• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    Mammas Kalle skrev 2010-10-28 12:55:16 följande:
    Hej tjejer!
    Jag har en fundering som ja hoppas ni kan hjälpa mig med.
    I juli fick jag ett nytt chassi till camen eftersom vårt blev förstört på en flygresa. Fick det nya, popnitat(?) jättenöjd med det ända tills igår.

På promenad med sonen, (10 månader, 9,5 kg)
    Och en mindre matkasse under vagnen så lyfter jag upp vagnen på trottoarkanten med stora hjulen först, vs hände jo handtaget glider!!!
    Är det verkligen möjligt? Ska vagnen inte klara mer? Liten bäbis o 2 liter mjök.

Va gör jag nu? Fickingen garanti på chassit eftersom vår vagn var från 2007 och de utgick från det.

Ska jag kontakta Köpbarnvagn där vi fått chassit från eller maila till bugaboo direkt?

Tillverkningsdatumet på chassit är oktober 2008

Är hemskt tacksam för era svar!
    en reklamerad vara får man alltid 6 månadersgaranti på! även om ordinarie garantin har utgått. vägrar köpabarnvagn hjälpa dig får du kontakta konsumentombudsmannen i din kommun! men du får lägga på ett kål så det hela sätts i rullning nu medans garantin fortfarande ska gälla!
  • killenkott
    bohusbebis skrev 2010-10-27 15:55:20 följande:
    Annars har jag en variant från Easywalker som jag satt mellan "bakbenen" nere vid hjulen nästan, liksom underbakom sitsen. Ska se om jag kan hitta länk. Två mugghållare och fack med spänne och dragkedja emellan. Kanon. Ett outnyttjat och ganska fult utrymme annars...
    bohusbebis skrev 2010-10-27 15:57:40 följande:
    www.pappaprylar.se/easywalker-cupholder-muggh...
    (fast jag har målat svart över loggan så den inte ska "skämma" så mkt....)
    Har den alltså på Bee+:et
    Miniigirl skrev 2010-10-27 16:49:16 följande:
    Låter som att du beskriver något jag sett, om jag inte mins fel tror jag att jag har sett dom prata om en sådan i Phil&teds tråden, att det var där jag fick se länken...kanske kan du fråga där?

Den hade 1 eller 2 hål för mugg/flaska och sen i mitten var det ett fyrkantigt fack med lock på
    Skrattande!Den var bra.
    Tack för dina tips.
    Ser ju nästan ut så iaf.Ska haöra med dom i andra tråden då .
    TACK!!
  • HaltaLotta

Hej hopp!

Har haft min beg. Bugga i några månader nu, förra ägaren hade fått ett nytt chassi i januari 2009. Jag kände mig alltså hyffsat trygg med köpet med tanke på glidande handtag och allt det där....

Men! Idag så gled även mitt På ena sidan där bromsen sitter, bara litegrann men väl så at tdet tycligt märktes och hela handtaget blev snett.
    Antar att det inte är nåt att göra, eftersom jag köpte den begagnad och inte har garantikort..... Förvisso hade väl inte det gällt ändå, iom att jag är andreköpare.

Hur som helst, kan man göra nåt själv? Typ laga?

Hur ser man när chassit är tillverkat? Där på pinnen under sittdelen står det ett serienummer, men  inget om vare sig tillverkningsår eller månad.... kollar jag på fel ställe? Funderar på om jag kanske blev lurad eller nåt, det kanske inte alls va nytt från januari 2009.... ?!

Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • Kavat

Skit också, ena adaptern till babyskyddet (maxi cosy) har fastnat och jag får inte loss det från chassit! Vad gör jag nu? Någon som vet hur de ser ut inuti? Bänder jag  loss det så går det väl den adaptern sönder...

• Minmami
    HaltaLotta skrev 2010-10-28 16:57:29 följande:
    Hej hopp!

Har haft min beg. Bugga i några månader nu, förra ägaren hade fått ett nytt chassi i januari 2009. Jag kände mig alltså hyffsat trygg med köpet med tanke på glidande handtag och allt det där....

Men! Idag så gled även mitt På ena sidan där bromsen sitter, bara litegrann men väl så at tdet tycligt märktes och hela handtaget blev snett.
    Antar att det inte är nåt att göra, eftersom jag köpte den begagnad och inte har garantikort..... Förvisso hade väl inte det gällt ändå, iom att jag är andreköpare.

Hur som helst, kan man göra nåt själv? Typ laga?

Hur ser man när chassit är tillverkat? Där på pinnen under sittdelen står det ett serienummer, men  inget om vare sig tillverkningsår eller månad.... kollar jag på fel ställe? Funderar på om jag kanske blev lurad eller nåt, det kanske inte alls va nytt från januari 2009.... ?!
    Har också en beg bugga som jag oroar mig för. Dock har jag inte börjat använda den ännu. Lite samma historia, kvitto är från-08 men sen hade hon knäckt den i en trappa och fått ett nytt 2009, dock inget kvitto på det nya chassit. Är jätte orolig att få problem med chassit. Hon sa att det absolut inte skulle glida, hade aldrig gjort det för henne. Hittar inte heller nån märkning på pinnen under, bara serienummer, alltså inge år/månad.

Fick ett tips förut hur man kunde kolla om den gled. Tydligen kunde man dra ut handtaget på full längd och sen prova att trycka ner det. Sitter det fast så glider det inte. Nån mer som hört det?
  • HaltaLotta
    Minmami skrev 2010-10-28 18:45:25 följande:
    Har också en beg bugga som jag oroar mig för. Dock har jag inte börjat använda den ännu. Lite samma historia, kvitto är från-08 men sen hade hon knäckt den i en trappa och fått ett nytt 2009, dock inget kvitto på det nya chassit. Är jätte orolig att få problem med chassit. Hon sa att det absolut inte skulle glida, hade aldrig gjort det för henne. Hittar inte heller nån märkning på pinnen under, bara serienummer, alltså inge år/månad.

Fick ett tips förut hur man kunde kolla om den gled. Tydligen kunde man dra ut handtaget på full längd och sen prova att trycka ner det. Sitter det fast så glider det inte. Nån mer som hört det?
    Nä det tipset hade inte jag hört. Tänkte att det va säkert iom att det va ett nytt chassi, et med popnitar. Hade aldrig glidit för henne, den förrä ägaren, och inte gjort för mig heller innan jue....

Får hoppas det inte blir värre I love my Bugga ju.
    Två döttrar, En son, En sambo - mitt i skogen hittar ni mig! 1vuxen2barn.wordpress.com
  • lolo21

Åh vad jag o Gossen är nöjda=) Idag har vi vart bebisvakter och kört buggan så Gossen fick inviga ståbrädan Skrattande Han var supernöjd och det gick ju hur lätt som helst att köra.

Har dock en fråga. Jag vill ju ha mugghållare på min cam men det känns inte som om den kommer få plats nu när Gossen ska stå på ståbrädan.. Hur har ni andra löst det?

• nica83
    Minmami skrev 2010-10-28 18:45:25 följande:

Men vid reklamation behöver de väl enbart serienumret?? Det räckte när vi beställde bromsklossarna till vår Bee. Då hade vi också fått ett nytt chassi på garanti men inget kvitto (för det får man ju inte i normala fall). Det som dock kan påverka är att garanti inte gäller för andrahandsköpare, dvs den gäller i vilket fall som helst bara för den första ägaren.
    - Lycklig mamma till J -
  • mammatill2härligavildar

Imsa: Vi har en Be All och det funkar bra på buggan, med  Be Connected funkar d bäst. Nu har vi liggdelen på för lillasyster och då blir det lite bökigt. För att inte väskan ska hänga mot liggdelen och komma för nära benen när vi går så ställer jag liksom den lite på liggdelen nertill, fast den hänger som vanligt hm undrar om man fattar vad jag menar). Med sittdelen blir det superbra tycker jag, å så tycker jag väskan är bra i övrigt oxå=)

• Kavat
    lolo21 skrev 2010-10-28 21:13:19 följande:
    Åh vad jag o Gossen är nöjda=) Idag har vi vart bebisvakter och kört buggan så Gossen fick inviga ståbrädan Skrattande Han var supernöjd och det gick ju hur lätt som helst att köra.

Har dock en fråga. Jag vill ju ha mugghållare på min cam men det känns inte som om den kommer få plats nu när Gossen ska stå på ståbrädan.. Hur har ni andra löst det?
    Utsidan.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21