• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Insomnie
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-20 14:00:06 följande:
    jag har sytt i vanligt tyg. men man bör ju sy dubbelt lager alltså så att man får tyg även inne i sufletten.
    jag har aldrig inpregnerat eller nåt och har kört dom alla årstider! det har aldrig läckt igenom och då kan jag oxå meddela att min son får panik av regnskydd så dom har testats i både regn och snö!
    Jag läste något tidigare inlägg om det här med sufletter och då pratade några om att det ska vara 3 lager tyg för att man inte vill se skårorna på utsidan... menar du på det sättet eller har du lagt ytterligare tyglager i dina sufletter?
  • Miniigirl
    wifen skrev 2010-10-20 13:02:03 följande:
    Höst...?!? Usch, då e det alt kört... Kanske kan få någon att köpa den i ett land som säljer den o skicka den hit Ser ju lovande ut tycker jag men man vill nog "klämma o känna" innan man köper en sådan dyr vagn dock...

Hur långt barn e max för en Bugaboo enligt er?
    Min 3½ åring sitter bra i den tycker jag, får precis plats under suffletten. Han är strax över 90 cm...vet inte exakta måttet, men kanske 92-93
  • Machina

Måste fråga er allvetande: Vi har köpt en begagnad Frog från 07 son jag tycker äör i fint skick. Min make däremot tycker att den känns "glapp", alltså att sittdelen är rörlig när man skakar lite på vagnen. Jag antog att detta var "fjädringen" men min make tro inte det. Ska den vara så eller har vi gått på en nit?

• Stargirl
    Machina skrev 2010-10-20 15:58:09 följande:
    Måste fråga er allvetande: Vi har köpt en begagnad Frog från 07 son jag tycker äör i fint skick. Min make däremot tycker att den känns "glapp", alltså att sittdelen är rörlig när man skakar lite på vagnen. Jag antog att detta var "fjädringen" men min make tro inte det. Ska den vara så eller har vi gått på en nit?
    Det ska vara så.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Fröken Småland
    Machina skrev 2010-10-20 15:58:09 följande:
    Det är en del av fjädringen och skall vara så. Både ramen och handtaget skall glappa några centimeter.
  • Bellbox

Vart kan man läsa om tjänsten på Bugaboo som skulle komma ut ?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Stargirl
    Bellbox skrev 2010-10-20 17:56:42 följande:
    Vart kan man läsa om tjänsten på Bugaboo som skulle komma ut ?
    stepstone
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-10-20 18:56:13 följande:
    Här är annonsen för jobbet på Bugaboo:

www.stepstone.se/jobb--account-manager-Gotebo...

Faktum är att det är ett jobb som jag egentligen är kvalificerad att söka . Jag som just sadlat om och börjat en ny högskoleutbildning *överväger att hoppa av*
    KLART du ska SÖKA
    Sök och låt ödet avgöra sen; då får du ju lite tid att fundera och sen kanske just DET jobbet visar sig vara drömjobbet (klart det är; det är ju Bugaboo!) *avundsjuk* Drömmer
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21