• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bernie99

Oj! Nu tickar klockan. Vårt chassi går inte att fälla längre och Bontis reparatör sa att det var inget att göra..
    Chassit är 2006:a tror jag, och om 9 dagar ska vi flyga till Berlin!

Alltså måste vi ha tag i nytt chassi tills dess:
    - Är det någon som vet om ngn återförsäljare som har extrachassin i lager?
    - Passar ett nytt chassi? de har inte ändrat måtten ?
    - Det är ingen som har ett chassi över, även ett sånt med "glidande handtag" skulle vara intressant. Vi får kolla blocket men det är inte många som säljer chassin. (Vi bor i Stockholm)

• BeautifulFlower
    Bernie99 skrev 2010-11-05 18:45:05 följande:

Oj! Nu tickar klockan. Vårt chassi går inte att fälla längre och Bontis reparatör sa att det var inget att göra..

- Det är ingen som har ett chassi över, även ett sånt med "glidande handtag" skulle vara intressant. Vi får kolla blocket men det är inte många som säljer chassin. (Vi bor i Stockholm)

är nästan säker på att bugababy.se säljer chassin. Kolla där! :)
  • danosani

Bugababy skriver att chassina de säljer passar 08 och framåt..
    Däremot finns det ju en Gecko på Blocket för 800, trasig varukorg, men det kanske vore nåt? (Kan tyvärr inte länka m telefonen)

• annat82
    Bernie99 skrev 2010-11-05 18:45:05 följande:

Gamla delar funkar på nya chassin. Vet inte vilka som kan ha inne, men som ovan bugababy kan nog ha.

Vi har delar från en -07a, hade gamla chassit med vingmuttrar, på ett red-cchassi så det är absolut inga problem. Har iofs inte testat bakhjulen men förstått att det bör gå. Chassit va i så tråkigt skick till slut så bidde en nyare istället, men vi behåller delarna från 07an så länge

• modestyclara
    Emmelinan skrev 2010-11-05 03:02:34 följande:
    Jag har nu bestallt en frog (ville inte bli utan nu nar de ska sluta producera dem i slutet av aret -- TANK om de skkulle raka ta slut innan man far tummarna loss! Lika bra att sla till! Skrattande). 4264 kronor inkl frakt! Vad jag har uppfattat det som ar det ett bra pris, sa jag kanner mig nojd! Vi valde en orange sa vi syns i trafiken eftersom vi bor i stan. Glad
    Jag älskar också frog bäst av dem allaHjärta (har även haft cam och gecko samt har bee)
  • Överbandsfürern

Ja jag funderar på vad jag ska ha för alternativ till tösa i vinter. För inte en vinter till där jag inte kan gå ut och gå. Och hur underbar Buggan än må vara, är den urusel i snö..även med vinterhjul.

Mitt nya chassi (från maj i år) har börjat knaka väldigt.

Fattar verkligen inte vad jag gör för fel, INGEN annan får köra vagnen, den har aldrig blivit dragen upp eller ner i trappor, utan jag bär den upp och ner (som ett litet barn, fast ändå lite klumpigare )

Jag fick nytt chassi för att det började glida i handtaget. Har jag verkligen bara otur? Eller kan man inte kräva att en sån här dyr vagn ska hålla bättre?

Ska iaf få ett nytt bälte till vagnen, men jag vill ju inte ha nån reservdel på den
    Hur mycket lär andrahandsvärdet sjunka med att bältet sitter fast med kardborre istället för att det är fastsytt?

• imsa

finns det någon som har en bild på en cam med liggdel och som har en elodie åkpåse i?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Helene OSV

Nä, Holger är nog ingen vagnbäbis!

Testade för första gången idag då jag skulle prova kläder och inte kunde ha honom i sjalen... det funkade inte alls, det var väl ok i kanske fem minuter att ligga i vagnen, sen fick mormor bära.

Men den ÄR ju himla bra att lasta grejer i och att byta blöja i så man slipper äckliga toaletter. Och så är den ju himla snygg också!

Så jag ska iaf INTE köpa vinterhjul, inte till denna vinter iaf, Han lär ju inte börja åka vagn förrän tidigast till våren ändå!

• Stargirl
    danosani skrev 2010-11-05 21:02:50 följande:
    Bugababy skriver att chassina de säljer passar 08 och framåt..
    Däremot finns det ju en Gecko på Blocket för 800, trasig varukorg, men det kanske vore nåt? (Kan tyvärr inte länka m telefonen)
    Nej, Gecko chassit har en annan mekanism på att fälla sitsen. Funkar ej på Cameleon.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21