• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • greeneyes
    Fröken Småland skrev 2010-08-04 19:13:45 följande:
    Alltså, en hel del förlorar du nog är jag rädd. Såna defekter avskräcker då man som köpare inte vet om det går att åtgärda eller ej. Jag tycker att du skall maila [email protected] och fråga dem om just den delen av selen finns som reservdel. Bifoga bild så lär du inte behöva skriva många ord. Ofta är de superschyssta och skickar smådelar gratis även om man inte har kvitto och/eller har köpt vagnen begagnad. Glöm inte att meddela hur det gick!
    Åh, jättetack för tipset!!!
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 18:58:23 följande:

Det är den här, alltså axelbandets spänne. Ser precis ut på samma sätt, dock har jag lånat bilden från en blocket-annons... Och axelbanden är ju fast sydda i själva sittdelen

Tror ni att det sänker priset mycket om jag struntar i att byta den och försöker sälja ändå?
    På frogen jag köpte fattades ena delen till spännet, dock en av dom som hänger på ramen.. Men jag fick ner priset 500 SEK från säljaren.. Var idag inne på Bonti i Norrtull och beställde en ny sådan och dom trodde det kostade ca 59 kronor för den delen, men det var säljarens gissning bara och hon trodde det skulle ta max 8 veckor om dom inte hade den inne och måste beställa..
  • greeneyes
    MiaEd skrev 2010-08-04 19:31:52 följande:
    På frogen jag köpte fattades ena delen till spännet, dock en av dom som hänger på ramen.. Men jag fick ner priset 500 SEK från säljaren.. Var idag inne på Bonti i Norrtull och beställde en ny sådan och dom trodde det kostade ca 59 kronor för den delen, men det var säljarens gissning bara och hon trodde det skulle ta max 8 veckor om dom inte hade den inne och måste beställa..
    Jag ringde faktiskt till just Bonti idag och frågade, men de hade tyvärr ingen aning.. konstigt
  • Snoppan

Måste ha barnvagnskrokar... Ni som vet.. Ju Ju Be BeConnected eller Tinkafu?

Bra? dåligt?!

• MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 19:33:33 följande:
    Jag ringde faktiskt till just Bonti idag och frågade, men de hade tyvärr ingen aning.. konstigt
    Tycker också det var konstigt, när vi ringde bad dom oss komma in med vagnen o idag åkte vi dit o dom skulle fixa det...
  • greeneyes
    MiaEd skrev 2010-08-04 20:29:33 följande:
    Tycker också det var konstigt, när vi ringde bad dom oss komma in med vagnen o idag åkte vi dit o dom skulle fixa det...
    Konstigt... Kanske ska prova att ringa imorgon igen då.. Pratade med barnbutiken också, hon sa att jag skulle maila in en bild så skulle de kolla. Tydligen så är det olika på olika årsmodeller etc..
  • Joddan
    Snoppan skrev 2010-08-04 19:36:15 följande:

Måste ha barnvagnskrokar... Ni som vet.. Ju Ju Be BeConnected eller Tinkafu?

Bra? dåligt?!

Ju ju Be!!! HEEELT KLART!

Tinkafu har sämre kvalitet än Ju ju be.... Min erfarenhet iaf.... 
    Silas 2009-03-03 minigard.blogspot.se
  • Snoppan
    Joddan skrev 2010-08-04 20:44:03 följande:
    Ju ju Be!!! HEEELT KLART!

Tinkafu har sämre kvalitet än Ju ju be.... Min erfarenhet iaf.... 
    Beställt! ;)
  • MiaEd
    greeneyes skrev 2010-08-04 20:39:33 följande:
    Konstigt... Kanske ska prova att ringa imorgon igen då.. Pratade med barnbutiken också, hon sa att jag skulle maila in en bild så skulle de kolla. Tydligen så är det olika på olika årsmodeller etc..
    Jag trodde inte Bugaboo hade "årsmodeller" utan bara år som vagnen var tillverkad.. Annars kan du säkert beställa ett helt nytt 5-punktsbälte och byta ut allt och då höja priset på din vagn ist

• StaffenAssar
    greeneyes skrev 2010-08-04 18:58:23 följande:

Det är den här, alltså axelbandets spänne. Ser precis ut på samma sätt, dock har jag lånat bilden från en blocket-annons... Och axelbanden är ju fast sydda i själva sittdelen

Tror ni att det sänker priset mycket om jag struntar i att byta den och försöker sälja ändå?
    Det där är ju min bild Du får gärna låna den och skicka vart du vill
    Jag fick inget prut på min vagn, och fick den såld efter 2 dagar, fast jag hade ju ett ganska bra pris också
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21