• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis

Här säljer de visst ut ett helt set med grejer... bla den väskan - färgglad...
    http://www.barnbutiken.net/easywalker--pimp-your-pram-set--wave-p-332-c-351.aspx

Apropå sälja ut, nån som testat om det går att modifiera Bee-suffletten till en Bee+ eller är det helt helgalet... Blev lite sugen på en ny färg.... men är så snål.... så istället för att sy en egen funderar jag på om man kan sy om en befintlig sufflett...

• Miniigirl

Vad är det för skillnad på bee och bee+ ?

• Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-27 17:16:13 följande:
    www.barnbutiken.net/easywalker--pimp-your-pra...

Apropå sälja ut, nån som testat om det går att modifiera Bee-suffletten till en Bee+ eller är det helt helgalet... Blev lite sugen på en ny färg.... men är så snål.... så istället för att sy en egen funderar jag på om man kan sy om en befintlig sufflett...
    nä de skulle jag inte rekomendera att göra. det e ju helt olika mått och fäst funktioner. jag skulle inte chansa på att köpa en gammal och sy om för jag e rätt tveksam till om där bågarna och de är passar i mått. men jag kan testa sen i kväll för jag har mallen kvar hemma från den gamla bee sufletten. så jag kan se där hur vida tyget skulle räcka.
  • plupp06

Skapade en egen tråd för min fråga, men kanske bättre jag ställer den i bugaboo tråden

Har gått och spanat på åkpåse 7 A.M Le Sac Igloo. Var idag i butik för att ta mig en närmare titt på den, snygg och praktisk kan jag konstatera! MEN så sa butiksbiträdet att den inte passar så jättebra i en bugga (hon hade ingen egen erfarenhet utan hört av andra kunder). Är det någon bugaboo ägare som har en sådan åkpåse som kan berätta hur den passar vagnen?? Expediten medande på att bugaboo har en liten sittdel och att åkpåsen skulle blir för stor. Jag har ännu inte satt på sittdelen så att proiva i affären var ju inte möjligt tyvärr.

Dessutom undrar jag vad ni andra tror om färgen på denna som är i cafe/brun, har grå och svart färg på vagnen.

Såg annars att en butik hade rea på en bugaboo bee åkpåse dvs den gamla varianten, ringde och frågade och den skulle tydligen passa en cameleon. Men den kanske är för kall nu för vintern då jag läst att andra upplever bugaboos egna åkpåse som ganska tunn,

• Stargirl
    bohusbebis skrev 2010-10-27 17:16:13 följande:
    www.barnbutiken.net/easywalker--pimp-your-pra...

Helgalet, det går inte utan att dissikera den helt och då kan man lika gärna sy en helt ny av vanligt tyg.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • bohusbebis
    Stargirl skrev 2010-10-27 18:29:10 följande:
    Helgalet, det går inte utan att dissikera den helt och då kan man lika gärna sy en helt ny av vanligt tyg.
    Ja, det får nog bli det... Har fått för mig att jag behöver en dark khaki bara... Får väl pressa spargrisen lite... Eller ta fram nål å tråd en kulen natt... Blir ju onekligen roligare...
    Nån som kommit på nåt bra att ha som "båge" i bakkanten? Till Bee+sufflett alltså...
  • Pepper79
    Miniigirl skrev 2010-10-26 22:37:11 följande:
    Nuså har jag kikat...
    Måste vara denhär jag har:
    www.tullsa.se/regnskydd.htm

den svarta 418 singel
    tack så mycket {#emotions_dlg.flower}
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Elliott 101015 ღ ¸.?°´¯)
  • Duntoffla

Smakråd please...Obestämd

Har ju en sandfärgad liggdel och brun varukorg och brunt liggdelslock. Nu ska jag pimpa upp den lite. Ska jag ha;

* Sand liggdel, brun varukorg, cerise suffla och cerise liggdelslock

* Sand liggdel, brun varukorg, cerise suffla och brunt liggdelslock

* Sand liggdel, röd varukorg, cerise suffla och cerise liggdelslock

I vagnen har jag en rosa Bugga-åkpåse

Vilka I-landsproblem man har...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21