• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Minmami

Har en fråga som jag hoppas få hjälp med.

Har en cameleon och har köpt adapter till graco babyskydd, har deras logico, ska det verkligen vara svårt att knäppa fast den i adaptern?

Köpte den för att det skulle vara smidigt inte för att krångla som tusan med att knäppa på babyskyddet på adaptern.

• lolo21
    BeautifulFlower skrev 2010-10-24 12:06:06 följande:

Jag har en fråga kring åkpåsar, jag har en cameleon och har köpt bugaboo´s egna åkpåse. Men börjar nu fundera på om det håller måttet  under vintern, känns som det kommer bli en kall vinter och jag vill inte att min lilla tjej ska frysa.

Har fått intrycket av att elodie´s åkpåsar är varmare..stämmer det?

Jag tycker inte att buggans egna åkpåse räcker till på vintern. Kör på en 7AM Igloo, de är riktigt varma och goa=) Min son har alltid sovit middag ute, och i den åkpåsen var han alltid så varm o go, oavsett oväder.
  • Duntoffla
    Minmami skrev 2010-10-24 17:36:46 följande:
    Har en fråga som jag hoppas få hjälp med.

Har en cameleon och har köpt adapter till graco babyskydd, har deras logico, ska det verkligen vara svårt att knäppa fast den i adaptern?

Köpte den för att det skulle vara smidigt inte för att krångla som tusan med att knäppa på babyskyddet på adaptern.
    Jag har en adapter och en acta babyskydd. För att knäppa fast den måste du vinkla skyddet lite neråt. Inte svårt men det behövs en viss "knyck"

Jag vill inte dumförklara dig men har du satt adaptern åt rätt håll också? Jag såg inte första gången jag skulle sätta mitt att det finns ett upp och ner
  • Minmami
    Duntoffla skrev 2010-10-24 19:15:16 följande:
    Jag har en adapter och en acta babyskydd. För att knäppa fast den måste du vinkla skyddet lite neråt. Inte svårt men det behövs en viss "knyck"

Jag vill inte dumförklara dig men har du satt adaptern åt rätt håll också? Jag såg inte första gången jag skulle sätta mitt att det finns ett upp och ner
    Tack för svar, tur att jag satt den rätt från början så jag slapp känna mig "dum". Men vinkla huvuddelen neråt. För fotändan klickar i men inte fram till. Vad har du för "knyck"?
  • nica83

Hallå... här är en till Bugaboo-frälst.

Någon som vet var man kan få tag i BabyNest till "gamla" Been? Gärna webshop eller butik i Stockholmsområdet.

Tack för snabbt svar. Har bara 10 dagar till BF nu

- Lycklig mamma till J -
  • Stargirl
    nica83 skrev 2010-10-24 19:39:00 följande:
    Hallå... här är en till Bugaboo-frälst.

Någon som vet var man kan få tag i BabyNest till "gamla" Been? Gärna webshop eller butik i Stockholmsområdet.

Tack för snabbt svar. Har bara 10 dagar till BF nu
    Varför den gamla? Den nya passar också i den gamla Bee, ingen större skillnad. Jag kan tänka mig att kidzshop.se kan ha på lager samt Bonti och Barnbutiken.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Duntoffla
    Minmami skrev 2010-10-24 19:35:00 följande:
    Tack för svar, tur att jag satt den rätt från början så jag slapp känna mig "dum". Men vinkla huvuddelen neråt. För fotändan klickar i men inte fram till. Vad har du för "knyck"?
    Mitt "knyck" är just att vinkla framdelen på skyddet lite neråt. Annars vet jag inte. Det ska inte vara svårt. Obestämd
  • nica83
    Stargirl skrev 2010-10-24 20:27:12 följande:
    Varför den gamla? Den nya passar också i den gamla Bee, ingen större skillnad. Jag kan tänka mig att kidzshop.se kan ha på lager samt Bonti och Barnbutiken.
    Trodde inte den passade?? Men sen vet jag att den gamla har sålts ut på en del ställen och ett lite billigare pris kan ju vara trevligt
    - Lycklig mamma till J -
  • Minmami
    Duntoffla skrev 2010-10-24 20:30:33 följande:
    Mitt "knyck" är just att vinkla framdelen på skyddet lite neråt. Annars vet jag inte. Det ska inte vara svårt. Obestämd
    "Tränade" lite och nu gick det faktiskt bra! Tack för hjälpen
  • AnPa
    nica83 skrev 2010-10-24 21:13:02 följande:
    Trodde inte den passade?? Men sen vet jag att den gamla har sålts ut på en del ställen och ett lite billigare pris kan ju vara trevligt
    Såg att barnbutiken i Heron City hade några kvar förra helgen för halva priset. Ring och kolla med dem :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21