• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Dumlekolan skrev 2010-09-18 17:18:57 följande:
    hänger gärna på här. Väntar på leverans av en all black...
    Grattis! Den är toksnygg
  • MissR

Är "All black" limited adition, eller finns den alltid att köpa? Finns det annars någon annan Bugaboo med svart schassi?

Funderar på om det kanske inte borde bli en Bugaboo nu till nästa bebis, men vill ju så gärna ha svart schassi. Finns den fortfarande att köpa om det är en limited adtion?

• Fröken Småland
    MissR skrev 2010-09-18 20:13:18 följande:
    Är "All black" limited adition, eller finns den alltid att köpa? Finns det annars någon annan Bugaboo med svart schassi?

Funderar på om det kanske inte borde bli en Bugaboo nu till nästa bebis, men vill ju så gärna ha svart schassi. Finns den fortfarande att köpa om det är en limited adtion?
    Den är limited edition och kommer inte att finnas att få tag på mycket längre tyvärr. Något annat svart chassi har inte Bugaboo.
  • Kajsan
    MissR skrev 2010-09-18 20:13:18 följande:

Ja det är en limited edition, och de som finns att köpa nu är de sista. Den kommer inte igen.
    Om man vill ha en så är det dags att boka en nu innan de tar slut.
    Bugaboo har inte fler med svart chassi , förutom den och den vita vagnen.
    Jo just det!
  • MissR

Var kan man köpa den?
    Finns tyvärr inte i butiken där jag bor=(
    Kan man beställa på nätet?

• jean1

Vi har en (just nu) grå/svart Bugaboo Cam. Är sugen på nåt rosa till den men kan inte bestämma om det ska bli ett rosa topset i fleece eller en rosa åkpåse. Har haft vagnen helröd i vår/sommar så just nu känns det behagligt och skönt med grå/svart vagn men kan inte släppa tanken på rosa . Tips? (Just nu har vi en röd åkpåse)

Kan någon bekräfta förresten att den nya åkpåsen är varmare än den gamla??

• Överbandsfürern
    jean1 skrev 2010-09-18 22:02:29 följande:

Vi har en (just nu) grå/svart Bugaboo Cam. Är sugen på nåt rosa till den men kan inte bestämma om det ska bli ett rosa topset i fleece eller en rosa åkpåse. Har haft vagnen helröd i vår/sommar så just nu känns det behagligt och skönt med grå/svart vagn men kan inte släppa tanken på rosa . Tips? (Just nu har vi en röd åkpåse)

Kan någon bekräfta förresten att den nya åkpåsen är varmare än den gamla??

Oj, är den varmare?
    Jag gillar den gamla väldigt mycket.
    Min dotter hade endast på sig tights, body, tossor och mössa i vintras när hon låg i åkpåsen. Var det lägre än -10 fick hon ha på sig en tröja med. Och hon va varm när jag tog upp henne...
    Snacka om kvalitet alltså!!
  • jean1
    Överbandsfürern skrev 2010-09-18 22:43:48 följande:
    Oj, är den varmare?
    Jag gillar den gamla väldigt mycket.
    Min dotter hade endast på sig tights, body, tossor och mössa i vintras när hon låg i åkpåsen. Var det lägre än -10 fick hon ha på sig en tröja med. Och hon va varm när jag tog upp henne...
    Snacka om kvalitet alltså!!
    Jag har hört att den ska vara tjockare iaf, och då känns det som att den borde vara varmare?

I vintras hade vi -20 väldigt många dagar och då tror jag faktiskt inte buggans egna åkpåse håller måttet =/.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21