• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    thj skrev 2010-08-06 22:41:08 följande:
    Tror svaret är att den är mörk,mörk grå,nästan svart
    men ser den ok ut med en svart suffla? har brun bas så jag tänkte köra brun/svart ett tag.
  • Noiis
    LR75 skrev 2010-08-07 10:55:07 följande:
    men ser den ok ut med en svart suffla? har brun bas så jag tänkte köra brun/svart ett tag.
    så här skulle jag resonera,
    Barnet sitter i vagnen större delen  av tiden, vilket gör att det är ytterst lite av sittdynan som faktiskt syns.
    sittdynan e ju där för att skydda sittdelen och för att de ska vara mer bekvämt för barnet. och om andra vill titta nääääära för att se om de e färg skillnad så... låt dom göra de då
    men annars så om du vill kunna använda sittdynan till andra färger så är de kanske bättre att köra på en brun om du vill att allt ska matcha i 2 färger.
  • Snoppan

Är det meningen att regnskyddet ska va ett projekt att sätta på?

• LR75
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-07 17:59:28 följande:
    så här skulle jag resonera,
    Barnet sitter i vagnen större delen  av tiden, vilket gör att det är ytterst lite av sittdynan som faktiskt syns.
    sittdynan e ju där för att skydda sittdelen och för att de ska vara mer bekvämt för barnet. och om andra vill titta nääääära för att se om de e färg skillnad så... låt dom göra de då
    men annars så om du vill kunna använda sittdynan till andra färger så är de kanske bättre att köra på en brun om du vill att allt ska matcha i 2 färger.
    Du har helkt rätt ! NU är det ju så att jag struntar i vad andra har för åsikter om färgerna är olika...det är jag som stör mig på sånt. om det är för stor skillnad går jag och stör mig på det hela tiden.
    jag har redan en brun suffla så det skulle ju funka då. men nu har jag fått cravings efetr en svart suffla (helt olikt mig).
    men vi får se, jag ska suga på karamellen några dagar till och se om jag klickar på köp eller ej.
  • lissats

Går det inte att göra någonting åt själva dämpningen på vagnen? Den är otroligt stum och mitt barn ligger och "hoppar" i vagnen. Har en grusväg här hemma och den är omöjlig att köra vagnen på. Har provat terränghjulen men dom ger samma effekt. 
    Är det inte meningen att man ska kunna köra vagnen på olika underlag. Just nu känns det som om man bara kan köra den på asfalt och då måste man köra runt alla stenar. 
    Finns det ingen dämpning på vagnen alls?

Jag förstår att det är en stadsvagn men man tycker att man borde kunna köra på lite annat underlag än asfalt?

Det är väl det enda jag är missnöjd med på vagnen. Men ack så störigt :) Gruvar mig inför vintern, gissar på att det gäller att gå ut när det är nyplogat.  

• Noiis
    LR75 skrev 2010-08-07 20:27:27 följande:
    Du har helkt rätt ! NU är det ju så att jag struntar i vad andra har för åsikter om färgerna är olika...det är jag som stör mig på sånt. om det är för stor skillnad går jag och stör mig på det hela tiden.
    jag har redan en brun suffla så det skulle ju funka då. men nu har jag fått cravings efetr en svart suffla (helt olikt mig).
    men vi får se, jag ska suga på karamellen några dagar till och se om jag klickar på köp eller ej.
    gör så, annars så köp den svarta. och om du inte gillar färgen så kan du ju byta den mot en annan så har du själv sett exakt hur den ser ut!
    Själv så är jag oxå sugen på en, men har denim bas och en massa olika topset. skulle nog kanske vilja ha en offwhite, men denim färgar ju av sig :-/ svårt de här
  • MiaEd

Offwhite... Finns det både åkpåse och suffla i den färgen?

• modestyclara
    Snoppan skrev 2010-08-07 20:09:19 följande:
    Är det meningen att regnskyddet ska va ett projekt att sätta på?
    nej, det finns en instruktion i faq på hur man gör (se länk i ts). när man lärt sig är det inga problem
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21