• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Armani

Bytte till sittdelen idag jag oxå, jag som ville ha liggdelen ett bra tag till Men barnvagnsturerna är rena tortyren numera och igår fick jag ha mini sittandes i liggdelen under tiden medan jag rännde runt på stan, då var han så nöjd så nu hoppas jag att promenaderna ska bli mycket trevligare

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Duefigli

Angående ligg- och sittdel - när bytte ni till sittdelen?

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

• mollan nu
    Katjan skrev 2010-09-09 19:15:45 följande:
    Ja, visst är det väl något i den stilen om jag inte minns fel.

Då kan lilleman va i liggdelen ett tag till. Han vägde nämligen 7,9kg nu på 2månader kontrollen
    en kille i samma klass som min 10 månaders på 13,7 kg allstå
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • MiaEd
    Duefigli skrev 2010-09-09 20:51:27 följande:

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

Byt när din bebis känns tillräckligt stadig.. Typ när bebisen sitter själv eller när bebisen blir 6 månader! Det är vad alla som tillverkar vagnar rekomenderar, men sen är det ju alltid upp till folk att göra som dom vill =)

Min dotter är 5 månader, har suttit i 2-3 veckor men fick sittdel först för en vecka sen.. 
  • zelda04

Bytte när min dotter var strax över 4 månader. Det fungerar super bra. Hon sover bra liggandes i den och är hel nöjd på promenader då hon kan sitta och se sig omkring.
  • Berit82

Jag frågade på BVC på 3-månaderskollen och hon sa att det var ok då eftersom det är en ergonomisk sittdel.
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • Berit82
    Senap skrev 2010-09-09 16:19:37 följande:
    Vanthållare! *tipsar*
    Har du provat? Låter ju finfint!
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • tilde72

Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.

• MiaEd
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:42:57 följande:
    Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.
    Jag ställde precis samma fråga i butik idag.. Hon sa att de flesta kan ha upp till 2,5 år men det är olika, vissa barn är ju mycket längre än andra.. Men om hon växer ur den så kan man ju dra upp ryggstödet på nya Bee..
  • tilde72
    MiaEd skrev 2010-09-09 21:45:37 följande:
    Jag ställde precis samma fråga i butik idag.. Hon sa att de flesta kan ha upp till 2,5 år men det är olika, vissa barn är ju mycket längre än andra.. Men om hon växer ur den så kan man ju dra upp ryggstödet på nya Bee..
    MiaEd
    Låter intressant.
    Nya Bee, är det en annan vagn från Buggan?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21