• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Karo Lina

Ja, fast det gör faktiskt inget för vår del (*viskar* jag är ju inte ens gravid än, men säg inget till någon för då tycker fattar de att jag är knäpp). Hoppas vi får se bilder redan i nästa vecka!

• Noiis
    Karo Lina skrev 2010-09-12 12:02:15 följande:
    Tror ni att vi får se bilder redan i nästa vecka? Isf kanske jag hinner retunera inom loppet av öppet köp. Har ju köpt av kidzshop. För oss är det ju verkligen ingen brådska med vagn så jag kan ju vänta egentligen. Vågade bara inte eftersom all black höll på att ta slut.
    men du hänger med på att det är 2 helt nya modeller va? så det är inte som med allblacken att de är en cameleon med ltd.

Vad gissar vi på i tråden om dom nya modellerna? Jag tror att det blir en paraply sulky ala maclaren och en 3 hjulig terräng vagn ala UJ
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • yrväder
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-12 12:41:03 följande:
    men du hänger med på att det är 2 helt nya modeller va? så det är inte som med allblacken att de är en cameleon med ltd.

Vad gissar vi på i tråden om dom nya modellerna? Jag tror att det blir en paraply sulky ala maclaren och en 3 hjulig terräng vagn ala UJ
    Jag gissar inte så mkt, men hoppas hoppas hoppas att det blir en tre-hjulig terrängvagn med vettig sittdel . Dom enda 3-hjuliga som finns nu har antingen sittdel ala UJ med brett mellan hjulen vilket ger en stabil vagn med dålig framåtvänd sittdel, eller oxå "vanlig" sittdel med för lite utrymme mellan hjulen så den blir ostabil.....
  • yrväder
    Fröken Småland skrev 2010-09-12 12:20:14 följande:
    Det är aldrig fel att köpa en All Black! {#emotions_dlg.djavulsk}

Det kommer att ta massor av tid innan de nya modellerna kommer i butik, kanske inte förrän till nästa sommar. Om Stargirl skall på mässan så knäpper hon säkert lite bilder till oss om vi fjäskar lite
    tror du? Har inte dom nya vagnarna, typ limited kommit i slutet på mars? Vänta tills sommarn är nog inte aktuellt heller, vagnen vi kan låna är en pansarvagn, och den kör jag inte i flera månader undra om sambon går med på att man köper två vagnar?

Får man veta datum för släppet på mässan tro? Eller kommer det komma först senare under hösten?
  • Fröken Småland

Jag klistrar in min gamla fundering - igen *tjatig*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird".~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Caterpillar liknar Mountain Terrain fast med vändbar sits och Hummingbird kan vara något i stil med Mutsy Spider kanske? *nörden spekulerar*

• Karo Lina

Hoppas hoppas på terängvagn. Isf ska vi ha två vagnar!

• Fröken Småland
    Karo Lina skrev 2010-09-12 13:06:42 följande:
    Hoppas hoppas på terängvagn. Isf ska vi ha två vagnar!
    Jag tycker man behöver tre. Minst. Drömmer
  • Karo Lina

Haha!! Ja!
    Hoppas det nu inte kommer en cam Burberry Limited Edition för då blir det jag som blir ruinerad!

• Helene OSV
    yrväder skrev 2010-09-12 12:49:57 följande:
    undra om sambon går med på att man köper två vagnar?  
    Jooo, köp en begagnad cam (inte såå lätt att hitta här uppe men... jag hade ju tur iaf) och beställ en ny sen när de kommer. Då kan ju sambo "få" camen som sin egen och du kan ha den nya alldeles för dig själv!
    (så har vi gjort, Martin har "fått" den gamla city jeten och camen är alldeles bara min! Han "racear" alldeles för mycket för att jag ska känna mig bekväm med att han kör camen!)
  • Noiis
    Karo Lina skrev 2010-09-12 12:02:15 följande:
    Tror ni att vi får se bilder redan i nästa vecka? Isf kanske jag hinner retunera inom loppet av öppet köp. Har ju köpt av kidzshop. För oss är det ju verkligen ingen brådska med vagn så jag kan ju vänta egentligen. Vågade bara inte eftersom all black höll på att ta slut.
    ja som flera har påtalat så har vi i denna tråden lyxen att ha en infiltratör på mässan! jag tror att hon brukar kasta ut bilder sisådär strax efter mässan när hon kommit hem så det beror lite på henne men vi alla vi flörtar så¨ögona glöder och hoppas på att få se fort. bugaboo brukar väl släppa sina officiella bilder lite senare i samband med att man får veta när produkten släpps på marknaden.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21