• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thj
    Jossanjo skrev 2010-09-11 12:53:20 följande:
    Har en fråga, någon som hört något om kommande syskonvagn? skall det komma en eller är det rykten
    När är det dom släpper på nyheter på hösten?
    Den kommer visas på mässan nu i Köln i mitten av september,sen är det nog tyvärr så illa att den inte kommer att komma ut i handeln i europa förrän till nästa höst men den som väntar på något ut över allt annat ''väntar alltid för länge'' har på känn att det här kommer bli en riktigt stjärna!!
    Jag håller min tumme hårt att den kommer till våren ''hoppas,hoppas''

Kram/j
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • Noiis
    Karo Lina skrev 2010-09-10 15:59:48 följande:
    Wiiii nu har jag beställt! Beställde från Kidzshop eftersom de hade omgående leverans och man fick 500kr i presentkort där att köpa tex tillbehöv för! Spännande!
    Har ni andra goda erfarenheter av kidzshop?
    åh då får du hem den fort om den finns i lager kidzshop är toppen! Hjärta och det ryktas om att dom säljer mest bugaboo än nån annan vilket gör att dom har bäst koll
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • zasata
    annat82 skrev 2010-09-10 17:47:28 följande:
    Har inte köpt vagn från kidzshop, men sittdel och varukorg och lite annat smått o gott. Snabb leverans och inget strul. Har bara hört gott om dem och det verkar inte va något problem för de som fått problem med vagn, men som sagt där har jag ingen egen erfarenhet
    helt okej, lite sega på reklamationer tycker jag.
  • Karo Lina
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-11 13:39:22 följande:
    åh då får du hem den fort om den finns i lager kidzshop är toppen! Hjärta och det ryktas om att dom säljer mest bugaboo än nån annan vilket gör att dom har bäst koll
    Det stod faktiskt i deras annons att de skulle ha omgående leverans så vi får se hur länge det dröjer. Ingen brådska i och för sig Gäller garantin from den dag man beställde eller from den dag den blir levererad?
  • Fröken Småland
    Karo Lina skrev 2010-09-11 13:59:43 följande:
    Det stod faktiskt i deras annons att de skulle ha omgående leverans så vi får se hur länge det dröjer. Ingen brådska i och för sig Gäller garantin from den dag man beställde eller from den dag den blir levererad?
    Den gäller från fakturadatum.
  • Jossanjo
    thj skrev 2010-09-11 13:06:22 följande:
    Den kommer visas på mässan nu i Köln i mitten av september,sen är det nog tyvärr så illa att den inte kommer att komma ut i handeln i europa förrän till nästa höst men den som väntar på något ut över allt annat ''väntar alltid för länge'' har på känn att det här kommer bli en riktigt stjärna!!
    Jag håller min tumme hårt att den kommer till våren ''hoppas,hoppas''

Kram/j
    Okej, tack för snabbt svar, men man kommer få se bilder och sådant redan nu i september?
    Vill veta hur den är, just ni finns inga kloka syskonvagnar tycker jag.
    Så fler barn blir det inte förrän bugaboo är redo =)
  • lolo21

Hej
    Har en bugga cam från 08, har bara använt den som sittvagn men köpte den ny komplett från kidzshop. Nu när vi väntar syskon så undrar jag hur det fungerar med liggdel, vad behövs egentligen för att man ska kunna använda den från nyfödd? 

Det är vagnen på bilden.

I denna annonsen tex så står det ju att det är allt som behövs för liggdelen, men hur sjutton funkar det? Jag är helt lost!

http://www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_liggdel_gra_inkl__allt_29443738.htm?ca=18&w=3
    (inte min annons)

Help plz!

• Vår lilla godis
    Jossanjo skrev 2010-09-11 14:57:34 följande:
    Okej, tack för snabbt svar, men man kommer få se bilder och sådant redan nu i september?
    Vill veta hur den är, just ni finns inga kloka syskonvagnar tycker jag.
    Så fler barn blir det inte förrän bugaboo är redo =)
    Jag vill också ha syskonvagnen! (Förutsätter att den blir fantastisk.) Men behöver den redan i januari... :-/
  • Asereht
    lolo21 skrev 2010-09-11 15:26:01 följande:

Hej
    Har en bugga cam från 08, har bara använt den som sittvagn men köpte den ny komplett från kidzshop. Nu när vi väntar syskon så undrar jag hur det fungerar med liggdel, vad behövs egentligen för att man ska kunna använda den från nyfödd? 

Det är vagnen på bilden.

I denna annonsen tex så står det ju att det är allt som behövs för liggdelen, men hur sjutton funkar det? Jag är helt lost!

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_lig...
    (inte min annons)

Help plz!

Superenkelt. Du tar av själva sittdelstyget från ramen. Sätter fast liggdelstyget (med plattan i botten) med kardborrebanden på ramen. Plastpinnarna ska i fickor på vardera långsida. Seldelarna som kommer från ramen läggs i små fickor på sidorna. Voila! Klart med liggdel.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21