• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    Supersmurfen skrev 2010-07-13 08:23:06 följande:
    Ja, den vita är jätte snygg tycker jag... men man vill ju ha den precis så fin precis hela tiden och jag är väl lite klantig av mig och skulle säkert misslyckas med det katastrofalt..

Men visst får man väl vara så könsbunden att man har en klarblå topp om man får en liten grabb alt. en rosa om man får en tjej?
    Tycker också den vita är snygg. Men vi köpte vår vagn begagnad och då med klarblå bas och svart topset. Sen har det dessutom blivit en mörkgrå bas och rosa, mörkblått och rött topset dessutom :)
    Kul att kunna variera och praktiskt att ha två sittdelsbaser märkte jag när det hände en stor olycka häromdagen så den blå behövde en tvätt och vi bara bytte sittdel och kunde ändå använda vagnen under tiden :) Man klarar sig utan men själv tycker jag det är ganska beroende framkallande att kunna byta färg när man känner för det ;)
    Finns mycket fint som säljs begagnat och knappt är använt när man letar extradelar ;)
  • Supersmurfen
    annat82 skrev 2010-07-13 08:38:50 följande:
    Tycker också den vita är snygg. Men vi köpte vår vagn begagnad och då med klarblå bas och svart topset. Sen har det dessutom blivit en mörkgrå bas och rosa, mörkblått och rött topset dessutom :)
    Kul att kunna variera och praktiskt att ha två sittdelsbaser märkte jag när det hände en stor olycka häromdagen så den blå behövde en tvätt och vi bara bytte sittdel och kunde ändå använda vagnen under tiden :) Man klarar sig utan men själv tycker jag det är ganska beroende framkallande att kunna byta färg när man känner för det ;)
    Finns mycket fint som säljs begagnat och knappt är använt när man letar extradelar ;)
    Ja det verkar vara lite beroendeframkallande det där och jag slår vad om att jag kommer sluta precis på samma sätt... köpa extradelar begagnat osv. Finns så mycket fint ju!
    Men först måste jag köpa själva vagnen och sen måste jag kanske vänta på att grynet vill komma ut ur magen.. Väntar första barnet i januari så det är lääääänge kvar...
  • Infinite Joy
    Supersmurfen skrev 2010-07-13 08:23:06 följande:
    Ja, den vita är jätte snygg tycker jag... men man vill ju ha den precis så fin precis hela tiden och jag är väl lite klantig av mig och skulle säkert misslyckas med det katastrofalt..

Men visst får man väl vara så könsbunden att man har en klarblå topp om man får en liten grabb alt. en rosa om man får en tjej?
    Jag tycker inte att det vita blir så smutsigt som man kan tro. Hade som sagt sand-offwhite och den tvättades bara rn gång inför försäljning. Hade en svart oljeliknande fläck (som bergis uppkommit då sambon brukade vagnen), men den fick ja nästan bort med diverse fläckbehandligsmedel. Tror nog att den är relavitv lätt att hålla fin bara man tar bort fläck direkt.

Jag vet inte vad jag ska VÄLJA FÖR FÄRG...... sand-offwhite, brun-brun, brun-offwhite, sand-brun, brun-sand.... hjälp!
  • Supersmurfen
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 09:20:01 följande:
    Jag tycker inte att det vita blir så smutsigt som man kan tro. Hade som sagt sand-offwhite och den tvättades bara rn gång inför försäljning. Hade en svart oljeliknande fläck (som bergis uppkommit då sambon brukade vagnen), men den fick ja nästan bort med diverse fläckbehandligsmedel. Tror nog att den är relavitv lätt att hålla fin bara man tar bort fläck direkt.

Jag vet inte vad jag ska VÄLJA FÖR FÄRG...... sand-offwhite, brun-brun, brun-offwhite, sand-brun, brun-sand.... hjälp!
    Jag tycker det är fint med lite kontast så av de där tycker jag brun-offwhite!
  • annat82
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 09:20:01 följande:

Jag tycker också brun-offwhite :)
  • Vacker Utsikt

Är det någon som har tips på vad man kan använda för rengöringsmedel/fläckbortagning på en suflett i canvas? Var o gick vid havet häromdagen och en fiskmås bajjade rakt ner på vagnen.. Har provat med varmt vatten men det hjälper inte..

• Infinite Joy
    Supersmurfen skrev 2010-07-13 09:34:27 följande:
    Jag tycker det är fint med lite kontast så av de där tycker jag brun-offwhite!

Luatar lite åt det... eller brun-brun med vit sommarsufla.

Är inte så färgglad av mig ser ni....

• Infinite Joy
    annat82 skrev 2010-07-13 10:05:48 följande:
    Jag tycker också brun-offwhite :)
    Trodde jag skulle citera dig med i förra inlägget... Tack!
  • Asereht
    Vacker Utsikt skrev 2010-07-13 10:57:47 följande:
    Är det någon som har tips på vad man kan använda för rengöringsmedel/fläckbortagning på en suflett i canvas? Var o gick vid havet häromdagen och en fiskmås bajjade rakt ner på vagnen.. Har provat med varmt vatten men det hjälper inte..
    Galltvål kanske. Den är ju snäll mot tyg men bra på fläckar.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • MiniM3

Vad ska man ha för vagn med sig till tunisien? A är 2 år.. ska man ha cam eller bee? Har nya bee och den har inte så värst mycket suflett?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21