• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Katjan skrev 2010-09-17 23:08:22 följande:

" target="_blank">

<--donkey vagnen
    Tycker ibland att Bee+:et är lite "svajig" men Åsnan ser ännu svajigare ut... Undrar hur många reklamationer de kommer få på glidande chassin på den... Skulle nog inte våga åka rulltrappa eller knappt dra över trottoarkanter med åsnan...
  • Noiis
    mallan brallan skrev 2010-09-17 22:25:27 följande:
    Hörni, jag har ett allvarligt I-landsproblem som jag måste ha hjälp med.
    Har försökt rådfråga familjen, men dom förstår inte allvaret i ämnet.

- Vilken åkpåse ska jag ha i All Blacken??

Dom aktuella är offvit eller svart.
    Svart skulle va kul å ha eftersom vagnen trots allt heter All Black.
    MEN tänk om den liksom är annorlunda svart eftersom det är ett annat material...
    För att bryta av skulle det däremot vara trevligt med en vit.
    Bara för att den är  så fin.

Vad tycker ni?
    jag skulle välja en färg som bryter av! såg en allblack med svart åkpåse, svart skötväska och näää jag gillar de inte :-/ blir lixom för svart å trist! jag skulle köra nåt helt annat som klarblå, rosa, eller orange!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-09-18 10:49:59 följande:
    Tycker ibland att Bee+:et är lite "svajig" men Åsnan ser ännu svajigare ut... Undrar hur många reklamationer de kommer få på glidande chassin på den... Skulle nog inte våga åka rulltrappa eller knappt dra över trottoarkanter med åsnan...
    jag skulle nog tycka att de e mer spännande att bara köra ett barn i donkeyn snacka kul om den börjar glida på bredden.
    jag e rätt skeptisk med tanke på att bugaboo är rätt kända för sona glid problem. man kan ju hoppas att dom har hack i den så som dom har på bee plus för att undvika att den ska glda!
  • Noiis

*HUR stavar jag i dag???????? Va tusan lixom, jag rättar typ varje ord i dag bara för att jag slinter på tangenterna.... men likförbannat kan jag inte stava *

• MiniM3
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-18 11:36:23 följande:
    jag skulle nog tycka att de e mer spännande att bara köra ett barn i donkeyn snacka kul om den börjar glida på bredden.
    jag e rätt skeptisk med tanke på att bugaboo är rätt kända för sona glid problem. man kan ju hoppas att dom har hack i den så som dom har på bee plus för att undvika att den ska glda!
    Det verkar vara sånna hack som i bee plus ..

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-18 11:36:23 följande:
    Skeptisk till om det räcker med hack om man kör 2 st tvillingar på 15 kg i nerförsbacke och nerför en trottoarskant på sniskan...
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-09-18 11:59:34 följande:
    Skeptisk till om det räcker med hack om man kör 2 st tvillingar på 15 kg i nerförsbacke och nerför en trottoarskant på sniskan...
    Fast de hacken är ju enligt precis samma princip som alla teleskopchassin så det tror jag inte blir några bekymmer. Och Bugaboo lär ju ha använt alla sina reklamationer till något positivt och hållbart.
  • Fröken Småland

Jag har inte kommenterat Donkey för jag har varit bortrest och inte haft tillgång till dator utan bara smygkollat lite på mobilen. Nu har jag kollat lite närmare och min spontana kommentar är att den är toksnygg och toksmart men jättefånig med den lilla hundlådan! Idén att krympa den sidledes är ju genial men tänk så mycket läckrare den hade blivit om man istället hade använt de två mellersta stagen när man bara har en sits istället för att sätta dit den där löjliga lådan vid sidan. Och så teleskopmekanism på bägge sidor så att det bara blir lite luft mellan sits och ytterdel av chassi.

• Dumlekolan

hänger gärna på här. Väntar på leverans av en all black...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21