... Så här står det i boken:
    "Use a flat-headed screwdriver to remove the adapters from the stroller. Insert the screwdriver into the join between the two halves of the adapter and twist them to lever them apart. Unclip the adapters from the rear bar."
  • bohusbebis
    Jossanjo skrev 2010-09-15 22:47:55 följande:
    Dock tycker jag precis som du så sök jobb du.
     Att man hade kunnat gjort ett nytt chassi och använt camdelar på.
    Och när ni ändå håller på å gör Bugaboo-hybrider, fixa så att det går att ha terränghjul (eller åtminstone utbytbara) på Bee+:en åxå. Det borde ju gå att växla hjul/suffletter etc även mellan cam och bee - för att inte tala om att ha EN och SAMMA adapter till alla buggor (mugghållare, parasoll etc)
  • bohusbebis

Har helt snöat in på Bugaboo-filten, vill ha en RÖD som matchar röda Bee-suffletten. Men hittar ingen. Ingenstans. Den röda Frank-apan har jag hittat i en web-shop, men när jag tänker efter tror jag att jag tröttnar på den efter ett tag och vill därför ha en helröd/svart att svepa om dottern när höst-åkpåsen inte räcker till riktigt... Om jag förstått rätt så är den lite vind/vattenavvisande på ena sidan? Nån som har den? Är den bra? och så slutligen - vart 17 kan man hitta den? (finns några på ebay, men inte röda....)

• bohusbebis
    Ana skrev 2010-09-17 18:03:25 följande:
    Någon som vet om det går att ha en bee-åkpåse till bee+??? Gör inget om det inte är perfekt passform men det måste fungera...
    Tacksam för svar! 
    Jäpp! Jag tycker det funkar helt okej. Bee är nog bredare än Bee+ (vi har plus) så det blev ett "knapphål" över mitt uppepå. Sen tog jag resår och fäste knapphålsfästena mitt på runt själva chassit. Vi har dessutom en bumperbar och bee-åkpåsen funkade tom att fästa runt den... Bee-åkpåsen är ganska tunn, perfekt höst/vår åkpåse men rymlig nog för vår 2,2 åring.
  • bohusbebis
    Ana skrev 2010-09-17 19:41:37 följande:
    Är kanske den nya åkpåsen varmare än de gamla???
    Om jag förstått rätt så är de nya tjockare/varmare, har inte testat live... Har en OTH/Urban Jungle åkpåse som passar bra i bee:et om man använder selen att fästa den... Den är tjock och go. Tänkte ev se om jag kan sy några hällor/ resår ifall det blir så att jag använder Bee:et i vinter.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21