• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Vaniljkyss

Hej!

Har ett STORT problem. Jag har en Bugaboo Cam som vi köpte hösten 2006 i Norrköping. Butiken låg inne i stan men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag har inte hittat kvittot (än).

Idag gick höger framdäck av!!! Den svarta plasten sprack rakt av. Vad gör jag?

Kan man köpa däck + plastdel som reservdel? Garantin lär ju ha gått ut för länge sedan...

Alla tips och råd mottages tacksamt!!!

• Joddan

Vaniljkyss- Samma hände min vagn bara efter ett par månader så jag fick ett nytt hjul. Du kan köpa nytt själv kostr någon hundring bara. Kan beställas och köpas i de flesta butiker.

Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Xst
    Vaniljkyss skrev 2010-06-19 13:57:00 följande:
    Hej!

Har ett STORT problem. Jag har en Bugaboo Cam som vi köpte hösten 2006 i Norrköping. Butiken låg inne i stan men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag har inte hittat kvittot (än).

Idag gick höger framdäck av!!! Den svarta plasten sprack rakt av. Vad gör jag?

Kan man köpa däck + plastdel som reservdel? Garantin lär ju ha gått ut för länge sedan...

Alla tips och råd mottages tacksamt!!!
    Garantin är 2 år. Går köpa nya däck
  • humilis

Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm för en riktigt kall vinter? runt 25 minus? självklart med overall under.
    Och är den tillräckligt rymlig så att en 2 åring kan sitta i den?
    jag vill så gärna ha en knallblå!

• solouniko
    humilis skrev 2010-06-19 19:46:15 följande:
    Är bugaboos egna åkpåse tillräckligt varm för en riktigt kall vinter? runt 25 minus? självklart med overall under.
    Vi har haft bugaboos påse från september typ fram tills vintern kommit på riktigt här. Dec/januari någongång, tycker den är för kall när det är kring -20 och då har vi haft en elodie details istället som är varmare. Sen kring mars/april har vi bytt till buggans igen, den är ju klart snyggast och sitter bäst i sittdelen! Om en tvååring ryms har jag ingen aning om däremot
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • FL Lisa
    humilis skrev 2010-06-19 19:46:15 följande:
    vi bor också i Luleå och har bara kört med bugaboos egna. Tror dock inte att jag gjort det om sonen varit mindre när vi flyttade upp. Nu var han ändå nästan 1,5 när vi flyttade upp till Luleå från Solna. Då körde jag med åkpåsen och så en tjock fleecefilt i åkpåsen och såklart ordentliga kläder på sonen och det har fungerat jättebra.
    Han fyller 3 år i september och vi har använt åkpåsen hela den här vintern och våren utan problem men till hösten är han nog för stor för den (i alla fall med skor i) men då kommer han ju inte åka vagn desto mer heller så då är ju inte det något problem.

Vi väntar dock en till nu som är beräknad till november och nu klurar även jag på om jag borde köpa en tjockare åkpåse att ha till de kallaste månaderna. (Kan iof bara vara så att jag vill hitta på lite skäl för att få shoppa )
    Men jag hoppas samtidigt på att bugaboos nya ska vara lite tjockare så att jag kan köpa en sån i någon rolig färg...men så kanske det inte är?
  • humilis

Då får vi hoppas att de nya är lite tjockare! Hur vet man vilka som är nya och vilka som är gamla?

• julmusten

Tack for inputen, skall in och kolla lite da. Jag kollade pa blocket, men blev inte sa mycket klokare av det faktiskt. Det mesta som saldes dar var bara sjalva vagnen och sa. Jag kommer ha akpase, sommarsuflett, och tva tyger, (varav det ena ar Paul Frank), och nat mer, (glommer nu vad det kan tankas vara, men det ligger i min garderob i alla fall ). Raknar folk med att kunna pruta pa blockets priser? Eller far man det man begar? Jag har egentligen inte nagon onskan om att gora en megaaffar pa att salja den, men jag vill inte halla pa att hora fran folk som vill ge 100 spann for vagnen liksom. Det pris jag lagger ut vill jag skall vara ett bra pris, som gor att folk vill kopa den utan att halla pa att pruta och ha sig.

Vad det galler akpase, sa bor ju inte jag i Norrland, men det kan bli riktigt kallt har med, (NYC), och jag har frogens akpase till Cameleonten och det gar bra. Den sitter val inte som en smack, men ar jattevarm och fin och har hallit bada mina illbattingar varma nar det behovs. Jag har i och for sig inte latit dem sova ute och sant, men gatt lite promenader nar det har varit kallt har jag allt gjort utan att det varit nagra problem.

• LillaMiss Piggy

Frågar igen....finns det ultimata solskyddet? Dotter sitter framåtvänd och då kommer ju solen  rakt på henne.

• Stargirl
    LillaMiss Piggy skrev 2010-06-20 07:19:08 följande:
    Frågar igen....finns det ultimata solskyddet? Dotter sitter framåtvänd och då kommer ju solen  rakt på henne.
    Parasol! Då ser barnet ut och man kan vrida och vända den hur man vill. Det är det enda som funkar tycker jag.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21