• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Armani skrev 2010-08-08 17:39:23 följande:
    Har ni nån aning om vad det här fästet är till?

till parasoll eller mugghållare... eller menar du vart det ska sitta?
  • Armani
    modestyclara skrev 2010-08-08 18:31:20 följande:
    till parasoll eller mugghållare... eller menar du vart det ska sitta?
    Nä vad det är till för Kanske är till nån mugghållare då, för till parasollet tycker jag det inte ser ut tt passa...
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • annat82
    Armani skrev 2010-08-08 18:49:41 följande:
    Nä vad det är till för Kanske är till nån mugghållare då, för till parasollet tycker jag det inte ser ut tt passa...
    Ser ut som fästet till mugghållaren. 3 är till bee enligt instruktionsboken. Har inget parasoll så de fästena vet jag inte om de är likadana
  • Armani
    annat82 skrev 2010-08-08 18:55:12 följande:
    Ser ut som fästet till mugghållaren. 3 är till bee enligt instruktionsboken. Har inget parasoll så de fästena vet jag inte om de är likadana
    Aha, ok Ja jag har ju varken nån bee eller mugghållare så då behövs den ju inte, men jag slipper iaf fundera
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Coca cola light
    modestyclara skrev 2010-08-08 18:30:50 följande:
    för 1200 kr tycker inte jag du ska remklamer vagnen... ett nytt chassi kostar ju över 3000 kr... det ä ringen säkerhetsrisk att chassit glider...stoppa in en gummisnodd så har du löst problemet...

instruktion finns på bugaboos hemsida...fick du med både sitt- och liggdel? annars skulle jag misstänka att det är stöldgods till det priset...
    Jag hoppas verkligen inte vagnen är stulen, det skulle inte känns bra. Vad menar du med att stoppa in en gummisnodd. Har du någon bild du kan visa?

Jag har hittat en instruktion på youtube på hur man fäller en vagnen
    ">

men jag kan inte fälla mitt styre på det sättet det som händer är att mina däck åker ihop och styret åker mer åt andra hållet. Ska man trycka på någon knapp för att få styret att fällas mot bakdäcken?
  • modestyclara
    Coca cola light skrev 2010-08-08 19:07:20 följande:
    Jag hoppas verkligen inte vagnen är stulen, det skulle inte känns bra. Vad menar du med att stoppa in en gummisnodd. Har du någon bild du kan visa?

Jag har hittat en instruktion på youtube på hur man fäller en vagnen
    ">

" target="_blank">

men jag kan inte fälla mitt styre på det sättet det som händer är att mina däck åker ihop och styret åker mer åt andra hållet. Ska man trycka på någon knapp för att få styret att fällas mot bakdäcken?
    fick du med sitt- och liggdelstyg?

klipp sönder en bit gummisnodd, öppna spännet som justerar handtagshöjden, kläm in gummisnodden i glipan där det glider, stäng.

för att fälla vagnen drar du två knappar på insidan av styret uppåt...
  • Coca cola light
    modestyclara skrev 2010-08-08 19:13:52 följande:
    fick du med sitt- och liggdelstyg?

klipp sönder en bit gummisnodd, öppna spännet som justerar handtagshöjden, kläm in gummisnodden i glipan där det glider, stäng.

för att fälla vagnen drar du två knappar på insidan av styret uppåt...
    Tack för ditt svar! Nu gick det att fälla vagnen. Ska testa gummisnoddstipset på en gång. Jag fick med både sitt och liggdelstyg men kommer bara att använda vagnen som sittvagn då sonen är 10 månader. 
  • modestyclara
    Coca cola light skrev 2010-08-08 19:27:11 följande:
    Tack för ditt svar! Nu gick det att fälla vagnen. Ska testa gummisnoddstipset på en gång. Jag fick med både sitt och liggdelstyg men kommer bara att använda vagnen som sittvagn då sonen är 10 månader. 
    i så fall är ju inte vagnen stulen på gatan iaf men sjukt lågt pris du fick den för...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21