• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-06-21 17:31:54 följande:
    Man kan vika ihop Buggans oxå.
    Aha! Då ska jag kolla på den en extra gång.
  • straw2008
    Emma Görander skrev 2010-06-22 19:13:46 följande:
    jag funderar på att köpa den nya BB åkpåsen, men ni som har den gamla från förr och klämt på den nya, är den mycket tjockare??

Vi har det väldigt kallt på vintern så det krävs en varm påse.

Självklart ska man klä barnet som ligger i påsen efter temperaturen ute..
    den nya är sjukt mkt bättre finare o har allt som den gamla inte har!! Den nya är tjock, stadig, har dragsko högst upp tex. Supermysig !!
    Den gamla är ju bara sladdrig som en urtvättad fleecefilt....
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • julmusten
    Emma Görander skrev 2010-06-22 19:16:56 följande:
    vi har hundar och jag kan hålla med om att det är sådär halv latjo att få bort håret.
    Men den sitter snyggare på än Canvasen, den ser lite för stor ut, iallafall den sommarsufletten jag har.

Fleece är ju egentligen återvunnen plast, jag har aldrig kännt efter, men det borde ju bara blåsa rätt igenom den, eftersom att tyget isig har större "porer" än canvasen, eller?
    Jag har inte kant efter heller egentligen, men mina barn har svettats jattemycket med fleecen, medans de inte alls svettas med canvasen.
  • Candra

Bestämt mig för att behålla buggan Så igår köptes en ny suffla för att förnya lite. Givetvis blev sambon sur över färgvalet, MEN jag frågade faktiskt innan vilken färg han tyckte, och eftersom han sa att jag fick välja själv så får han skylla sig själv Tungan ute Det är ju ändå bara jag som kör den ju. Blev ROOOOSAAAA Han tyckte vit, brun eller svart, tråkig som han är.

• Sofia8
    Candra skrev 2010-06-23 08:48:27 följande:
    Bestämt mig för att behålla buggan Så igår köptes en ny suffla för att förnya lite. Givetvis blev sambon sur över färgvalet, MEN jag frågade faktiskt innan vilken färg han tyckte, och eftersom han sa att jag fick välja själv så får han skylla sig själv Tungan ute Det är ju ändå bara jag som kör den ju. Blev ROOOOSAAAA Han tyckte vit, brun eller svart, tråkig som han är.
    Hahaha....älskar också rosa. Även till Vilgot till min makes förtret.
    Vilgot 3/2-2007 - Noomi 16/4 2010
  • Mymemlan

Idag ska jag prova terränghjulen till vagnen, ska ut på en skogsstig med min mamma och hennes vovve. Spännande att se hur det här ska gå, men tekninskt sett borde det funka ganska bra tkr jag ändå. Nån som testat?

• Kajsan
    Mymemlan skrev 2010-06-23 11:07:58 följande:
    Idag ska jag prova terränghjulen till vagnen, ska ut på en skogsstig med min mamma och hennes vovve. Spännande att se hur det här ska gå, men tekninskt sett borde det funka ganska bra tkr jag ändå. Nån som testat?
    Testat vad? Terränghjulen? De har vi alltid på landet, de är redan nerpackade inför midsommarhelgen
    Jo just det!
  • Emma Görander

Prövar iphone aplikationen och skriver för att snabbare ta mig till sista inlägget,förhoppningsvis..

• Emma Görander

Terränghjulen är bra i skogen, men på grusvägar eller nedkörda skogsvägar så går d faktiskt helt ok m d små hjulen oxå

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21