• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Caeruleus
    MiaEd skrev 2010-08-10 11:07:14 följande:
    Haha jag tänkte väl :P
    Caeruleus skrev 2010-08-10 10:43:06 följande:
    Har köpt en sommarsuffla i fleece via blocket. Nu när jag packar upp den så är den "bubblig" och det ser nästan ut som åderbrock . Någon som råkat ut för detta? Suffletten skulle vara helt ny och kom i originalförpackning och ser toppenfräsch ut i övrigt. Kanske går det att stryka bort..
    Ser den inte bättre ut om du sätter den på vagnen och låter den sträcka ut sig lite då?
    Nope. Kanska ska fukta den lite och sträcka ytterligare.
  • yrväder
    Caeruleus skrev 2010-08-10 10:47:02 följande:
    Såg precis att man inte får stryka den enligt manualen. Någon som gjort det ändå?
    Du kan inte stryka fleece, det smälter. Fukta/blöt och spänn upp den.
  • FridaLee
    tilde72 skrev 2010-08-10 11:08:03 följande:
    Snabb fråga från mig!
    Vi ska snart ut o resa med våran 6 månaders och undrar nu hur ni gör med vagnen vid flygresan?
    Jag ser att det finns en smart väska Prampack och även så har Bugaboo sin egen reseväska.
    Tipsa mig gärna!

Tack på förhand / Tina
    Vi har deras egna väska. och den har funkat kanon bra. Prampack är väl bättre på så vis att den passar fler olika vagnar om man tänker byta vagn alt har fler vaganr. den blir lite mindre när man förvarar den utan vagn. Men vet ej om den har hjul vilket är kanon bra på bugaboos egna väska så har prampack ej hjul så skulle jag absolut ta bugaboos.
  • sisterinlaw
    Snabb fråga från mig!
    Vi ska snart ut o resa med våran 6 månaders och undrar nu hur ni gör med vagnen vid flygresan?
    Jag ser att det finns en smart väska Prampack och även så har Bugaboo sin egen reseväska.
    Tipsa mig gärna!

Tack på förhand / Tina
    Prampack köpte vi till slut efter vägande fram och tillbaka. Den rullas ihop superlätt och har hjul. Mkt smidigt, man fick ned liggdelen lätt. Visst blir det ett rätt stort paket men det antar jag att det blir med buggans väska också, man spänner nämligen ihop väskan tätt kring vagnen så det är ju den som avgör storleken. 
    BF 100804
  • Läängtar
    Snabb fråga från mig!
    Tipsa mig gärna!

Tack på förhand / Tina
    Jag har hyrt från airshell, verkar jättesmidigt... då jag inte hade lust att ge 1600:- för Bugaboos väska.
    Kostar 149:- för en vecka. Men jag har inte flygit ännu utan gör det nästa vecka :) Vi kommer ha med våran bee +, camen är jag för rädd om så den får stanna hemma.

http://www.airshells.com/default.asp
  • sisterinlaw
    sisterinlaw skrev 2010-08-10 13:28:18 följande:
    Prampack köpte vi till slut efter vägande fram och tillbaka. Den rullas ihop superlätt och har hjul. Mkt smidigt, man fick ned liggdelen lätt. Visst blir det ett rätt stort paket men det antar jag att det blir med buggans väska också, man spänner nämligen ihop väskan tätt kring vagnen så det är ju den som avgör storleken. 
    Såg just detta inlägg: http://blogg.mama.nu/cecilias-blogg/2010/08/10/smart-grej/ som av en vältajmad tillfällighet.
    BF 100804
  • sisterinlaw
    Läängtar skrev 2010-08-10 13:42:22 följande:
    Jag har hyrt från airshell, verkar jättesmidigt... då jag inte hade lust att ge 1600:- för Bugaboos väska.
    Kostar 149:- för en vecka. Men jag har inte flygit ännu utan gör det nästa vecka :) Vi kommer ha med våran bee +, camen är jag för rädd om så den får stanna hemma.

www.airshells.com/default.asp
    Det var ngn tidigare i tråden som skrev att airshells var väldigt stora och otympliga att släpa runt på men ngn annan verkade nöjd. Kanske är OK om man ska åka på charter eller liknande och blir transporterad fram dit man ska och sedan ska vara på samma plats, dock. (Har ingen koll på storleken själv).
    BF 100804
  • straw2008

Airshells är som ett badkar i storleken, absolut aldrig att vi hyr den igen... o de som skriver att man kan fylla den med övervikten då man åker hem.... det har nog bara varit tillfälligheter att de fått passera då.

I en airshell får det plats 4 st bee skulle jag gissa, vi packade vår phil o teds med syskonsäte, vår bee samt vår bilbarnstol o hade MKT MKT plats kvar, SÅ stora är de.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • LR75
    MiniM3 skrev 2010-08-10 09:46:15 följande:
    Bugaboo gör inga overaller Tungan ute
    haha, näe visste jag också...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21