• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    lissats skrev 2010-08-07 20:49:36 följande:
    Går det inte att göra någonting åt själva dämpningen på vagnen? Den är otroligt stum och mitt barn ligger och "hoppar" i vagnen. Har en grusväg här hemma och den är omöjlig att köra vagnen på. Har provat terränghjulen men dom ger samma effekt. 
    Är det inte meningen att man ska kunna köra vagnen på olika underlag. Just nu känns det som om man bara kan köra den på asfalt och då måste man köra runt alla stenar. 
    Finns det ingen dämpning på vagnen alls?

Jag förstår att det är en stadsvagn men man tycker att man borde kunna köra på lite annat underlag än asfalt?

Det är väl det enda jag är missnöjd med på vagnen. Men ack så störigt :) Gruvar mig inför vintern, gissar på att det gäller att gå ut när det är nyplogat.  
    fjädringen ställer du in genom att flytta fjädrarna på framhjulen i de olika hacken beroende på hur mycket vikt du har i vagnen, 5 kg per hack. Det är dock i prinsip omöjligt att köra på löst packat grus eller mackadam men på en vanlig grusväg är det inga problem. När jag körde phil&teds = noll fjädring  med bebbe i på vintern på frusna fotsteg så var jag tvungen att fråga barnläkaren om de kunde få shaken baby syndrom av allt skump i vagnen. Oj, vad han skrattade Skäms Det är alltså ingen fara med skumpet...
  • Hugo Boss

Jag tittar lite på Bugaboo Cameleon.
    Om vi ska ha ett barn till så vill jag nog absolut ha en...får övertala sambon, men är ju inte gravida än så jag har ju tid på mig =)
    Men vad jag undrar är. Vår son nu väger drygt 17kg vid 2 års ålder, rätt bastant med andra ord. Om nästa barn också skulle bli en guldklump, klarar då en Cameleon detta?
    Läste någonstans att maxvikten låg på 17kg?
    I dagsläget har vi en UJ som passar kanon, men den är lite stooor/klumpig..och när det blir ett barn til så vill jag inte ha UJn eftersom den bara går att ha framåt efter liggdelen..

Sorry för mitt svammel, men hoppas ngn kan svara ang vikten på barnet..

• Snoppan

Puffar min fråga om regnskyddet.. Ska de va så krångligt och tajt när man sättet på de? Jag får det inte att fastna ordentligt vid fötterna?

• Frida och Peter

Hej! Det finns ett fodral som man kan köpa till vagnen när man ska ut och resa. Hur bra är det fodralet? Är det någon som vet?

Nu är vi fyra i familjen, sex stycken med katterna
  • Bellbox
    modestyclara skrev 2010-08-08 09:43:01 följande:
    När jag körde phil&teds = noll fjädring  med bebbe i på vintern på frusna fotsteg så var jag tvungen att fråga barnläkaren om de kunde få shaken baby syndrom av allt skump i vagnen. Oj, vad han skrattade Skäms Det är alltså ingen fara med skumpet...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • bananna

Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?

• MiaEd

Ska regnskyddet passa både sitt- och liggdel?

• MiaEd
    bananna skrev 2010-08-08 13:17:39 följande:
    Är det någon här som vet om man kan ha Cameleon toppsetet på en Bugaboo Frog? Det är framförallt själva sittdelen jag undrar över, om den passar lika bra eller åtminstone nästan lika bra på en Frog-ram? Eller kan man köpa en sittdel till Frog någonstans tro?
    Sittdel till Frog vet jag finns på www.bonti.se 
  • annat82
    Snoppan skrev 2010-08-08 12:56:35 följande:
    Puffar min fråga om regnskyddet.. Ska de va så krångligt och tajt när man sättet på de? Jag får det inte att fastna ordentligt vid fötterna?
    De gånger jag satt på regnskyddet så har jag oftast börjat från fötterna i stället. För mig har det funkat att dra över delen vid sufletten ändå. Håller med modestyclara att ett par gånger sen har man fått in snitsen.
    Fast jag tyckte det tog för stor plats i varukorgen så orkade aldrig ha med det. Köpte ett tulsa i stället och det sitter ju inte alls lika bra men funkar för de gånger det regnar. Har ju öppning mitt fram så blåser det kan det regna in lite, men än så länge tycker jag det funkat bra
  • mamma på vift
    MiaEd skrev 2010-08-08 13:57:43 följande:
    Ska regnskyddet passa både sitt- och liggdel?
    Ja det är till både ligg och sittdelen, man trär på det på samma sätt oavsett vilken del man använder.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21