• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis

har precis kommit hem med en clancy *lycklig* ångrar lite att jag sålde min första, men den passade inte alls färgmässigt till min cam :-/ och nörd som man e så användes den ju aldrig. nu håller jag mina tummar och tår för att den ska passa bra färg mässigt till been

Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-11 17:09:27 följande:
    den fanns inte kvar, men med tanke på namnet så ja kina asien eller nåt sånt
    Skumt borta redan? såg nog ut som en gecko (om jag nu börjar lära mig det här...) Fast smutsig till max... Finns så sällan nåt här på västkusten...
    Har ju fått lite mersmak på Bugga nu inför "vintersäsongen" och funderar på om vi inte borde ha en ändå... Som komplement till Bee:et...
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-11 17:15:51 följande:
    Skumt borta redan? såg nog ut som en gecko (om jag nu börjar lära mig det här...) Fast smutsig till max... Finns så sällan nåt här på västkusten...
    Har ju fått lite mersmak på Bugga nu inför "vintersäsongen" och funderar på om vi inte borde ha en ändå... Som komplement till Bee:et...
    jaa annonsen hittades inte iaf
    jag kör på en brio sitty nu till vintern om det inte är bra plogat! förra året fick jag damp på camen för den va helt värdelös att köra med i snön! men iof alla vagnar suger när det är mycket snö så jag skulle om jag vore du satsa på nåt som du kan ha som dagis vagn sen! typ emmaljunga scooter, brio sitty/race eller liknande. för ditt barn va lite större va?
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • lolo21
    Asereht skrev 2010-09-11 15:36:32 följande:
    Superenkelt. Du tar av själva sittdelstyget från ramen. Sätter fast liggdelstyget (med plattan i botten) med kardborrebanden på ramen. Plastpinnarna ska i fickor på vardera långsida. Seldelarna som kommer från ramen läggs i små fickor på sidorna. Voila! Klart med liggdel.
    Tusen tack. Nu är buggan skrubbad och ren, och vi har provat att sätta på liggdelen. Kan man köpa lösa liggdelslock och en såndär plastpinne? De verkar ha kommit bort i flytten, bara en pinne kvar. Klädseln till sufletten och varukorgen ligger i tvätten nu, sköönt att göra rent. Hjulen, hur gör man rent dom bäst? Och bågen är verkligen inte ren, hur göra den rent på bästa sätt?
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-11 17:28:44 följande:
    jaa annonsen hittades inte iaf
    jag kör på en brio sitty nu till vintern om det inte är bra plogat! förra året fick jag damp på camen för den va helt värdelös att köra med i snön! men iof alla vagnar suger när det är mycket snö så jag skulle om jag vore du satsa på nåt som du kan ha som dagis vagn sen! typ emmaljunga scooter, brio sitty/race eller liknande. för ditt barn va lite större va?
    Mmmm, då lägger jag nog ner det... Har världens bästa terräng och vintervagn. Egentligen. En mountain breeze, mini mountain terrain. Men den börjar bli så blek... får kanske pyssla om den lite med ny färg och dyna.... Och när jag tänker efter så kommer jag nog inte gilla en vagn som blir "stum" med vinterhjulen... Fast om man snubblar på nåt fynd...........
  • Asereht
    lolo21 skrev 2010-09-11 17:37:06 följande:
    Tusen tack. Nu är buggan skrubbad och ren, och vi har provat att sätta på liggdelen. Kan man köpa lösa liggdelslock och en såndär plastpinne? De verkar ha kommit bort i flytten, bara en pinne kvar. Klädseln till sufletten och varukorgen ligger i tvätten nu, sköönt att göra rent. Hjulen, hur gör man rent dom bäst? Och bågen är verkligen inte ren, hur göra den rent på bästa sätt?
    Liggdelsloch är dyra att köpa lösa nya men man kan alltid hitta på Tradera eller Blocket för en hyfsad peng. Du kan lika gärna använda en linjal eller sked som någon i tråden körde med istället för den saknade pinnen.

Hjulen tvättar man med borste under kran eller kör i diskmaskinen.*s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • lilltrolletsmamma

Fröken Småland tack för svar :D jag bor 3 minuter gångavstånd från dagis så har jag inte bott så nära hade jag inte lämnat den där och nu kommer jag dra hem den varje dag istället för att den ska stå på fsk! men ska kolla ditt tips om vagn!

• lolo21
    Asereht skrev 2010-09-11 19:04:59 följande:
    Liggdelsloch är dyra att köpa lösa nya men man kan alltid hitta på Tradera eller Blocket för en hyfsad peng. Du kan lika gärna använda en linjal eller sked som någon i tråden körde med istället för den saknade pinnen.

Tack Skrattande hehe undrar om mannen uppskattar att jag kör hjulen i diskmaskinen;P
  • livet från ljusa sidan
    Asereht skrev 2010-09-11 19:04:59 följande:

i diskmaskinen???  haha, alla fyra??

Hade någon något bra tips att få bort allt hår som fastnar...bläää 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21