• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sofia8
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 18:17:03 följande:
    Va? Fick du häva köpet trots användning och fick pengar tillbaka? *impad* Vad var det som var värst med den då?
    Efter fyra reklamationer.fast på olika saker så egentligen skulle jag inte fått häva köpet men jag skrek som fan och då fick jag igenom det.
    Först gnisslade chassit så in i helvete....jag höll på att bli tokig det gick inte att smörja bort. Efter några veckor så krånglade den översta sittdelen så den klickade aldrig i på vänster sida. Fick en ny sittdel men samma problem igen. Fick ett nytt chassi och sedan började gnisslet igen. Jag hade aldrig en fungerande vagn utan väntade hela tiden på ngn reservdel.

Jag var aldrig nöjd med vagnen tyckte dessutom att den var ful men Vilgot slutade helt plötsligt att gå själv när Noomi föddes. Han ville åka vagn så jag gav mig.
    Vilgot 3/2-2007 - Noomi 16/4 2010
  • Sofia8
    Fröken Småland skrev 2010-09-09 18:17:03 följande:
    Va? Fick du häva köpet trots användning och fick pengar tillbaka? *impad* Vad var det som var värst med den då?
    Vad som var värst? Att den var så trasig och tung att köra. Det gick i princip inte att köra två barn i den.
    Vilgot 3/2-2007 - Noomi 16/4 2010
  • Diana och Thea
    Sofia8 skrev 2010-09-09 18:31:59 följande:
    Vad som var värst? Att den var så trasig och tung att köra. Det gick i princip inte att köra två barn i den.
    Gud så trist. Jag tycker att den är så ful med det blanka chassit. Urk
    Men har inte haft ngn icandy så vet inte hur den är att köra.
    Thea & Max
  • Fröken Småland

Sofia8: Oj, det var ord och inga visor Vad skall du hitta på nu då? Jag skulle köpte en begagnad UJ eller BabyTravel och haft några månader tills storebror inte behöver åka vagn mer. Ibland är det riktigt skönt att ha en vagn till båda, när man är själv i stan t ex eller på långpromenader.

• MiaEd
    Katjan skrev 2010-09-09 18:16:31 följande:
    Är det någon som vet hur många kg ett barn får väga i liggdelen till cameleon?
    17 kg =)

Var inne på Bonti idag, behövde bara köpa ett nytt hjul =)

• Katjan
    MiaEd skrev 2010-09-09 18:41:05 följande:
    17 kg =)

Var inne på Bonti idag, behövde bara köpa ett nytt hjul =)
    Hmm klarar liggdelen oxå av 17 kg, går inte plattan i vagnen sönder då?  Är det inte själva sittdelen som klarar av 17kg?
  • mamma på vift
    Katjan skrev 2010-09-09 18:16:31 följande:
    Är det någon som vet hur många kg ett barn får väga i liggdelen till cameleon?
    9 kg har jag för mig att det är
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • Katjan
    mamma på vift skrev 2010-09-09 19:02:12 följande:
    9 kg har jag för mig att det är
    Ja, visst är det väl något i den stilen om jag inte minns fel.

Då kan lilleman va i liggdelen ett tag till. Han vägde nämligen 7,9kg nu på 2månader kontrollen
  • MiaEd
    Katjan skrev 2010-09-09 19:01:14 följande:
    Hmm klarar liggdelen oxå av 17 kg, går inte plattan i vagnen sönder då?  Är det inte själva sittdelen som klarar av 17kg?
    Jaha liggdelen, såg inte den biten, sorry.. Jag har faktiskt ingen aning..
  • Asereht

F'n vi blir nog tvugna att byta till sittdel iaf trots att jag inte vill. Nöffeliten ställer sig på alla fyra och gungar fram och tillbaka när han vaknar. Hela vagnen rör ju på sig och det är ju skitläskigt. *rys*

Det har ju varit så himla smidigt att ha buggan i vardagsrummet som dagsovplats när vi är hemma på dagarna. *snyft*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21