• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MiaEd
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:49:09 följande:
    MiaEd
    Låter intressant.
    Nya Bee, är det en annan vagn från Buggan?
    Bugaboo Bee heter den, den senaste versionen av den :) Kan inte så mycket om Bee varianterna tyvärr, men finns säkert andra här inne som gör..

Jag själv kör frog.. 
  • Berit82
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:42:57 följande:
    Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.
    Min dotter har alltid legat över på längdkurvan. Nu är hon säkert 95 cm och drygt två år och sitter jättebra i vagnen, även under sufletten.
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • zasata

Min dotter är med rätt lång, visade bild nån sida bak...

• AckaDacka

Jag bytte till sittdelen när min dotter va 4 mån. Funkar hur bra som helst. Hon sitter jätte bra. Hade en liten kudde under huvudet. Hon sitter i viloläget hela tiden, förutom när hon sover. Nu när åkpåsen är i vagnen så sitter hon ännu bättre. Gå till en barnvagnsaffär och testa sittdelen om du är osäker. Så slipper du byta för det var inte det lättaste:):)

• Duefigli
    AckaDacka skrev 2010-09-09 22:11:18 följande:
    Jag bytte till sittdelen när min dotter va 4 mån. Funkar hur bra som helst. Hon sitter jätte bra. Hade en liten kudde under huvudet. Hon sitter i viloläget hela tiden, förutom när hon sover. Nu när åkpåsen är i vagnen så sitter hon ännu bättre. Gå till en barnvagnsaffär och testa sittdelen om du är osäker. Så slipper du byta för det var inte det lättaste:):)
    Tack för era svar!

Jag har redan bytt nu ikväll, men blev lite osäker när lillen så så liten ut.... Ska skaffa åkpåse nu och tänker att det nog blir ännu bättre då. 

Var beredd på att det var svårt att byta, men tyckte att det gick oväntat lätt! Tog längre tid att dra av liggdelen än att spänna fast sittdelen tom.

Lägger inte bort liggdelen än, utan får se hur lilleman trivs i mer sittande ställning först.
  • mollan nu
    tilde72 skrev 2010-09-09 21:42:57 följande:
    Ni med Bugga Cameleon; till vilken ålder har ni kunnat använda vagnen? Min tjej är nu 8 månader och väldigt lång redan och tänker att nu när vi använder sittdelen så kommer hennes ben att sticka  utanför tillslut! Det redan om ett tag tror jag.
    min 4åring på 1 meter får plats i vagnen men vi kan inte fälla upp sufletten utan att huvudet tar i. Benen är inga problem.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • jesste

Hej!
    Satte på åkbrädan idag på min bugga men den hoppar ur hela tiden, någon som vet varför?

• Noiis
    mollan nu skrev 2010-09-09 20:52:19 följande:
    en kille i samma klass som min 10 månaders på 13,7 kg allstå
    vad fuskigt! Är avis på er båda, skicka hit några kilon till Noa vet ja eller berätta er hemlis
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Asereht
    Duefigli skrev 2010-09-09 20:51:27 följande:
    Angående ligg- och sittdel - när bytte ni till sittdelen?

Har förstått att det är mer okej att byta tidigt när man har en ergonomisk sits, men hur tidigt är okej? Är fyra månader rimligt? Har en liten som börjar tröttna på att ligga ner när han är vaken i vagnen. 

Min plutt är 7 månader, vi har provbytt under en helg men bytte tillbaka till liggdelen för han sov inte lika bra i sittdelen. Men nu känns det som det börjar bli dags att byta för gott pga hans ökade rörlighet.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Honey1982
    Vad använder ni för att rengöra skumgummibågen? Upptäckte att den var lite dammig men vill inte få en ful fläck på den.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21