• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Duntoffla
    Embla82 skrev 2010-10-26 09:58:24 följande:

Hallå! Jag har köpt mig en bugaboo cameleon och har sett att många har sytt egna sufletter till den. Är det någon som vet var man kan få tag på mönstret?

När jag sydde egna så ritade jag av suflett-delarna själv. Det blev rätt ok. Och med lite övning kan de nog bli jättebra. Fick dessutom tips av ngn härinne har jag för mig.
  • Embla82

Tack för tipsen, hon mamma på vift kanske har ett mönster till salu eller så får jag sätta mig och rita av.
    Är det olika sufletter till ligg och sittdelen? (har inte fått min vagn ännu). Dom borde väl vara samma eller?

• Insomnie
    Embla82 skrev 2010-10-26 12:43:06 följande:
    Tack för tipsen, hon mamma på vift kanske har ett mönster till salu eller så får jag sätta mig och rita av.
    Är det olika sufletter till ligg och sittdelen? (har inte fått min vagn ännu). Dom borde väl vara samma eller?
    Det är samma suflett !
  • Minmami

Måste fråga, Har en bugga inköpt-08 med cerise klädsel som jag såg var sydd-07  i canvas, ser sprillans ut. Men köpte hem off-white nu o tycker att liggdelslocket käns lite kortare, alltså den som täcker upptill under bygeln sitter inte riktigt lika som det cerisa? Kanske är det cerisa mer använt o därför mer "sladdrigt och töjt"
    Eller nån mer som upplevt att ny klädsel suttit lite annorlunda?

• Mamma TN

Skulle behöva lite proffshjälp... Finns det någon mjuklift som är så liten att den passar i Cam liggdel??? Svårt med hämtningar och lämningar på dagis om bebisen inte har lift??? Om någon har erfarenhet, hur länge fick bebisen plats i liften??? Tacksam för snabb hjälp.

En anna liten fråga är när bytte ni från liggdel till sittdel??? Känns som man borde kunna byta tidigare än 6 mån då sittdelen ger bra stöd???

• Snoppan
    Mamma TN skrev 2010-10-26 22:25:28 följande:
    Skulle behöva lite proffshjälp... Finns det någon mjuklift som är så liten att den passar i Cam liggdel??? Svårt med hämtningar och lämningar på dagis om bebisen inte har lift??? Om någon har erfarenhet, hur länge fick bebisen plats i liften??? Tacksam för snabb hjälp.

En anna liten fråga är när bytte ni från liggdel till sittdel??? Känns som man borde kunna byta tidigare än 6 mån då sittdelen ger bra stöd???

Jag bytte till sittdel när min dotter va nästan 5 månader :)
  • Miniigirl
    Pepper79 skrev 2010-10-25 20:52:43 följande:
    Vilken modell är det som du har? Ser att det finns flera olika.
    Nuså har jag kikat...
    Måste vara denhär jag har:
    http://www.tullsa.se/regnskydd.htm

den svarta 418 singel
  • thj
    livet från ljusa sidan skrev 2010-10-26 22:33:59 följande:
    Stargirl: Den lodgern var ju hur snygg som helst! Hur stora barn passar den till eller är det bara pyttebebisar i liggdel??

Hej
    Den funkar lätt upp till 2år+
    Lev idag,imorgon kan det vara försent!
  • lolo21
    Mamma TN skrev 2010-10-26 22:25:28 följande:

Jag har en Phil&Ted mjuklift i buggans liggdel, den passar jättebra=)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21