• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillla My
    Armani skrev 2010-08-08 19:03:13 följande:
    Aha, ok Ja jag har ju varken nån bee eller mugghållare så då behövs den ju inte, men jag slipper iaf fundera
    Det är till både mugghållare och parasoll (om man har modellen av parasoll som har utbytbart fäste) nr 3 står för Bee, tjocka delen av chassit.
  • Coca cola light

Nu är jag här igen med mina frågor. En dröm nu när jag har min egen vagn är att sy en suflett. Är det någon som har mönster till detta och som vill dela med sig av det? Jag såg att det fanns en tjej som sålde på Tradera men hela annonsen lät så konstig så jag skippar gärna det.

• Leo och Elliots Mamma
    Sjukhus Mamman skrev 2010-08-07 21:23:06 följande:
    gör så, annars så köp den svarta. och om du inte gillar färgen så kan du ju byta den mot en annan så har du själv sett exakt hur den ser ut!
    Själv så är jag oxå sugen på en, men har denim bas och en massa olika topset. skulle nog kanske vilja ha en offwhite, men denim färgar ju av sig :-/ svårt de här
    Jag har en denim vagn och offwhite dyna...Inte färgat av sig ännu iaf 
  • Duefigli
    annat82 skrev 2010-08-08 18:55:12 följande:
    Ser ut som fästet till mugghållaren. 3 är till bee enligt instruktionsboken. Har inget parasoll så de fästena vet jag inte om de är likadana
    Hmm... Jag har använt 3:an till parasollet på min Cam, men fäster den på ramen, på skumgummit. Helfel eller?

Tyckte parasollet satt bättre på ramen nära suffletten än... ja, var det nu ska sitta?

En till fråga, hur gör ni när ni lastar ur vagnen ur bilen för att inte repa den? Jag måste alltid lägga ner den på marken och det känns som att man förstör vagnen onödigt mycket då sidan av de små hjulen och handtaget läggs mot backen. Gör jag fel, typ har den åt fel håll? Nåt knep jag inte kommit på?
  • Vår lilla godis
    Duefigli skrev 2010-08-09 09:48:02 följande:
    Hmm... Jag har använt 3:an till parasollet på min Cam, men fäster den på ramen, på skumgummit. Helfel eller?

Tyckte parasollet satt bättre på ramen nära suffletten än... ja, var det nu ska sitta?

En till fråga, hur gör ni när ni lastar ur vagnen ur bilen för att inte repa den? Jag måste alltid lägga ner den på marken och det känns som att man förstör vagnen onödigt mycket då sidan av de små hjulen och handtaget läggs mot backen. Gör jag fel, typ har den åt fel håll? Nåt knep jag inte kommit på?
    Jag brukar bara fälla ned handtaget mot marken, och sedan lyfta upp vagnen i den där pinnen som varukorgen sitter fast i. Då fälls den ju ihop, utan att ligga på marken. Förstod inte riktigt hur du menade att du brukar göra?
  • Duefigli
    Vår lilla godis skrev 2010-08-09 11:45:42 följande:
    Jag brukar bara fälla ned handtaget mot marken, och sedan lyfta upp vagnen i den där pinnen som varukorgen sitter fast i. Då fälls den ju ihop, utan att ligga på marken. Förstod inte riktigt hur du menade att du brukar göra?
    Jo, så gör jag när jag fäller ihop den, då är det lugnt. Men när jag ska fälla upp den och plockar fram den ur bilen så lägger jag den ner på marken först, och fäller sen upp den. Och då, när den ligger där känns det som att jag misshandlar lite onödigt mycket...
  • annat82
    Duefigli skrev 2010-08-09 12:18:57 följande:
    Jo, så gör jag när jag fäller ihop den, då är det lugnt. Men när jag ska fälla upp den och plockar fram den ur bilen så lägger jag den ner på marken först, och fäller sen upp den. Och då, när den ligger där känns det som att jag misshandlar lite onödigt mycket...
    Jag brukar fälla upp handtaget innan jag tar chassit ur bilen, eller åtminstone lossa det och hålla i vid hjulen med en hand och handtaget med andra. Sen hålla det i luften och sparka loss framhjulen. Om det behövs så när jag fällt loss handtaget kan man vila det mot marken på bara bakhjulen och ta nytt grepp.

Kan ju bero lite på vad man har för bil också och hur trångt det är för att lossa handtaget innan
  • HugoochVilma
    SNABB FRÅGA!!!!
    jag har precis köpt en beg. ståbräda med sittpall till Bugaboon. men den går ju inte att fästa.... enligt bilden ska jag klicka dit två "clips" på vardera sida först innan jag sätter dit brädan (trro den gamla versionen då jag måste vända brädan upp-och ned enligt bild...).

HJÄLP mig - vad är detta för "clips"? Tjejen jag köpt av säger att hon aldrig haft sådana.... 
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21