• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    bananna skrev 2010-08-08 13:17:39 följande:
    Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?
    menar du sittdelstopp eller sittdelsbas?
  • bananna

Jag har inte så bra koll, men jag behöver en ny sittdel då den förra gått sönder, hela sittdelen alltså. Ett toppset innehåller bara en sittdelstopp eller?

• MiniM3
    bananna skrev 2010-08-08 15:41:09 följande:
    Jag har inte så bra koll, men jag behöver en ny sittdel då den förra gått sönder, hela sittdelen alltså. Ett toppset innehåller bara en sittdelstopp eller?
    Ja ett toppset är liksom bara ett överdrag.. med suflett, sittöverdrag och lock till liggdelen .
  • Asereht
    bananna skrev 2010-08-08 13:17:39 följande:
    Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?
    Du kan ha cam top på frog. Sitter inte lika tight som på cam men det är längden som skiljer på ramarna inte bredden. Man kan även ha cambas på froggen, den sitter lite slappare än på cammen men det stör inte mig.

Frog bas kan du hitta på Bonti men det finns inga topset som är gjorda till froggen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Irriterar mig på annonser där man påstår att frogklädsel (bas) funkar på camram. Det stämmer ju inte iom att camramen är 5 cm längre. Kul för eventuell köpare att upptäcka i efterhand. Obestämd

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • modestyclara
    bananna skrev 2010-08-08 15:41:09 följande:

kolla med kidzshop om de kan beställa hem som reservdel, de är duktiga på att hjälpa när man befinner sig i nöd Hjärta Ring dem för de är tyvärr inga hejjare på mail...

• Armani

Har ni nån aning om vad det här fästet är till?

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • MiaEd
    mamma på vift skrev 2010-08-08 15:19:35 följande:
    Ja det är till både ligg och sittdelen, man trär på det på samma sätt oavsett vilken del man använder.
    Allrajt! Då ska jag inspektera det lite närmare ikväll.. Har använt ett annat regnskydd nämligen men det regnade in lite
  • Coca cola light

Hej! Jag har precis varit och köpt mig en Beg cameleon 2009 för fyndpriset 1200 kr. Jag upptäckte tyvärr när jag var hos säljaren att chassiet släpper ca 2 cm på höger sida när jag har handtaget i annat läge än det längsta. Jag har läst om detta problem och var beredd på det pga det låga priset. Vi hade lite svårt att förstå varandra per telefon när jag frågade om det var något problem med chassiet och hon förstod inte vad jag menade när jag påpekade problemet. Jag valde ändå att köpa vagnen, priset var ju kanon. Är det någon som fått reklamera ett chassi utan kvitto? Är det någon som tycker att man ändå utan säkerhetsrisk kan använda vagnen? 

Jag fick inte heller med någon instruktionsmanual och tyckte att vagnen blev väldigt stor ihopfälld. Hr någon någon bild på hur man fäller vagnen eller kan någon hjälpa mig om det finns någon sida där man kan ladda ner en manual. 

• modestyclara
    Coca cola light skrev 2010-08-08 18:13:49 följande:
    Hej! Jag har precis varit och köpt mig en Beg cameleon 2009 för fyndpriset 1200 kr. Jag upptäckte tyvärr när jag var hos säljaren att chassiet släpper ca 2 cm på höger sida när jag har handtaget i annat läge än det längsta. Jag har läst om detta problem och var beredd på det pga det låga priset. Vi hade lite svårt att förstå varandra per telefon när jag frågade om det var något problem med chassiet och hon förstod inte vad jag menade när jag påpekade problemet. Jag valde ändå att köpa vagnen, priset var ju kanon. Är det någon som fått reklamera ett chassi utan kvitto? Är det någon som tycker att man ändå utan säkerhetsrisk kan använda vagnen? 

Jag fick inte heller med någon instruktionsmanual och tyckte att vagnen blev väldigt stor ihopfälld. Hr någon någon bild på hur man fäller vagnen eller kan någon hjälpa mig om det finns någon sida där man kan ladda ner en manual. 

för 1200 kr tycker inte jag du ska remklamer vagnen... ett nytt chassi kostar ju över 3000 kr... det ä ringen säkerhetsrisk att chassit glider...stoppa in en gummisnodd så har du löst problemet...

instruktion finns på bugaboos hemsida...fick du med både sitt- och liggdel? annars skulle jag misstänka att det är stöldgods till det priset...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21