• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sweetlina
    Vaniljkyss skrev 2010-06-19 13:57:00 följande:
    Hej!

Har ett STORT problem. Jag har en Bugaboo Cam som vi köpte hösten 2006 i Norrköping. Butiken låg inne i stan men jag kommer inte ihåg vad den hette och jag har inte hittat kvittot (än).

Idag gick höger framdäck av!!! Den svarta plasten sprack rakt av. Vad gör jag?

Kan man köpa däck + plastdel som reservdel? Garantin lär ju ha gått ut för länge sedan...

Alla tips och råd mottages tacksamt!!!
    måste ju varit babyproffsen du köpte den på?? på repslagaregatan?
  • julmusten

Nu kommer nasta knappa fraga. Kan man tvatta kanvasen? I sana fall, hur tvattar man den i Sverige? Hur varmt och sant?

• junk

Hej hej, behöver hjälp av er!

Jag köpte en beggad Frog för någon månad sedan som funkat fint. Den är verkligen inkörd hehe, mjuk och gungig liksom har haft en cameleon en gång och den var stelare liksom. Nu till min fundering, sedan storasyrran började åka stårbräda till vagnen upplever jag att de stora fästena, navet på chassit ni förstår där alla delar handtag och hjulramarna sitter ihop, är glappig. De där tre svarta skivorna delas lite väl lätt, glappar, när jag ex svänger med vagnen. Vagnen är alltså väl ruckbar i sidled. Känner mig lite besvärad av detta, kommer vagnen att gå sönder inom en snar framtid eller går det att fixa till på något vis? Dra åt navet/skivorna liksom? De är ju typ ihoppluggade, funkar det att ta bort metallkopan och skruva tro? Även om jag gillar att den är mjuk och inkörd så vill jag ju inte att den ska falla i bitar..

Ytterligare en fråga, hur vet jag när vagnen är gjord? Det står inget klart tillverkningsdatum på chassit men det går att utläsa ett serienr (som jag förståt inte har något med tillverklingdatumet att göra) samt ett "item code". Ska jag leta någon annanstans på chassit eller är jag dömd att leva i ovishet ;)?

• Noiis
    julmusten skrev 2010-06-20 03:48:02 följande:
    Tack for inputen, skall in och kolla lite da. Jag kollade pa blocket, men blev inte sa mycket klokare av det faktiskt. Det mesta som saldes dar var bara sjalva vagnen och sa. Jag kommer ha akpase, sommarsuflett, och tva tyger, (varav det ena ar Paul Frank), och nat mer, (glommer nu vad det kan tankas vara, men det ligger i min garderob i alla fall ). Raknar folk med att kunna pruta pa blockets priser? Eller far man det man begar? Jag har egentligen inte nagon onskan om att gora en megaaffar pa att salja den, men jag vill inte halla pa att hora fran folk som vill ge 100 spann for vagnen liksom. Det pris jag lagger ut vill jag skall vara ett bra pris, som gor att folk vill kopa den utan att halla pa att pruta och ha sig.

Vad det galler akpase, sa bor ju inte jag i Norrland, men det kan bli riktigt kallt har med, (NYC), och jag har frogens akpase till Cameleonten och det gar bra. Den sitter val inte som en smack, men ar jattevarm och fin och har hallit bada mina illbattingar varma nar det behovs. Jag har i och for sig inte latit dem sova ute och sant, men gatt lite promenader nar det har varit kallt har jag allt gjort utan att det varit nagra problem.
    viss prutar, andra gör det inte lägger man ut till ett rättvist pris finns de ingen anledning att godkänna prutande människor. men du kan ju skriva satt pris gäller i annonsen.

jag tvättar mina i 30 grader bara tvättmedel
  • Stargirl
    junk skrev 2010-06-20 15:31:48 följande:
    Hej hej, behöver hjälp av er!

Jag köpte en beggad Frog för någon månad sedan som funkat fint. Den är verkligen inkörd hehe, mjuk och gungig liksom har haft en cameleon en gång och den var stelare liksom. Nu till min fundering, sedan storasyrran började åka stårbräda till vagnen upplever jag att de stora fästena, navet på chassit ni förstår där alla delar handtag och hjulramarna sitter ihop, är glappig. De där tre svarta skivorna delas lite väl lätt, glappar, när jag ex svänger med vagnen. Vagnen är alltså väl ruckbar i sidled. Känner mig lite besvärad av detta, kommer vagnen att gå sönder inom en snar framtid eller går det att fixa till på något vis? Dra åt navet/skivorna liksom? De är ju typ ihoppluggade, funkar det att ta bort metallkopan och skruva tro? Även om jag gillar att den är mjuk och inkörd så vill jag ju inte att den ska falla i bitar..

Ytterligare en fråga, hur vet jag när vagnen är gjord? Det står inget klart tillverkningsdatum på chassit men det går att utläsa ett serienr (som jag förståt inte har något med tillverklingdatumet att göra) samt ett "item code". Ska jag leta någon annanstans på chassit eller är jag dömd att leva i ovishet ;)?
    Man kan inte ta bort navet på vagnen. Den sätter man fast med en maskin. Lite som en stor popnit.  Jag tror att det bästa är att kontakta [email protected] och fråga dem om "glappet"
    Om det inte står ngt tillverkningsdatum så kan du inte veta när den är tillverkad
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • bittersweeet

Hej!
    Kan man ha topset i fleece på sommarn eller blir det för varmt? Jag tycker det låter varmt, men har en vännina med bugga som säger att det funkar finfint, alltså inte för varmt.
    Men vad säger ni?

• Xst
    bittersweeet skrev 2010-06-20 20:04:58 följande:
    Hej!
    Kan man ha topset i fleece på sommarn eller blir det för varmt? Jag tycker det låter varmt, men har en vännina med bugga som säger att det funkar finfint, alltså inte för varmt.
    Men vad säger ni?
    Jag har haft utan problem.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21