• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Vi hyrde ett arishell på sas nu då vi var iväg till miami.
    Väskan finns bara i en storlek o är GIGANTISK alltså vi skulle nog nästan kunnat få med en soffa hem i den...
    Kan inte rekomendera andra att hyra den, det är på NÅDER att man får ta med den utan att betala för den, den är så gigantiskt stor o sas själva säger att de inte kan garantera att man inte måste betala för den, de hyr bara ut dem liksom...

Nää inget att rekomendera alltså, plus att de alltid komemr sist på bandet, vi missade våra anknytande flyg till miami eftersom de inte kunde skicka den på bagagebandet utan är tvugna att köra ut den manuellt på en vagn för den är så stor, o så var det varje gång vi skulle hämta ut bagaget.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    bittersweeet skrev 2010-06-20 20:13:02 följande:
    Tack för svar!
    Vilket topset anser ni vara bäst då? Fleece eller canvas...
    Vad är det för skillnad? Känner att jag inte har nån koll :-S har en all black som jag vill byta på för att jag har hört att svart blir solblekt snabbt, och har ingen aning om jag ska välja fleece eller canvas...
    fleece sitter skitilla på sufletten tycker jag... alltså det är liksom så mjukt så det dras så himla konstigt.. kan inte förklara bättre men jag tycker det sitter skitfult (som när man klämt på sig en FÖR liten tight tröja liksom). Canvasen är styv o har mkt med karraktär o sitter som sagt toppenfint!
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-06-21 14:17:10 följande:
    Vi hyrde ett arishell på sas nu då vi var iväg till miami.
    Väskan finns bara i en storlek o är GIGANTISK alltså vi skulle nog nästan kunnat få med en soffa hem i den...
    Kan inte rekomendera andra att hyra den, det är på NÅDER att man får ta med den utan att betala för den, den är så gigantiskt stor o sas själva säger att de inte kan garantera att man inte måste betala för den, de hyr bara ut dem liksom...

Nää inget att rekomendera alltså, plus att de alltid komemr sist på bandet, vi missade våra anknytande flyg till miami eftersom de inte kunde skicka den på bagagebandet utan är tvugna att köra ut den manuellt på en vagn för den är så stor, o så var det varje gång vi skulle hämta ut bagaget.
    Jag har hört liknande historier om just airshell. De är så stora att det inte är klokt.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • straw2008
    Stargirl skrev 2010-06-21 14:20:23 följande:
    Jag har hört liknande historier om just airshell. De är så stora att det inte är klokt.
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Ja det går inte att ha den i en normal bagage heller så vi var tvugna att byta hyrbil oxå... alltså vi hade vår p& t DASH samt en bilbarnstol i den o vi hade fått i bee vagnen oxå om det behövts men den tog vi vid sidan om. Nää det var inte värt det.... hellre linda en badhandduk runt styret eller vilken del man nu är rädd om o köra kraftiga plastpåsar om(kostar 30 kr på arlanda).

Värst varnog att man intehadenågonstannsatt göra avskiten då man kom fram till resemålet.. ingen taxi skulle få in den samt det bagage vi hade i alla fall.. knas :O)
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-06-21 14:23:48 följande:
    Ja det går inte att ha den i en normal bagage heller så vi var tvugna att byta hyrbil oxå... alltså vi hade vår p& t DASH samt en bilbarnstol i den o vi hade fått i bee vagnen oxå om det behövts men den tog vi vid sidan om. Nää det var inte värt det.... hellre linda en badhandduk runt styret eller vilken del man nu är rädd om o köra kraftiga plastpåsar om(kostar 30 kr på arlanda).

Värst varnog att man intehadenågonstannsatt göra avskiten då man kom fram till resemålet.. ingen taxi skulle få in den samt det bagage vi hade i alla fall.. knas :O)
    Buggans transportväska är bra på det sättet att den i princi bara täcker själva vagnen och inte mycket mer.
  • Senap

Visst får Bee plats i gamla resväskan till Cam (alltså den utan hjul)?
    *orkar inte hämta väskan i källaren för att prova*

My sugar is raw
  • movie

Håller med ang airshell. Jag hyrde en men tog den inte när jag insåg hur gigantisk den var. Köpte plastpåsen och lindade en filt runt vagnen, funkade bra.

ღ♥★Alice 080728★♥ღღ♥★ Iris 100531★♥ღ
  • Linmin

Är det någon här i tråden som har köpt en suflettbåge och bytt tyg på sin gecko?
    Blev det bra ? 

• sisterinlaw
    Stargirl skrev 2010-06-21 14:32:17 följande:
    Buggans transportväska är bra på det sättet att den i princi bara täcker själva vagnen och inte mycket mer.
    Och PramPack verkar vara ännu bättre eftersom den kan rulla ihop om jag förstått saken rätt. Ska ta och slå till på en sådan snart tror jag.
  • Stargirl
    sisterinlaw skrev 2010-06-21 17:22:33 följande:
    Och PramPack verkar vara ännu bättre eftersom den kan rulla ihop om jag förstått saken rätt. Ska ta och slå till på en sådan snart tror jag.
    Man kan vika ihop Buggans oxå.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21