• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Liten Mjau
    Skrattande
    Har en fråga!
    Vet att många har en mjuklift i liggdelen. Har förstått att P&T funkar utmärkt. Finns det nån annan som passar i liggdelen? Eller är P&T´s den bästa?
  • straw2008
    Liten Mjau skrev 2010-10-28 22:06:18 följande:
    Skrattande
    Har en fråga!
    Vet att många har en mjuklift i liggdelen. Har förstått att P&T funkar utmärkt. Finns det nån annan som passar i liggdelen? Eller är P&T´s den bästa?
    Vi hade babyproffsens egna, helt ULTIMAT med perfekta handtag o en egen liten suflett som man kan ta av om man vill!
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • imsa
    mammatill2härligavildar skrev 2010-10-28 21:24:00 följande:
    Imsa: Vi har en Be All och det funkar bra på buggan, med  Be Connected funkar d bäst. Nu har vi liggdelen på för lillasyster och då blir det lite bökigt. För att inte väskan ska hänga mot liggdelen och komma för nära benen när vi går så ställer jag liksom den lite på liggdelen nertill, fast den hänger som vanligt hm undrar om man fattar vad jag menar). Med sittdelen blir det superbra tycker jag, å så tycker jag väskan är bra i övrigt oxå=)
    ja det där med att slå i benen i väskan är inget kul. hade en polarnväska till dottern och tillslut tröttnade jag och hade en liten väska i varukorgen hela tiden ist. men nu känns det mer befogat med skötväska när man behöver ha med saker till två och en själv. å andra sidan har man ju liggdelen rätt kort period så man får väl bita ihop ;)
    jag tror jag förstod hur du menade, den liksom vilar på ramen som man spänner liggdelen på?

jag tycker dock att väskan är lite ruggigt dyr för att vara en skötväska, och har sneglat lite på teutonias skötväska som min svägerska har. den är stor och rymlig. men jag rår inte får det, något tar emot att blanda BB och Teutonia...hehe ;)
  • Noiis

fick frågan av en vän med bugaboo. hon satt och kollade på Tradera och ville så gärna buda på sittdelar hon hittat där. men det är överdragen! inte sittdelar! vilket inte framkommer av annonserna! hon fattade inte hur hon skulle förklara, så är det nån av er vänliga själar med tradera konto som kan anmäla detta? så trist om nån blir "lurad"

• Snoppan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-29 00:23:29 följande:
    fick frågan av en vän med bugaboo. hon satt och kollade på Tradera och ville så gärna buda på sittdelar hon hittat där. men det är överdragen! inte sittdelar! vilket inte framkommer av annonserna! hon fattade inte hur hon skulle förklara, så är det nån av er vänliga själar med tradera konto som kan anmäla detta? så trist om nån blir "lurad"
    Done :)
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-29 00:23:29 följande:
    Jo det där var ju ganska vilseledande om man inte ser att det bara är överdrag på bilden och jag antar att det är vad auktionen gäller.
    Anmälde 2 annonser. Får väl se om tradera gör något
  • Noiis
    Snoppan skrev 2010-10-29 00:33:03 följande:
    Done :)

jag e så förbannat less på alla dessa "dåliga" annonser. dom svämmar ju över överallt! även på blocket.
    visst om de står fel i en rubrik men nånstans måste ju ändå de korrekta framgå... eller e jag puckad? alla har vi ju varit nya på de här med bugaboo och så lätt e de inte att veta
  • annat82
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-29 00:37:57 följande:

jag e så förbannat less på alla dessa "dåliga" annonser. dom svämmar ju över överallt! även på blocket.
    visst om de står fel i en rubrik men nånstans måste ju ändå de korrekta framgå... eller e jag puckad? alla har vi ju varit nya på de här med bugaboo och så lätt e de inte att veta
    Näe, jag tycker inte du är puckad utan blir ofta själv irriterad. Inte på att säljare kanske väljer fel ord, men vet man inte eller kommer inte på så kan man alltid förklara på något sätt.
    Var dålig på att anmäla på tradera tidigare, men gör det oftare och oftare framförallt för att det är väldigt vilseledande auktioner. En sak om man köper en vara sedd för då kringgår man en del missförstånd till slut åtminstone, men som tradera så måste man förlita sig på objektsbeskrivningen
  • Noiis
    annat82 skrev 2010-10-29 00:44:57 följande:
    Näe, jag tycker inte du är puckad utan blir ofta själv irriterad. Inte på att säljare kanske väljer fel ord, men vet man inte eller kommer inte på så kan man alltid förklara på något sätt.
    Var dålig på att anmäla på tradera tidigare, men gör det oftare och oftare framförallt för att det är väldigt vilseledande auktioner. En sak om man köper en vara sedd för då kringgår man en del missförstånd till slut åtminstone, men som tradera så måste man förlita sig på objektsbeskrivningen
    ja men precis, därför handlar jag inte där jag gjorde de för typ 5 år sedan men hamnade i bråk med tradera gällande just sånna här saker.
    de ligger ju ute flera annonser på överdrag där man just skrivit sittdelsöverdrag om man är osäker kan man faktiktiskt läsa vad andra skrivit!

vad mycket fina saker de låg ute nu btw fasen jag skulle vilja ha lite av allt för de va ju grymmt bra priser de låg på med. men har ju ingen cam haha så de skulle ju bara vara värdelöst
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21