• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Karo Lina

Idioter!!
    Var på babyproffsen förra helgen och tittade på bugaboo. Då sa tjejen som hjälpte oss att den även fanns i en limited edition all black! Toppen sa jag, en sån vill vi ha! Vi fick prisuppgift och allt och hon sa att det skulle ta 8v att få hem den from beställning.
    Nu när vi går dit idag för att beställa då är det en annan tjej som säger att den får bara vissa butiker sälja och att de inte är en av dem. Jätteirriterad är jag nu! Jag hade sett fram emot att beställa den hela veckan! Vill ju köpa från en lokal butik ifall att den går sönder och man behöver hjälp med det.
    Idioter! Tänker aldrig mer gå dit!

Vilka är bäst att beställa ifrån? Boni eller Kidzshop?

• Karo Lina

Wiiii nu har jag beställt! Beställde från Kidzshop eftersom de hade omgående leverans och man fick 500kr i presentkort där att köpa tex tillbehöv för! Spännande!
    Har ni andra goda erfarenheter av kidzshop?

• annat82
    Karo Lina skrev 2010-09-10 15:59:48 följande:
    Wiiii nu har jag beställt! Beställde från Kidzshop eftersom de hade omgående leverans och man fick 500kr i presentkort där att köpa tex tillbehöv för! Spännande!
    Har inte köpt vagn från kidzshop, men sittdel och varukorg och lite annat smått o gott. Snabb leverans och inget strul. Har bara hört gott om dem och det verkar inte va något problem för de som fått problem med vagn, men som sagt där har jag ingen egen erfarenhet
  • modestyclara
    De är bästHjärta De kan dock vara lite dåliga på att svara på mail så om man vill nåt så får man ringa
  • Kavat
    modestyclara skrev 2010-09-10 19:51:21 följande:
    De är bästHjärta De kan dock vara lite dåliga på att svara på mail så om man vill nåt så får man ringa
    Jag har också bara goda erfarenheter av dem, även vid reklamationer är de toppen! Solig
  • Karo Lina

Åh vad skönt att höra att ni är nöjda med dem! Hur har ni gjort om något gått sönder? Skickar ni in vagnen då? Vem står för porto och så?

• livet från ljusa sidan

åhh är galet irriterad! Skall montera loss ståbrädan för att sälja den...den sitter ta mig tusan som berget och jag har varit helt jätteförsiktig men det har blivit jättestora märken i plasten ändå. Som om man försökt karva upp dem...  Den är bara använd 2 ggr så den är ju i kanonskick förutom tills jag skulle ta loss den... suuurt

• Noiis
    Karo Lina skrev 2010-09-10 20:31:59 följande:
    Åh vad skönt att höra att ni är nöjda med dem! Hur har ni gjort om något gått sönder? Skickar ni in vagnen då? Vem står för porto och så?
    man får varorna och så returnerar man dom man bytt ut i samma kartong som sakerna kom i!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    lilltrolletsmamma skrev 2010-09-10 15:01:44 följande:
    Hej

Nöjd med min bugaboo men funderar hur har ni gjort med sovning på dagis? Då ska de sova ute där min tjej ska börja å de tycker jag är jättebra. Fungerar det med sittvagnen och sova vintertid? hur har ni gjort??? med åkpåse och allt???
    Jag skulle vilja rätta till några detaljer som jag saknar på vagnen men annars är jag supernöjd... och jag bor inte i stockholm...
    tackar för svar
    Om du ändå skall ha den vagnen till och från dagis så tycker jag att den är OK att sova i. Men om du kör bil till och från dagis så är det smartare att ha en annan vagn stående där; bara vilken sittvagn som helst med fullt liggläge. En vagn som jag tycker är supertrevlig är Teutonia Rocky, brukar finnas på Blocket för några ynka hundringar. I en sån vagn kan man lätt få plats med t ex ett lammskinn eller en stor varm dunåkpåse så att man är säker på att barnet inte fryser även de riktigt kalla dagarna. Buggans åkpåse är inte jättevarm men det beror ju mycket på hur mycket kläder de har på sig och hur kallat det är från dag till dag.

Jag hade nog inte velat/vågat ställa min pärla på dagis... *nojig*
  • Jossanjo

Har en fråga, någon som hört något om kommande syskonvagn? skall det komma en eller är det rykten
    När är det dom släpper på nyheter på hösten?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21