• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • ami
    MiniM3 skrev 2010-08-03 12:32:05 följande:
    Alltså jag tycker såhär..
    Med vinterhjulen är det hemskt att köra buggan, man får häva sig på den och det är rätt jobbigt..
    Tycker den lätta finessen med buggan försvinner helt när man tar på dom ..
    men klart man kommer fram mycket enklare.

Fast att sätta foten på staget mellan hjulen och tippa upp över trottoarkanter och vid svängar lyfta bakdelen något gör att man inte behöver hänga sig på vagnen och det blir inte SÅ svårstyrt att ha vinterhjulen på.
  • mamma på vift
    ami skrev 2010-08-03 17:00:57 följande:
    Fast att sätta foten på staget mellan hjulen och tippa upp över trottoarkanter och vid svängar lyfta bakdelen något gör att man inte behöver hänga sig på vagnen och det blir inte SÅ svårstyrt att ha vinterhjulen på.
    Kan bara hålla med, jag gör på samma sätt när jag kör vagnen med vinterhjulen på och jag tycker inte att det är så krångligt. Det är en vane sak tror jag. Visst försvinner smidigheten som man har med de små hjulen men jag tycker inte att vagnen blir svår att köra med vinterhjulen.
    Honey1982 skrev 2010-08-03 12:26:19 följande:
    Vill också veta! Har vinterhjul men får vänta tills vintern med att testa dem :)
    Ni som har haft vinterhjul på i vintras - funkade det att köra vagnen trots att det var väldigt mycket snö? 
    Vi körde enbart buggan i vintras, med vinterhjulen på och det fungerade bra. Visst att det blev tungt när det hade snöat ca 10 cm och det var oplogat, men då hade det nog varit jobbigt oavsett vilken vagn man hade.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • FridaLee
    bohusbebis skrev 2010-08-03 10:47:34 följande:
    Har en stor burk Litium-fett från Biltema så då klarar man sig ju rätt långt utan märkesvara... Pump lär jag ju inte behöva till Bee:n... Silikonspray?? Var sprayar man med den? Var köpa?
    jag tror de finns på biltema också,  men har köpt på coop forum. Jag sorayar typ på plast delar på chassit och på hjulen där jag inte kommer åt att smörja med fett
  • Senap

Sambon har under sin föräldraledighet kört in sidan på hjulet i dörrkanten till porten så navet är skadat och har börjat rosta. Demon
    Ska jag dumpa honom? Skrikandes

My sugar is raw
  • MiniM3
    Senap skrev 2010-08-03 17:53:14 följande:
    Sambon har under sin föräldraledighet kört in sidan på hjulet i dörrkanten till porten så navet är skadat och har börjat rosta. Demon
    Ska jag dumpa honom? Skrikandes
    Han får köpa ny vagn till dig istället Solig
  • Noiis

Shoe, Ja de tycker jag! Ser inte varför du ska stå ut med en så oförståndig man! Bugaboo misshandel ska man ta på allvar innan de går utför! Skickar styrke kramar!

• Armani

Hörrni tjejer, hur tusan får man bort sufletten från bågen/bågarna? Förvånad

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Gosemysan

Mamma på vift: Tack för kloka ord om snöhjul så här i sommartider. Vet inte om jag ska införskaffa sådana innan vintern eller om jag ska avvakta och se hur det går med strollerhjulen. Jag bor i Malmö men kommer från Luleå så det är ju lite olika väglag.

• Armani

Å så en annan fråga, funkar liggdelslocket till cam på en frog?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • yrväder
    Armani skrev 2010-08-03 19:34:41 följande:
    Å så en annan fråga, funkar liggdelslocket till cam på en frog?
    Nej, inte om du har liggdelsbasen till frogen. Locket till camen sätts fast med dragkedja.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21