• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • AnPa
    lolo21 skrev 2010-10-20 17:14:42 följande:
    www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....

Är det någon som vet om denna passar till cam? Och kan den funka även till UJ singel? Tror ni det är knöligt att byta emellan, måste man köpa två? ;P
    Den kommer inte passa till cam. Jag hade en sån till min teutonia som jag hade innan camen (hemska tanke!!) och den satt knappt bra på den som dessutom hade runt handtag/chassi. Du spänner liksom den delen som ska gå runt chassit genom en plastgrej, sen trär man den runt chassit och sen genom plastgrejen igen ("bandet" som går runt chassit har kardborre på, fast bara det mjuka som kardborre har, på insidan för att skydda chassit från plasten). Dessutom så måste du spänna åt den jättehårt för att den inte ska trilla ner och då riskerar du att kardborren lossnar och plasten skaver mot chassit. Jag tror inte att det finns någon mugghållare som passar camen förrutom bugaboo's egna.

Däremot så skulle jag köpa den till en UJ handtaget på den är väl ett ledhadtag? Då tror jag att den sitter bra då den inte kan hasa ner, speciellt då sufletten kommer nära på en UJ då den är framåtvänd.

Såg för övrigt en bugaboo mugghållare på blocket för 100:- Flört
  • lolo21
    AnPa skrev 2010-10-21 08:34:09 följande:
    Den kommer inte passa till cam. Jag hade en sån till min teutonia som jag hade innan camen (hemska tanke!!) och den satt knappt bra på den som dessutom hade runt handtag/chassi. Du spänner liksom den delen som ska gå runt chassit genom en plastgrej, sen trär man den runt chassit och sen genom plastgrejen igen ("bandet" som går runt chassit har kardborre på, fast bara det mjuka som kardborre har, på insidan för att skydda chassit från plasten). Dessutom så måste du spänna åt den jättehårt för att den inte ska trilla ner och då riskerar du att kardborren lossnar och plasten skaver mot chassit. Jag tror inte att det finns någon mugghållare som passar camen förrutom bugaboo's egna.

Däremot så skulle jag köpa den till en UJ handtaget på den är väl ett ledhadtag? Då tror jag att den sitter bra då den inte kan hasa ner, speciellt då sufletten kommer nära på en UJ då den är framåtvänd.

Såg för övrigt en bugaboo mugghållare på blocket för 100:- Flört
    Tack för ditt svar=) Ska kika på blocket, blir en orginal till camen då:)
  • wifen

Tack för era åsikter om maxlängd! Sonen är redan idag 94 cm som 2,5 åring så tyvärr e en Donkey inte aktuell då (*snyft*)...

Bara o leta vidare...

• Miniigirl

Tänkte höra med er vad ni tycker!
    Vad är ett bra pris för en Bugaboo skötväska, sidofacken med detdär silverfärgade inner"tyget" är det lite trasig på båda sidorna, silver"tyget" har lixom gått sönder i sömmen, så det är ett litet hål mellan locket och själva facket.
    Sen är nog locket något solblekt oxå

Vad skulel ni säga är ett rimligt pris för båda köpare och säljare?

• imsa

vi har en bee som vi kör med för tillfället. camen väntar på kommande bebbe.

undrar hur många kilon bee'n klarar av? Vår tjej har rusat upp i längd och vikt. Vad ska man ha för "sulky" eller lätt vagn om inte bee'n funkar?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • S a C
    Insomnie skrev 2010-10-20 12:10:53 följande:
    Jag har hört att det finns någon typ av vax som man kan gnida in i tyget så att det ska bli vattenavvisande och så.. Det borde ju hjälpa lite mot vind också kan man tycka.. Måste nog undersöka lite mer 
    Hm, jag vet bara att man kan vaxa tråden när man ska sy för hand.

Man jag tycker som sagt det räcker med vanligt tyg som impregneras.

Lycka till med mönstret! 
  • Insomnie
    S a C skrev 2010-10-21 10:11:51 följande:
    Hm, jag vet bara att man kan vaxa tråden när man ska sy för hand.

Man jag tycker som sagt det räcker med vanligt tyg som impregneras.

Lycka till med mönstret! 
    Tror att man ska kunna använda något sånt här... men jag har ingen aning om resultatet eller vad vaxet kostar...
    http://www.naturkompaniet.se/info/readmore.aspx?id=6913

Tack för lyckosparken, det kan behövas
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-10-21 10:04:48 följande:
    Tänkte höra med er vad ni tycker!
    Vad är ett bra pris för en Bugaboo skötväska, sidofacken med detdär silverfärgade inner"tyget" är det lite trasig på båda sidorna, silver"tyget" har lixom gått sönder i sömmen, så det är ett litet hål mellan locket och själva facket.
    Sen är nog locket något solblekt oxå

Vad skulel ni säga är ett rimligt pris för båda köpare och säljare?
    Ingen som har något förslag?!:)
  • BeeWee
    Miniigirl skrev 2010-10-21 11:22:07 följande:
    Ingen som har något förslag?!:)
    Svårt att säga. Personligen tycker jag att den väskan är ohemult dyr i affär. Så vad som skulle vara ett bra begagnatpris (kanske halva priset?) är nog ändå omotiverat dyrt enligt mig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21