• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis

Ställde frågan i nån av bugga-trådarna för några dar sen. VAD innehåller service-kit:et ??

• Kavat
    bohusbebis skrev 2010-08-03 10:12:17 följande:
    Ställde frågan i nån av bugga-trådarna för några dar sen. VAD innehåller service-kit:et ??
    Silikonspray, fett till metall, två olika putsdukar, en pump, eller det var iaf vad som låg i våran påse.. Tror inte att det var så mycket mer...
  • FridaLee
    bohusbebis skrev 2010-08-03 10:12:17 följande:
    Bättre att köpa universal fett på en stor tub och siliconspray för man ska smörja en vagn regelbundet som på hjul , fjädring och plast delar på chassit för att få bort smuts och så.
  • bohusbebis
    FridaLee skrev 2010-08-03 10:26:53 följande:
    Bättre att köpa universal fett på en stor tub och siliconspray för man ska smörja en vagn regelbundet som på hjul , fjädring och plast delar på chassit för att få bort smuts och så.
    Har en stor burk Litium-fett från Biltema så då klarar man sig ju rätt långt utan märkesvara... Pump lär jag ju inte behöva till Bee:n... Silikonspray?? Var sprayar man med den? Var köpa?
  • Gosemysan

Är det nån som har vinterhjulen till cameleon? Funkar de bra i slask och snö? Hur blir vagnen att köra med dem på?

• Madzo

Tack för era svar! Ska kolla upp det ni tipsar om & håller tummarna att chassit blir tyst igen, jag blir galen av gneket & det blir bara värre tycker jag.

• Honey1982
    Gosemysan skrev 2010-08-03 10:51:30 följande:
    Är det nån som har vinterhjulen till cameleon? Funkar de bra i slask och snö? Hur blir vagnen att köra med dem på?
    Vill också veta! Har vinterhjul men får vänta tills vintern med att testa dem :)
    Ni som har haft vinterhjul på i vintras - funkade det att köra vagnen trots att det var väldigt mycket snö? 
    ♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • yrväder

En fråga. När dom har lanserat en ny vagn på mässan, (nu gäller det väl mest bee, dom andra är ju såpass mkt äldre, så folk minns kanske inte) har det då gått att få tag på info om den vagnen efter mässan men innan den började säljas? Typ bilder, funktioner osv?

• MiniM3
    Honey1982 skrev 2010-08-03 12:26:19 följande:
    Vill också veta! Har vinterhjul men får vänta tills vintern med att testa dem :)
    Ni som har haft vinterhjul på i vintras - funkade det att köra vagnen trots att det var väldigt mycket snö? 
    Alltså jag tycker såhär..
    Med vinterhjulen är det hemskt att köra buggan, man får häva sig på den och det är rätt jobbigt..
    Tycker den lätta finessen med buggan försvinner helt när man tar på dom ..
    men klart man kommer fram mycket enklare.

• lilyanna

Kan man ha buggyboard som ståbräda till en bugaboo? På bilden som visas på kartonen så sitter nämligen den brädan på en bugga men jag tänkte att jag frågar er experter här ändå

Oliver 070327, Alvin 090804
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21