• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Gosemysan
    jean1 skrev 2010-08-03 20:13:57 följande:
    Vi hade vinterhjulen på från jan- mars/april (minns inte exakt) och jag tyckte de var överlägsna! Vi "invigde" ju vår vagn då i januari nå vi tog premiärturen så vi började köra med vinterhjulen och hade inte hunnit vänja oss vid småhjulen - kanske därför jag tyckte det kändes så smidigt. Vi hade mycket snö här, över 1 m, och gatorna var inte alltid plogade när vi skulle ut och gå och de tog sig fram i nysnön utan problem. Sedan är det ju som någon skrev att visst känns det att man kör i snö, men med vilken vagn gör det inte det? Vinterhjulen går ju att ha lite svängbara de med, även om jag personligen inte trivdes så bra med det. Om Buggan har ett minus för terrängkörning, så vägs det ofta upp av att vagnen är så pass lätt och smidigså det går bra att tex "hjälplyfta" lite i handtaget när man kör i snö eller på grövre sten.

Det som jag dock upplevde som lite jobbigt i vintras när man körde runt på en nyfödd mini på 3 kg var att vagnen är lite stötig om väglaget inte är helt jämt, och det är det ju sällan vintertid. Beroende på var man bor då såklart. Kändes som om jag skulle ge dottern hjärnskakning ibland så då fick man gå väldigt sakta istället .

men som svar på din fråga (blev långt inlägg!), så ja, vinterhjulen är bra i slask och snö tycker jag.
    Tack för ditt svar Jean1. Jag inväntar vintern med lugn nu, det brukar gå rätt fort att få hem tillbehör då man beställer va?! Mugghållaren måste dock inhandlas innan vintern.
  • andybuffy

Vi har precis kommit hem från en resa där först ena swivel-hjulet (alltså framhjulet) på vår Cameleon gick sönder. Verkar som om ett kullager gått sönder men det sitter bara snett och den rullar fortfarande. Nu när vi kommit hem verkar även det andra hjulet framtill gett upp, det har blivit väldigt trögt och rullar dåligt.

Vagnen fungerar dock fortfarande även om det är lite trögare att köra den. Men det verkar som om vi behöver två nya swivel-hjul. Affären där vi köpte vagnen i Malmö är stängd dessutom. Men jag inbillar mig att detta bör att gå att få tag i någonstans men jag vet inte var, hjälp!

Ja, jag är medveten om att vi borde satt på terränghjulen innan resan

'

• Caeruleus
    andybuffy skrev 2010-08-04 11:11:50 följande:
    Vi har precis kommit hem från en resa där först ena swivel-hjulet (alltså framhjulet) på vår Cameleon gick sönder. Verkar som om ett kullager gått sönder men det sitter bara snett och den rullar fortfarande. Nu när vi kommit hem verkar även det andra hjulet framtill gett upp, det har blivit väldigt trögt och rullar dåligt.

Vagnen fungerar dock fortfarande även om det är lite trögare att köra den. Men det verkar som om vi behöver två nya swivel-hjul. Affären där vi köpte vagnen i Malmö är stängd dessutom. Men jag inbillar mig att detta bör att gå att få tag i någonstans men jag vet inte var, hjälp!

Ja, jag är medveten om att vi borde satt på terränghjulen innan resan

'
    Alla som säljer Bugaboo har sådana hjul.
    Några exempel www.bonti.se www.kidzshop.se
  • greeneyes

Hej på er experter

Jag har en cameleon från 2007 där förskolan tyvärr pajade ena spännet på sittbältet... Nån som vet om det går att byta eller om man måste köpa en helt ny sittdel? Bältet är ju fastsytt...

Så himla typiskt, hade tänkt lägga ut en annons i helgen om att sälja den, men det lär ju dra ner priset ganska ordentligt

Tacksam för alla svar!

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • modestyclara
    greeneyes skrev 2010-08-04 17:48:38 följande:

Hej på er experter

Jag har en cameleon från 2007 där förskolan tyvärr pajade ena spännet på sittbältet... Nån som vet om det går att byta eller om man måste köpa en helt ny sittdel? Bältet är ju fastsytt...

Så himla typiskt, hade tänkt lägga ut en annons i helgen om att sälja den, men det lär ju dra ner priset ganska ordentligt

Tacksam för alla svar!

det finns lösa midjesel-delar som man fäster i ramen med kardborreband...jag skulle köpa två sådana och klippa bort originalen om jag var du...
  • MiaEd
    Caeruleus skrev 2010-08-04 09:12:40 följande:
    Någon här som har sytt en suflett och vill vara vänlig att bidra med ett mönster?
    mönster till att sy sufletter brukar finnas på tradera för en 100ing ungefär..
  • greeneyes

Det är den här, alltså axelbandets spänne. Ser precis ut på samma sätt, dock har jag lånat bilden från en blocket-annons... Och axelbanden är ju fast sydda i själva sittdelen

Tror ni att det sänker priset mycket om jag struntar i att byta den och försöker sälja ändå?
  • Fröken Småland
    greeneyes skrev 2010-08-04 18:58:23 följande:
    Det är den här, alltså axelbandets spänne. Ser precis ut på samma sätt, dock har jag lånat bilden från en blocket-annons... Och axelbanden är ju fast sydda i själva sittdelen Tror ni att det sänker priset mycket om jag struntar i att byta den och försöker sälja ändå?

Alltså, en hel del förlorar du nog är jag rädd. Såna defekter avskräcker då man som köpare inte vet om det går att åtgärda eller ej. Jag tycker att du skall maila service@bugaboo.com och fråga dem om just den delen av selen finns som reservdel. Bifoga bild så lär du inte behöva skriva många ord. Ofta är de superschyssta och skickar smådelar gratis även om man inte har kvitto och/eller har köpt vagnen begagnad. Glöm inte att meddela hur det gick!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21