• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • picolina
    IM WITH BUGABOO!! HAPPY!! =) blev en cameleon från blocket och jag är nöjd fast jag inte provkört än riktigt =)

En fråga! ska spänna på liggdelen på ramen (sittdelen satt på vid köp) och fattar inte hur jag ska få bort selet som sitter fast på ramen...
    Eftersom din son är omkring 5 månader nu så skulle jag skita i att sätta dit liggdelen.. barn kan sitta i bugaboo´n from när dom är tre månader
    jaha! så tidigt? jag satte honom i sittdelen och tyckte han såg för liten ut i den och han är ändå en stor kille =) förstod till slut att fickorna var till selet så nu är liggdelen på.. men blir nog sittdelen strax ändå.
    är den inte från 6 mån?? tänkte på ryggen, kan väl inte va bra?
    ♥ Maja 22 juli 2006 & Noel 22 maj 2010♥
  • Fru Darcy

Hejsan!

Jag har fått erbjudande om att köpa en Cam till bra pris. Nu undrar jag om min son är för stor för vagnen, han är 2år och 92 cm lång... (har inte möjlighet att låta honom provsitta då han ligger sjuk för tillfället)

Har funderat på en Bee+ också men behöver egentligen en mer terränggående vagn...

Tacksam för svar!

• Stargirl
    picolina skrev 2010-10-22 10:23:07 följande:
    jaha! så tidigt? jag satte honom i sittdelen och tyckte han såg för liten ut i den och han är ändå en stor kille =) förstod till slut att fickorna var till selet så nu är liggdelen på.. men blir nog sittdelen strax ändå.
    är den inte från 6 mån?? tänkte på ryggen, kan väl inte va bra?
    Bugaboos sittdel kan man börja använda långt tidigare än traditionella sittdelar. Men det står från 6 månader pga att standarden säger att man ska ligga plant upp till 6 månader.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • ami
    Fru Darcy skrev 2010-10-22 10:58:45 följande:

Hejsan!

Jag har fått erbjudande om att köpa en Cam till bra pris. Nu undrar jag om min son är för stor för vagnen, han är 2år och 92 cm lång... (har inte möjlighet att låta honom provsitta då han ligger sjuk för tillfället)

Har funderat på en Bee+ också men behöver egentligen en mer terränggående vagn...

Tacksam för svar!

Nä, det tycker jag inte. Vår första bugaboo köpt vi när Mini var 1,5 år. Nu är han 1 meter lång, 4 år och åker i lillasysters frog nån kväll ibland på sen hundpromenad. Och Frog är ju 5 cm kortare än Cam.
  • Liten Mjau

Min dotter är 93 cm och när jag har åkpåsen och fleecesufletten så kan man ana hjässan genom sufletten. Men med canvassuflett och utan åkpåsen så har vi säkert 8cm till .

• Lillmonstret

Hej alla bugaboo ägare, har några frågor kring sittdelen:

# När på ett ungefär bytte ni till sittdel? Min son är snart 5 månader.

# Kan barnet sova i sittdelen, dvs den går att fälla ner?

# Kan man spänna fast barnet med bälte i sittdelen så han inte trillar ur?

Tack på förhand!

• Lillmonstret
    Stargirl skrev 2010-10-22 10:58:59 följande:
    Bugaboos sittdel kan man börja använda långt tidigare än traditionella sittdelar. Men det står från 6 månader pga att standarden säger att man ska ligga plant upp till 6 månader.
    Här fick jag visst svar på en av mina frågor
  • Lillmonstret

Jo en fundering till: Är det någon särskild åkpåsåe som passar bättre i vagnen (bortsett från bugaboos egna)

• annat82
    Lillmonstret skrev 2010-10-22 11:29:25 följande:
    Hej alla bugaboo ägare, har några frågor kring sittdelen:

# När på ett ungefär bytte ni till sittdel? Min son är snart 5 månader.

# Kan barnet sova i sittdelen, dvs den går att fälla ner?

# Kan man spänna fast barnet med bälte i sittdelen så han inte trillar ur?

Tack på förhand!
    Första svaret såg du ovan. Vi bytte till sittdel vid 4 månader efter en månads gnäll. Bytte till Bugaboo vid 5 månader

Dottern som annars bara sover på mage sover förvånansvärt bra i Bugaboo på rygg då och den går att fälla till liggläge, men man fäller hela sittdelen och inte ryggstöd ellet fotdel.

Självklart finns sele om den inte är trasig då, 5-punktssele.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21