• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Jag sydde om min beesuflett till en bee plus, var verkligen inte svårt o börv toppenbra. Men absolut delarna måste ju klippas till o så... Mkt sprättande.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-10-27 17:36:19 följande:
    Vad är det för skillnad på bee och bee+ ?
    puffiluff
  • Överbandsfürern

Åhhhh va trött jag blir.

I slutet på augusti gick selen sönder på min cam. ALltså spännet där man krokar i axelbandet i midjedelen... Mailade köpbarnvagn, de ville ha kvitto, jag mailade kopia på kvittot, han ville ha chassinr, han fick det plus att han ville ha bilden en gång till.
    Det sista mailet jag fick var 3/9.
    Jag mailade i början på oktober, men har inte fått svar, så nu mailade jag igen.

Dottern tar sig ur selen eftersom hon bara behöver sätta spjärn och trycka sig uppåt, så lossnar selen.

Hur lång tid till ska jag behöva vänta eg?
    Finns det nån svensk mailadress till Bugaboo som jag kan maila till och få hjälp?
    För vad jag har förstått så går det inte att byta ut just den delen av selen eftersom det är fastsytt i ramen. Och kardborreband vill jag inte ha... jag vill ha en vagn med alla delar original.

Jag gör allt för att älska vagnen, men nu knakar det i chassit och gnisslar väldigt i fjädringen, trots att jag smörjt med silikon...
    Jag bär vagnen ut och in, undviker affärer där man måste ta trappor för att komma in, alltså kan jag inte ta vagnen när jag är ute på stan, eftersom de flesta butiker har några trappsteg.

Men ändå älskar jag den över allt ju Vårdar den mer ömt än mina barn. hahaha...

• Noiis
    Överbandsfürern skrev 2010-10-27 23:00:38 följande:
    Åhhhh va trött jag blir.

I slutet på augusti gick selen sönder på min cam. ALltså spännet där man krokar i axelbandet i midjedelen... Mailade köpbarnvagn, de ville ha kvitto, jag mailade kopia på kvittot, han ville ha chassinr, han fick det plus att han ville ha bilden en gång till.
    Det sista mailet jag fick var 3/9.
    Jag mailade i början på oktober, men har inte fått svar, så nu mailade jag igen.

Dottern tar sig ur selen eftersom hon bara behöver sätta spjärn och trycka sig uppåt, så lossnar selen.

Hur lång tid till ska jag behöva vänta eg?
    Finns det nån svensk mailadress till Bugaboo som jag kan maila till och få hjälp?
    För vad jag har förstått så går det inte att byta ut just den delen av selen eftersom det är fastsytt i ramen. Och kardborreband vill jag inte ha... jag vill ha en vagn med alla delar original.

Jag gör allt för att älska vagnen, men nu knakar det i chassit och gnisslar väldigt i fjädringen, trots att jag smörjt med silikon...
    Jag bär vagnen ut och in, undviker affärer där man måste ta trappor för att komma in, alltså kan jag inte ta vagnen när jag är ute på stan, eftersom de flesta butiker har några trappsteg.

Men ändå älskar jag den över allt ju Vårdar den mer ömt än mina barn. hahaha...
    natali@bugaboo.com
    diana@bugaboo.com

maila dom för¨så lång tid ska de ju inte ta!
  • imsa

nu kommer snart bebis och jag vill ha en blå liggdel till min cam, finns det?

sen behövs en ny skötväska inhandlas och jag har spanat på ju-ju-be all med deras hängen. funkar den till camen? eller ska man kanske ha en annan ju-ju-be modell? vilken frg passar bäst till grå bas och svart topp, eller gråpbas och blå top? (vill gärna ha blå liggdel om det finns). Har också röd topp.
    vilka butiker på nätet säljer ju-ju-be? eller ska man beställa från staterna?

• Xst
    plupp06 skrev 2010-10-27 18:28:39 följande:

Skapade en egen tråd för min fråga, men kanske bättre jag ställer den i bugaboo tråden

Har gått och spanat på åkpåse 7 A.M Le Sac Igloo. Var idag i butik för att ta mig en närmare titt på den, snygg och praktisk kan jag konstatera! MEN så sa butiksbiträdet att den inte passar så jättebra i en bugga (hon hade ingen egen erfarenhet utan hört av andra kunder). Är det någon bugaboo ägare som har en sådan åkpåse som kan berätta hur den passar vagnen?? Expediten medande på att bugaboo har en liten sittdel och att åkpåsen skulle blir för stor. Jag har ännu inte satt på sittdelen så att proiva i affären var ju inte möjligt tyvärr.

Dessutom undrar jag vad ni andra tror om färgen på denna som är i cafe/brun, har grå och svart färg på vagnen.

Såg annars att en butik hade rea på en bugaboo bee åkpåse dvs den gamla varianten, ringde och frågade och den skulle tydligen passa en cameleon. Men den kanske är för kall nu för vintern då jag läst att andra upplever bugaboos egna åkpåse som ganska tunn,

Personligen skulle jag inte ha den bruna i gårsvart vagn för blir ingen fin kombo :) Skulle sikte på mer färg, grön eller rosa. Den gröna älskar jag :) Haft 7am i min cam och funkat bra.
    Gamla bugaboo bee påsen passar inte i cam.
  • Insomnie

Jag har en grå/svart cam som är jätte fin men som jag är lite sugen på att "pimpa" lite... Har snart ett mönster till sufletten men är sugen på att göra något mer med vagnen...
    Några tips?

• Mammas Kalle

Hej tjejer!
    Jag har en fundering som ja hoppas ni kan hjälpa mig med.
    I juli fick jag ett nytt chassi till camen eftersom vårt blev förstört på en flygresa. Fick det nya, popnitat(?) jättenöjd med det ända tills igår.

På promenad med sonen, (10 månader, 9,5 kg)
    Och en mindre matkasse under vagnen så lyfter jag upp vagnen på trottoarkanten med stora hjulen först, vs hände jo handtaget glider!!!
    Är det verkligen möjligt? Ska vagnen inte klara mer? Liten bäbis o 2 liter mjök.

Va gör jag nu? Fickingen garanti på chassit eftersom vår vagn var från 2007 och de utgick från det.

Ska jag kontakta Köpbarnvagn där vi fått chassit från eller maila till bugaboo direkt?

Tillverkningsdatumet på chassit är oktober 2008

Är hemskt tacksam för era svar!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21