• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lillmonstret
    annat82 skrev 2010-10-22 11:39:10 följande:
    Första svaret såg du ovan. Vi bytte till sittdel vid 4 månader efter en månads gnäll. Bytte till Bugaboo vid 5 månader

Dottern som annars bara sover på mage sover förvånansvärt bra i Bugaboo på rygg då och den går att fälla till liggläge, men man fäller hela sittdelen och inte ryggstöd ellet fotdel.

Självklart finns sele om den inte är trasig då, 5-punktssele.
    Vad bra! Kanske jag ska byta i helgen (om jag förstår mig på hur man gör, en aning oteknisk är jag nog ;-9)

Selen borde definitivt fungera då vagnen är nyinköpt i maj.
  • annat82
    Lillmonstret skrev 2010-10-22 11:42:01 följande:
    Vad bra! Kanske jag ska byta i helgen (om jag förstår mig på hur man gör, en aning oteknisk är jag nog ;-9)

Selen borde definitivt fungera då vagnen är nyinköpt i maj.
    Det kan krävas lite muskelstyrka för att få sittdelen på plats, men jag klarar det själv iaf. Det är ganska lätt att förstå hur när man väl står där. Men glöm inte att ta bort bygeln för man brukar behöva "klämma ihop" ramen en del för att spänna fast den.

Dottern vägrar alla andra vagnar då hon vill sitta helt plant och rak i ryggen eller helst hänga framåt så vi brukar bara ha selen över benen så hon sitter fast, sen hänger hon på bygeln i princip hela tiden, men hon skulle glida ur utan selen
  • Hannah74

Det fanns ju en ritning någonstan hur man lättast sätter på sittdelen, när jag använde den tog det typ 3 sek  och var superenkelt!
    Men minns inte vem som hade den?

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • straw2008

Är det någon skillnad på vanliga o silver edition chassit?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • ami
    Liten Mjau skrev 2010-10-22 11:18:47 följande:
    Min dotter är 93 cm och när jag har åkpåsen och fleecesufletten så kan man ana hjässan genom sufletten. Men med canvassuflett och utan åkpåsen så har vi säkert 8cm till .
    Ta ur träplattan ur sitsen när du ändå har åkpåsen, så får hon mera plats under sufletten
  • Billabong
    Hannah74 skrev 2010-10-22 11:58:00 följande:
    Det fanns ju en ritning någonstan hur man lättast sätter på sittdelen, när jag använde den tog det typ 3 sek  och var superenkelt!
    Men minns inte vem som hade den?
    Står tydligt hur man gör steg-för-steg i instruktionsboken annars...
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-10-23 22:56:09 följande:
    Är det någon skillnad på vanliga o silver edition chassit?
    Nej, samma chassi.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • BeautifulFlower

Jag har en fråga kring åkpåsar, jag har en cameleon och har köpt bugaboo´s egna åkpåse. Men börjar nu fundera på om det håller måttet  under vintern, känns som det kommer bli en kall vinter och jag vill inte att min lilla tjej ska frysa.

Har fått intrycket av att elodie´s åkpåsar är varmare..stämmer det?

• Stargirl
    BeautifulFlower skrev 2010-10-24 12:06:06 följande:

Jag har en fråga kring åkpåsar, jag har en cameleon och har köpt bugaboo´s egna åkpåse. Men börjar nu fundera på om det håller måttet  under vintern, känns som det kommer bli en kall vinter och jag vill inte att min lilla tjej ska frysa.

Har fått intrycket av att elodie´s åkpåsar är varmare..stämmer det?

Jag har kört med en massa olika åkpåsar genom åren, förra vintern bara med Buggans egna och vintern var ju rätt kall /hon sov på dagis utomhus/ riktigt kalla dagar fick hon en extra filt.

Det många gör fel i att tro är att en åkpåse som är fluffigare är varmare, det är fel. Ta ex Reimas overaller, de är tunna men varma. För att materialet i dem är dyrare och mer kompirmerat. Fluffigare material är billigare än samma som är komprimerat (om det inte är ull eller dun etc)
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Ms Kanga

Jag har Lodger Bunker och den är riktigt varm - har aldrig behövt använda innerfodret - och den sitter bra i Buggan. Jag har också originalpåsen och den sitter förstås som en smäck

Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21